טראמפ מתחזק ולדברי יוליוס בר: "מחפשי המקלט הבטוח במערב חוזרים לשוק הזהב"

לפי ראש מחקר הדור הבא ביוליוס בר, האמון בהורדת ריבית בספטמבר גבר לאחר שהיו"ר פאוול הביע שביעות רצון מהכיוון הנוכחי של האינפלציה, מה שדחף את מחירי הזהב חזרה לרמות השיא שהושגו במאי

 

 

 
שוק הזהב / Photo-Supparsorn-Wantarnagon-Dreamstimeשוק הזהב / Photo-Supparsorn-Wantarnagon-Dreamstime
 

כריסטיאן מנקה, ראש מחקר הדור הבא, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/07/2024

במהלך המחצית הראשונה של השנה, שוק הזהב התרכז בביקושים הסיניים וברכישות הבנקים המרכזיים, בעוד שהתחזיות למדיניות המוניטרית של ארה"ב נדחקו הצידה, מה שהותיר את מחפשי המקלט הבטוח בעולם המערבי מחוץ לתמונה. המצב השתנה לאחרונה, כאשר ההתאוששות במחירי הזהב נבעה בעיקר מהתמקדות בנתונים כלכליים חלשים יותר בארה"ב ומהציפיות להורדת ריבית ראשונה מצד הפדרל ריזרב האמריקאי.

האמון בהורדת ריבית בספטמבר גבר השבוע לאחר שהיו"ר פאוול הביע שביעות רצון מהכיוון הנוכחי של האינפלציה, מה שדחף את מחירי הזהב חזרה לרמות השיא שהושגו במאי. גם מחירי הכסף עלו בחזרה מעל 31 דולר לאונקיה, אף שהם עדיין תקועים בטווח צדדי. מחפשי המקלט הבטוח במערב חוזרים לשוק הזהב, כפי שניתן לראות מהזרימה המחודשת למוצרים המגובים פיזית. למרות שזה לא בלתי צפוי, אנו מאמינים כי התחזית לכלכלת ארה"ב תצטרך להתדרדר הרבה יותר כדי לגרום לרכישות רחבות.
 
הניתוח שלנו מראה כי שיעורי ריבית נמוכים יותר לבדם אינם מספיקים כדי לספק עלייה מתמשכת במחירי הזהב; נדרש גם מיתון. לדעתנו, זה עדיין לא סביר, בהתחשב בחוסן הכללי של הכלכלה האמריקאית. הסיכוי הגובר שדונלד טראמפ ינצח בבחירות לנשיאות ארה"ב אולי הוסיף לעליות המחירים השבוע, למרות שקשה להעריך כרגע את ההשפעה הבסיסית של נשיאותו על שוק הזהב.

בסך הכל, נראה כי מצב הרוח בשוק הזהב מתבהר שוב, למרות ההפוגה בקיץ בסין. המסירות הפיזיות של בורסת הזהב בשנחאי נעות סביב שפל של חמש שנים, בעוד הבנק העממי של סין לא קנה זהב במשך חודשיים רצופים. כדי שמחירי הזהב יעלו אפילו גבוה יותר מרמות אלה, אנו מאמינים שגם המשקיעים הסינים וגם הבנק המרכזי צריכים לחזור לשוק. בהתחשב בחולשה הכלכלית השוררת בסין מצד אחד, ובמתחים הגיאופוליטיים המתמשכים מצד שני, אנו משוכנעים שיש לחדש את הרכישות הסיניות. זה נכון במיוחד לגבי הבנק העממי של סין, שנמצא בשוק הזהב מסיבות פוליטיות ולא כלכליות, מה שמרמז על נכונות גבוהה בהרבה לשלם מאשר רוב המשקיעים בעולם המערבי. השוק ממתין בשקיקה לפעולות הבאות של הבנק העממי של סין.

אנו דבקים בהשקפותינו אך מיישרים קו עם יעדי המחירים הרבעוניים הבסיסיים שלנו, והתוצאה היא יעדים חדשים לשלושה ושנים עשר חודשים של 2,500 דולר ו-2,600 דולר לאונקיית זהב ו-31.5 דולר ו-33.5 דולר לאונקיית כסף.
x