או.פי.סי אנרגיה מעמיקה את פעילותה בארה"ב תוך ניצול מגמות השוק

החברה הבת CPV במו"מ להגדלת החזקותיה בשתי תחנות כח בתחום Energy Transition בשוק ה- PJM בארה"ב בהיקף כספי כולל של 210-240 מיליון דולר

 

 

 
גיורא אלמוגי, מנכ״ל אופיסי אנרגיה, צילום: אפרת מזורגיורא אלמוגי, מנכ״ל אופיסי אנרגיה, צילום: אפרת מזור
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/07/2024

העלייה בביקוש לחשמל בארה"ב, בין היתר לאור צמיחת תחום ה-Data Center וה-AI, לצד המחסור הצפוי בתחנות כוח אמינות - תומכים בעליית מרווחי החשמל ומחירי הזמינות.

במקביל, מעדכנת או.פי.סי אנרגיה על כוונתה לבצע גיוס הון בהיקף של כ-750 מיליון שקל;

קנון, בעלת השליטה, תגיש הזמנות במסגרת המכרז המקדים בהיקף של לפחות 420 מיליון שקל.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו פועלים כיום למימוש הזדמנויות להגדלת  החזקותינו  בשתי תחנות גז הפועלות בשוק ה-PJM ומנוהלות על ידי CPV. ארה"ב חווה כיום עלייה בביקוש לחשמל לאחר שנים של סטגנציה שצפויה להתגבר בשנים הקרובות בשל מגמות חשמול בתחבורה, בנדל"ן ובתעשייה, וכן עקב גידול דרמטי בביקוש לחשמל בסקטור ה-Data Centers, בשל המעבר ל"ענן" וצמיחה בפעילות ה-AI. במקביל, ישנה ירידה בהספק הזמין והאמין (reliable) כתוצאה מחסמים להקמת תחנות גז חדשות וגריטת תחנות כוח קונבנציונליות ישנות, לא יעילות ומזהמות (בעיקר תחנות כח המונעות פחם). להערכתנו, מגמה זאת תלך ותגבר ותמשיך לתמוך בעליית מרווחי האנרגיה ומחירי הזמינות בארה"ב ושוק ה- PJM. אנו רואים בהגדלת ההחזקות בתחנות כח שלנו הזדמנות עסקית וצעד נוסף במימוש האסטרטגיה של CPV להיות IPP המייצר ומספק אנרגיה נקיה, זאת לצד המשך הרחבה מואצת של פעילותינו בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב. בהקשר זה, אנו ממשיכים במו"מ על ההסכמים הסופיים של העסקה הפוטנציאלית עם קרן השקעות אמריקאית להשקעה ב- Renewable CPV." 

חברת או.פי.סי אנרגיה מעדכנת היום על התפתחויות אסטרטגיות להעמקת פעילותה בארה"ב. חברת הבת CPV, המרכזת את פעילות החברה בארה"ב, נמצאת במשא ומתן להגדלה של שיעור החזקותיה בשתי תחנות כח הפועלות בשוק ה- PJM המופעלות בגז טבעי. הסכום הכולל הדרוש בקשר עם הגדלת שיעורי החזקות, ככל שהמו"מ בגין שתי התחנות יושלם בהצלחה, צפוי להסתכם בכ-210-240 מיליון דולר. 

בתוך כך, מעדכנת החברה בהמשך לדיווח בדבר מזכר הבנות שנחתם להשקעה בפעילות האנרגיה המתחדשת של החברה הבת בארצות הברית המרוכזת תחת Renewable CPV, כי למועד הדוח קבוצת CPV והמשקיע ממשיכים במשא ומתן בקשר עם ההסכמים הסופיים של העסקה הפוטנציאלית וכי הבלעדיות הוארכה בתקופה נוספת.

במקביל, מעדכנת החברה על כוונת לבצע הנפקת מניות בדרך של הצעה אחידה בהיקף המוערך בכ-750 מיליון שקל. בעלת השליטה, חברת קנון, הודיעה לחברה על כוונתה להגיש הזמנות במסגרת המכרז המקדים בהיקף כספי של לפחות 420 מיליון שקל. תמורת ההנפקה, ככל שתבוצע, תיועד לחיזוק מבנה ההון ולמימון חלק או מלוא הסכום הדרוש בקשר עם הגדלה פוטנציאלית של החזקות קבוצת CPV בתחנות כח בתחום ה-Energy Transition, כאמור.

לגרף או.פי.סי. אנרגיה לחצו כאן

234 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 220.75 מיליון באו פי סי אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את או פי סי אנרגיה. לרשימה המלאה
x