או.פי.סי אנרגיה: ביקושים בסך כ-1.36 מיליארד שקל בשלב המוסדי של גיוס הון

לאור הביקושים הגדולים משורה של גופים מוסדיים מובילים, הגדילה החברה את היקף ההנפקה ותגייס בשלב זה כ-800 מיליון שקל; הכסף מיועד להעמקת פעילותה של או.פי.סי בארה"ב תוך ניצול מגמות השוק

 

 

 
גיורא אלמוגי, מנכ״ל או פי סי אנרגיה, קרדיט: באדיבות החברהגיורא אלמוגי, מנכ״ל או פי סי אנרגיה, קרדיט: באדיבות החברה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2024

חברת או.פי.סי אנרגיה מעדכנת הבוקר כי השלימה את השלב המוסדי של גיוס הון תוך ביקושי יתר משמעותיים. בשלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גדולים בהיקף של כ-1.365 מיליארד שקל, כאשר לאור הביקושים, המחיר ליחידה נסגר ברמה של כ-2,560 שקל (הגבוה ב-3% ממחיר הסגירה אתמול) וכן החברה הגדילה את היקף הגיוס בשלב המוסדי לכ-800 מיליון שקל, לעומת כוונתה המקורית של החברה לגייס בהנפקה כ-750 מיליון שקל. 

הביקושים נרשמו מצד שורה ארוכה של גופים מוסדיים מובילים, וכן מצד קנון, בעלת השליטה, שהודיעה על כוונתה לקחת חלק בהנפקה, ותשתתף בגיוס בהיקף של כ-465 מיליון שקל ובכך תגדיל את שיעור אחזקתה בחברה.

או.פי.סי עדכנה השבוע כי חברת הבת CPV, המרכזת את פעילות החברה בארה"ב, נמצאת במשא ומתן להגדלה של שיעור החזקותיה בשתי תחנות כוח הפועלות בשוק ה- PJM המופעלות בגז טבעי. הסכום הכולל הדרוש בקשר עם הגדלת שיעורי החזקות, ככל שהמו"מ בגין שתי התחנות יושלם בהצלחה, צפוי להסתכם בכ-210-240 מיליון דולר. תמורת ההנפקה תיועד לחיזוק מבנה ההון ולמימון הסכומים הדרושים בקשר עם ההגדלה הפוטנציאלית של החזקות קבוצת CPV בתחנות הכוח, כאמור. את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום, ולצידה קונסורציום חתמים הכולל את איביאי חיתום, מנורה חיתום ולידר הנפקות.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו מודים לציבור המשקיעים על ההיענות המשמעותית מאוד בהנפקה שהסתכמה להיקף ביקושים כולל בסך כ-1.365 מיליארד שקל. בהנפקה השתתפו שורה של גופים מוסדיים מובילים, ואנו רואים בכך הבעת אמון מצד שוק ההון באסטרטגיה של או.פי.סי אנרגיה. אנו פועלים כיום למימוש הזדמנויות להגדלת החזקותינו בשתי תחנות גז הפועלות בשוק ה-PJM בארה"ב ומנוהלות על ידי CPV, ובכוונתנו להשתמש בכספי ההנפקה למימון המהלך. השוק בארה"ב חווה כיום מגמות חזקות התומכות בעליית מרווחי האנרגיה ומחירי הזמינות בארה"ב ושוק ה-PJM, ואנו רואים בהגדלת ההחזקות בתחנות כוח שלנו הזדמנות עסקית וצעד נוסף במימוש האסטרטגיה של CPV להיות IPP המייצר ומספק אנרגיה נקייה, לצד המשך הרחבה מואצת של פעילותינו בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב".

x