מהדרין וטראלייט מקימות שותפות חדשה בתחום האגרו-וולטאי

החברות חתמו על מזכר הבנות ומתכננות להקים במהלך השנים הקרובות פרויקטים בהיקף של מעל ל-500 מגה וואט עם הכנסות שנתיות חזויות של מעל ל-200 מיליון שקל; מניית טראלייט עולה ב-3.7%+

 

 

 
חתימת ההסכם בין מהדרין וטראלייט, צילום: ענבל מרמריחתימת ההסכם בין מהדרין וטראלייט, צילום: ענבל מרמרי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2024

מהדרין, שבשליטת קבוצת דלק, וחברת האנרגיה המתחדשת טראלייט, מודיעות היום (ג') על חתימה על מזכר הבנות להקמת שותפות בתחום האגרו-וולטאי. לפי מזכר ההבנות, שנחתם בין הצדדים, טראלייט ומהדרין יקדמו מיזמי אנרגיה מתחדשת על בסיס סולארי במתכונת דו-שימוש - המאפשרת ניצול מיטבי של הקרקע – לחקלאות ולהפקת אנרגיה נקייה במקביל. בשלב הראשון, החברות מתכננות להקים במהלך השנים הקרובות פרויקטים בהיקף של מעל ל-500 מגה וואט, והכנסות שנתיות חזויות של מעל ל-200 מיליון שקל, כאשר פרויקט משמעותי ראשון מתוכנן לצאת כבר בשנה הקרובה.

בהתאם למזכר ההבנות, ההסכם הינו לתקופה של חמש שנים עם אופציה משותפת של הצדדים להארכה. על פי ההסכם, הצדדים יפעלו לקידום פרויקטים משותפים ביחס לכלל האדמות אשר טראלייט התקשרה או מנהלת מו"מ עם בעליהן בקשר להקמת פרויקטים אגרו-וולטאיים וכן ביחס כלל האדמות החקלאיות שמהדרין מחזיקה ומעבדת בהיקף של למעלה מ-20,000 דונם. 

דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, וכיום משנה למנכ"ל מהדרין: "ייצור אנרגיה ומחסור בשטחים הם האתגרים המרכזיים כיום במדינת ישראל. מהדרין רואה פוטנציאל גדול בשיתוף הפעולה עם טראלייט, חברה בעלת מוניטין וניסיון רב בתחום האנרגיה המתחדשת, ובשילוב עתודות הקרקע הנרחבות והידע החקלאי של מהדרין, יש כאן שיתוף פעולה סינרגטי בין אנרגיה לחקלאות על עשרות אלפי דונמים חקלאיים, תוך שמירה על הגידול החקלאי ומיקסום ההכנסות כתוצאה מהדו שימוש בקרקע. מהדרין מאמינה שזהו מהלך אסטרטגי חשוב עבור שני הצדדים, שצפוי להביא להצפת ערך משמעותית מנכסיה."

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם מהדרין, חברה מובילה בתחום החקלאות, כדי לקדם פרויקטים שיתרמו הן לסביבה והן לכלכלה המקומית, ויסייעו במימוש חזוננו לעתיד ירוק ובר-קיימא יותר. השותפות החדשה, שצפויה להיות מהגדולות בישראל בתחומה, תעניק רוח גבית משמעותית להעמקת פעילות טראלייט בתחום האגרו-וולטאי שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב. השילוב בין האנרגיה המתחדשת לחקלאות פותח הזדמנויות חדשות ליצירת פתרונות ברי-קיימא שיתמכו בצרכים האנרגטיים של ישראל ובו זמנית יתמכו בפעילות החקלאית הקיימת. כל זאת לצד המשך פרויקטי הדגל של טראלייט בישראל, בראשם פרויקטי התענך והבקעה".

x