"אם תימשך מגמת ההתמתנות אולי עוד נחזה בהורדת ריבית עד סוף השנה"

אנשי הנדל"ן והמשכנתאות בתגובה למדד המחירים לצרכן

 

 
תגובות מדד המחירים לצרכן / Photo-Witsarut-Sakorn -Dreamstime.comתגובות מדד המחירים לצרכן / Photo-Witsarut-Sakorn -Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/07/2024

תגובתו של דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור (חודש יוני):
 
"מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בלבד, מה שמביא את קצב האינפלציה השנתי לעמוד על 2.9%. אם תימשך מגמת ההתמתנות אולי עוד נחזה בהורדת ריבית עד סוף השנה. יחד עם זאת, יצטרך הנגיד לשים לב למצב הביטחוני השברירי. מדד מחירי הדיור עלה ב-0.8% ולמרות המלחמה, ממשיך את המגמה שהסתמנה מתחילת השנה של המשך עליית מחירים בשוק הדיור אשר גם קצב העסקאות בו בסימן עליה מתמשכת מתחילת השנה. מתחילת השנה עלה מדד מחירי הדיור ב-3.4%. להערכתנו, גם ברמת הריבית הנוכחית, קצב המכירות בשוק לא ייחלש והמגמה בשוק הנדל״ן למגורים תמשיך להיות מאופיינת בביקושים גבוהים, היצע נמוך יחסית ומחירים בקו עליה. המגמה זהו תלך ותצבור תאוצה במהלך השנה"

תגובתה של עינב סבינצר, מנהלת מרחב דרום באלדר משכנתאות ובהתאחדות יועצי המשכנתאות, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור (חודש יוני):
 
"מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1%, אחוז נמוך יחסית, מה שמבשר התמתנות כלשהי בקצב האינפלציה השנתי. העלייה הנמוכה יחסית נובעת מכך שחלק ממרכיבים הסל הוזלו: לדוגמא מחירי הדלק ומחירי הירקות והפירות.

המדד הנמוך מגיע בהמשך ישיר למדד חודש מאי שגם הוא עלה בפחות מהמצופה. ההתמתנות באינפלציה כמו גם הירידה בשער הדולר, יכולה להוות בסיס להורדת הריבית על ידי הנגיד בהמשך השנה. אולם, ייתכן והנגיד יהיה זהיר עם הורדת הריבית ויחכה לראות התייצבות במצב הביטחוני וכמו גם לוודא שמדד מחירי השכירות לא יעלה בחודשים הבאים בעקבות המחסור בדירות וההאטה בבניה בעקבות המלחמה. אם מגמת ההתמתנות במדד המחירים לצרכן תמשך ובהמשך לכך גם האינפלציה בארה"ב תהיה במגמת התמתנות, ישנה בהחלט אפשרות שנחזה בקרוב בירידת ריבית.
 
מדד מחירי הדיור עלה ב-0.8%. כמו כן, בחודש יוני נלקחו משכנתאות בהיקף של 7.74 מיליארד ₪, כלומר עלייה של 18.5% לעומת השנה שעברה – הריי שהורדת הריבית תגביר את היכולת של רוכשי הדירות לקחת משכנתאות ובעקבות כך צפויים גידולים בביקושים לדירות מה שיוביל לעליה ברכישות וייתכן גם לעליה במחירי הדירות".
 
x