יוליוס בר: "תחזיות הפד להורדת הריבית מתחזקות"

כלכלנים בבנק השוויצרי יוליוס בר מציינים כי הירידה באינפלציה ביוני מגיעה לאחר התמתנות שכבר נראתה במאי, ומוספים: "הירידה מחזקת את הערכתנו כי הפד יוריד את הריבית בפגישתו ב-18 בספטמבר"

 

 

 
האינפלציה בארה״ב ממשיכה לרדת / Photo-American-Stocks-Engdao-Wichitpunya-Dreamstime.comהאינפלציה בארה״ב ממשיכה לרדת / Photo-American-Stocks-Engdao-Wichitpunya-Dreamstime.com
 

דייוויד קוהל, כלכלן ראשי, יוליוס בר; דייוויד א. מאייר, כלכלן, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2024

האינפלציה בארה"ב ממשיכה לרדת: תחזיות הפד להורדת הריבית מתחזקות.

האינפלציה בארה"ב האטה ביוני ל-3.0% בחישוב שנתי, כפי שדווח ביום חמישי ה-11 ביוני. ירידת מחירי האנרגיה והסחורות תרמה להאטת האינפלציה. אינפלציית המקלטים (המשקפת את העלייה במחירים הקשורים לדיור, כולל שכר דירה ועלות בעלות על בית), שהייתה גורם מרכזי לעלייה באינפלציה בעבר, האטה באופן משמעותי ביוני. כמו כן, מחירי שירותים אחרים השפיעו פחות על העלאת האינפלציה. האטה זו, במיוחד בעלויות המקלט שעלו ב-0.2% בלבד בחישוב חודשי, תרמה לחיזוק האמון בשווקים שהירידה באינפלציה היא ממשית וברת-קיימא. אינפלציית הליבה האטה רק במעט ל-3.3% בחישוב שנתי, לעומת 3.4% במאי. שני הנתונים היו חלשים במעט מהצפוי, וחיזקו את ההשערה שהאינפלציה ממשיכה לרדת, למרות שהיא עדיין בלתי יציבה ובלתי צפויה.
 
הירידה באינפלציה ביוני מגיעה לאחר התמתנות שכבר נראתה במאי, ומחזקת את הערכתנו כי הפד יוריד את הריבית בפגישתו ב-18 בספטמבר. נתונים כלכליים חלשים יותר, במיוחד בתחום שוק העבודה, מגבירים את הביטחון שלנו שהאינפלציה תאט עוד יותר בחודשים הקרובים ושהפד יוריד שוב את הריבית בפגישתו בדצמבר. שתי הורדות ריבית של הפד עד סוף השנה מתומחרות במלואן על ידי שוקי הכספים, מה שמשקף את האמון הגובר באינפלציה נמוכה יותר. לאור נתוני האינפלציה של יוני, הורדנו את תחזיות האינפלציה השנתיות לשנת 2024 מ-3.2% ל-2.0% ולשנת 2025 מ-2.3% ל-2.2%.


x