הבורסה לני"ע: מניות חברות המוליכים למחצה סחבו את השוק למטה

הירידות במניות השבבים החריפו עם פתיחת השוק בארה"ב, שם תחום זה סופג ירידות; הסקירה היומית של שוק ההון ליום רביעי 17.7.2024

 

 

 
סקירת הבורסה / תמונה: dreamstimeסקירת הבורסה / תמונה: dreamstime
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני״ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/07/2024

שוק המניות

המסחר בשוק המניות התנהל היום בירידות שערים, אשר התמתנו החל משעות הצהריים המאוחרות. מדד ת"א-35 ירד 0.7% ות"א-125 ירד 0.5%.

מניותיהן של החברות מתחום המוליכים למחצה סחבו את השוק למטה, בראשן נובה (7.7%-), קמטק (7.3%-) ובעלת השליטה בה פריורטק (8.1%-). הירידות במניות השבבים החריפו עם פתיחת השוק בארה"ב שם תחום זה סופג ירידות וגם הן רושמות ירידות חדות, בעוד טאואר, בכיוון ההפוך, מחקה את הירידות עם פתיחת המסחר בניו-יורק וירדה כ-1% בלבד. קווילטאו ירדה 3.7%.

מתחילת החודש מניות אלו במומנטום שלילי כשנובה איבדה כ-9% וקמטק כ-8%.

השוק בארה"ב נפתח בירידות שערים חדות, ונאסד"ק יורד כרגע 2.4%.

בין העולות בלטה נאוויטס פטרוליום עם 3.3%.

כמו כן מניות של חברות ביומד כגון פלסאנמור (16.8%+) וביוליין (8.3%+). 

גשם למשתכן הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל דיווחה על תוצאות הנפקת אגרות חוב לא צמודות בריבית 9.14% בה גייסה 80 מיליון שקל. מחר ייפתח המסחר באג"ח

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת"א טכנולוגיה רשם ירידה של 1.4% ומדד טק עילית איבד 1.1%, בעקבות צניחת שערי מניות השבבים.

לחיוב בלטו היום מדד ת"א קלינטק (0.9%+) ת"א בנייה (1.0%+) ות"א נפט וגז (0.8%+). 

שערי מט"ח

במסחר הבין בנקאי נסחר הדולר סביב 3.615 נכון לעכשיו.

שער האירו עולה בכ-0.3% ונסחר סביב 3.935.

שוק איגרות החוב

בשוק איגרות החוב הקונצרניות רשמו מדדי התל-בונד המובילים עליות של עד 0.2%

בשוק איגרות החוב הממשלתיות רשמו מדדי התל-גוב עליות ממוצעות של 0.1%-0.2% ובטווח הארוך צמודות 15+ תשואה של כ-0.3%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

חברת האשראי החוץ בנקאי מיכמן עדכנה כי בעל השליטה יניב ביטון ויו"ר החברה דורון ספיר חתמו על מזכר הבנות עם הראל השקעות לפיו ימכרו להראל 25% מהון המניות תמורת כ-67 מיליון שקל, הראל תעמיד לחברה מסגרת אשראי/ערבות של 100 מיליון שקל, וסמוך לאחר השלמת העסקה תבצע החברה הנפקת זכויות ב-80 מיליון שקל.  המניה של מיכמן עלתה 4.3%. 

סייברוואן חתמה על הסכם עם קרן יורקוויל האמריקאית לפיו לחברה הזכות להנפיק לקרן ADS תמורת 15 מיליון דולר בתוקף לשלוש שנים הבאות. קרן יורקוויל השקיעה במניות של חברות ישראליות רבות, רובן חברות עם קשיים בהשגת מימון בשוק דוגמת חברות מו"פ, והיא ידועה בכך שהיא מזהה חברות אלו ומציעה להן מימון תמורת הנחת מחיר. המשקיעים לא אהבו זאת והורידו את המניה בכ-14.7%.

אידומו הצטרפה לתוכנית השותפים של AWS (Amazon Web Services) במטרה להציע את פתרונותיה מבוססי שירותי הענן של AWS. החברה השיקה לאחרונה את פתרונותיה ב-AWS Marketplace. המניה זינקה לאחר פרסום ההודעה עד כ-25% אך בהמשך העליות התמתנו והיא עלתה 2.1% בלבד

פיסיבי טכנולוגיות עלתה 3.2% לאחר שעדכנה על זכייה במכרז להסכם אספקה של מוצרים לפרויקט בטחוני עבור "לקוח מוביל בתעשיה הביטחונית בישראל".

x