חתנו של טראמפ משקיע כ-900 מיליון שקל בחברת הפניקס

בעלות השליטה בחברת הפניקס אחזקות מוכרות 21.5% ממניות החברה, מתוכן עד כ-10% לאפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר; גם דלק של תשובה חוזרת להפניקס ותרכוש כ-5%

 

 

 
אייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמריאייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמרי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2024

גופי השקעה מובילים, בינלאומיים וישראלי, רוכשים עד 21.5% ממניות הפניקס אחזקות מבעלות השליטה הקרנות סנטרברידג' פרטנרס וגלאטין פוינט, שמחזיקות ב-31.45% ממניות הפניקס. הקרנות המוכרות יקבלו תמורת המניות שימכרו כ-2.2 מיליארד שקלים. יש לציין, כי על כ-33% ממניות הפניקס שילמו הקרנות ב-2019 פחות מ-1.6 מיליארד שקלים.

העסקה כוללת מכירה של 4.95% ממניות הפניקס לאפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד כעת שוב על הנשיאות. אפיניטי תרכוש 4.95% נוספים ממניות הפניקס, וזאת בכפוף לאישור רגולטורי כנדרש.  כ-6.5% נוספים ימכרו בעסקאות גדולות מחוץ לבורסה למשקיעים בינלאומיים נוספים, בהם בנק ההשקעות הגלובלי לזארד (Lazard). בנוסף למניות הנרכשות, כל הרכישות הן מחיר במחיר של 37.50 שקל למניה, המשקף לפניקס שווי של כ-9.4 מיליארד שקלים.

במקביל, הקרנות וקבוצת דלק הגיעו להבנות לגבי מספר סוגיות, ובין היתר לגבי פירעון הלוואה מעסקת המכר ביניהן שהתבצעה בשנת 2019. במסגרת זו קבוצת דלק תרכוש 4.99% ממניות הפניקס באותו מחיר למניה העומד על 37.50 שקל. כך חוזרת דלק שבשליטת יצחק תשובה לאחזקות בחברת הפניקס, בה שלטה בעבר.

לאחר השלמות העסקאות, סטנברידג' וגלאטין, אשר השקיעו בהפניקס בשנת 2019, יישארו עם אחזקה של כ-10.0% ממניות הפניקס.

הפניקס מנוהלת בידי המנכ"ל אייל בן-סימון, יו"ר הדירקטוריון בני גבאי ובורד מגוון הכולל דירקטורים ישראלים ובינלאומיים כאחד, כאשר על פי היתר האחזקה שניתן לקרנות, נציגיהם יפסיקו לשמש כדירקטורים בחברה. יצוין כי בן סימון וגבאי השקיעו לאחרונה במניות הפניקס באופן פרטי, וצפויים, יחד עם חברי הנהלה נוספים, להגדיל את החזקותיהם במניות הפניקס. 

בן לונגוורת'י (סנטרברידג') ולי זקס (גלאטין) מסרו: "חברי הנהלת הפניקס ועובדיה הם מהמקצוענים והמובילים בתעשייה הפיננסית. אנו גאים על שנות העבודה המשותפות, במהלכן הפכנו את הפניקס לאחת מקבוצות הפיננסיים המובילות בישראל. אנו שמחים על כך שעסקאות מכירת המניות תבאנה לגיוון נוסף של בסיס המשקיעים של הקבוצה, ויביאו לכניסת משקיעים בינלאומיים מובילים נוספים להשקעה בחברה. ביצוע העסקאות מהווה הבעת אמון ומדגיש באופן ברור את עוצמתן של מדינת ישראל ושל קבוצת הפניקס ואת הביצועים המעולים של החברה בשנים האחרונות. אנו מתכוונים להמשיך ולתמוך בצוות ההנהלה אשר ימשיך להוביל את הפניקס לגבהים חדשים".

ג'ארד קושנר (אפיניטי) מסר: "אנו שמחים להצטרף כבעלי מניות לקבוצת הפניקס. כמשקיעים שמכירים במובילות של הפניקס בשוק הישראלי, אנו להוטים לתרום מניסיוננו וממרצנו להפניקס ולהצטרף אליה בדרכה להפוך לחברת פיננסים מובילה ומוכרת בשוק הבינלאומי". 

אייל בן-סימון ובני גבאי מסרו: "ההודעה היום מהווה אבן דרך משמעותית עבור הפניקס. יחד עם סנטרברידג' וגלאטין, הנחנו את התשתית האסטרטגית של הפניקס כחברת פיננסים מובילה בישראל הזוכה להכרה והשקעה ממשקיעים בינלאומיים מהשורה הראשונה. אנו מצפים להמשיך ולפתח את החברה ולהביאה לשיאים חדשים לטובת הצרכן הפיננסי הישראלי וכלל בעלי מניות החברה".

לביצוע העסקה סייעו רבות בנק ההשקעות Jefferies אשר שימש כיועץ של הקרנות בעסקה, ו-Fischer (FBC & Co.) and White & Case LLP ששימשו כיועצים משפטיים, ובנק מזרחי.

x