יוליוס בר: "אנו מורידים את תחזית האינפלציה בסין ל-0.4%"

סופי אלתרמט, כלכלנית ביוליוס בר, מציינת כי כשמנטרלים את סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים בסין, אינפלציית הליבה ירדה ב-0.1% בחישוב חודשי ונותרה ללא שינוי ברמה של 0.6% בחישוב שנתי. אלתרמט: "אנו מורידים את תחזית האינפלציה לשנת 2024 ל-0.4% מ-0.7%"

 

 

 
 תחזית האינפלציה בסין / image-Image-By-stockgiu תחזית האינפלציה בסין / image-Image-By-stockgiu
 

סופי אלתרמט, כלכלנית, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2024

המחירים לצרכן בסין ירדו ב-0.2% בחישוב חודשי ביוני, מה שהוביל לאינפלציה שנתית של 0.2%, נמוכה מהצפוי, וירידה מ-0.3% בחודש מאי. כשמנטרלים את סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, אינפלציית הליבה ירדה ב-0.1% בחישוב חודשי ונותרה ללא שינוי ברמה של 0.6% בחישוב שנתי.

ירידות המחירים ביוני היו רוחביות וכללו תחומים כמו מזון, תיירות ותחבורה, כמו גם מחירי מוצרים בני קיימא כגון מכוניות ומוצרי חשמל לבית. יוצא דופן היו מחירי בשר החזיר, שראו עלייה חודשית חזקה. בסך הכל, אינפלציית המחירים לצרכן עמדה בממוצע על 0.3% ברבעון השני של השנה, עלייה קלה מ-0.0% ברבעון הראשון.

סביבת האינפלציה המושתקת צפויה להימשך עד סוף השנה, כאשר הפער בין התפוקה התעשייתית המתרחבת לבין הביקוש המקומי המתון ממשיך להפעיל לחץ כלפי מטה על המחירים. מדדי המשנה של מדדי מנהלי הרכש הרשמיים מצביעים על הקלה נוספת בדינמיקת המחירים בענפי התעשייה והשירותים בחודשים הקרובים.

אנו מורידים את תחזית האינפלציה לשנת 2024 ל-0.4% מ-0.7%.
x