בשורה מהפכנית בתוכנית "חיסכון לכל ילד": בקרוב תוכלו להעביר את כספי החיסכון מהבנק לקופת גמל

הורים שהתחילו להפקיד לילדם כספים בבנק במסגרת "חיסכון לכל ילד" יוכלו בקרוב לשנות ולהפקיד את הכספים בקופת גמל ביתרת התקופה; ברירת המחדל עבור ילדים שהוריהם לא בחרו מסלול חיסכון תהיה הפקדה בקופת גמל

 

 
חיסכון לכל ילד / תמונה: dreamstimeחיסכון לכל ילד / תמונה: dreamstime
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2024

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת ינון אזולאי הקובעת כי  ניתן יהיה לשנות את מסלול ההפקדה, כך שמי שהתחיל להפקיד בפיקדון בנקאי במסגרת "חיסכון לכל ילד", יוכל לעבור להפקיד בקופת גמל. השינוי עתיד להתבצע החל מינואר 2025. 

החוק שהתקבל קובע כי ניתן יהיה לשנות את מסלול ההפקדה בתוכנית "חיסכון לכל ילד", כך שמי שבחר שהכספים עבור ילדו יופקדו בפיקדון בנקאי, יוכל לבחור כי מעתה יופקדו הכספים בקופת גמל. הבחירה תיעשה פעם אחת בלבד על פי הצעת החוק שאושרה, וסכומים שהופקדו קודם למעבר, יישארו בפיקדון המקורי.

עוד קובע החוק, כי המעבר יוכל להיעשות רק מבנק לקופת גמל, ולא להפך. כמו כן מוצע, כי חיסכון עבור ילד שהוריו לא בחרו היכן יופקדו כספי החיסכון שלו בתוך שישה חודשים מיום לידתו - תהיה ברירת המחדל עבור הילד הפקדות בקופת גמל.

עוד נקבע כי הורים שבחרו עבור ילדם הראשון הפקדה בבנק, ולא יעשו בחירה אקטיבית בילדם השני, ברירת המחדל תהיה עבורו הפקדה בקופות הגמל.

הצעד נועד למקסם את החיסכון, נוכח התשואות העדיפות בקופות הגמל.

הצעת החוק הועלתה ב-2022 בעקבות יוזמה של ארגון לובי 99, והוגשה בידי ח"כ ינון אזולאי, אליה הצטרף מאוחר יותר גם ח"כ משה ארבל. 

עו"ד נמרוד ספיר, מנכל איגוד בתי ההשקעות, אומר: "חיסכון לכל ילד היא תוכנית חשובה שמייצרת בסיס כלכלי לילדים בהגיעם לבגרות, ומסייעת בצמצום פערים באוכלוסייה. כפי שהוכח בשורת מחקרים, קופות גמל בסיכון גבוה מייצרות לאורך זמן תשואה גבוהה משמעותית ביחס לתשואה במסלולים אחרים, ובפרט ביחס לחסכון באמצעות פיקדון. אני מברך את חה"כ ינון אזולאי על העלאת הנושא לסדר היום וכן על אישור הצעת החוק שהוביל אשר תאפשר להורים שבחרו לחסוך לילדיהם בפיקדון - להעביר את החיסכון מעתה לקופת גמל".

 

x