איך ישפיע טראמפ על מחיר הנפט ?

יוליוס בר: "מחירי הנפט: האמביציות הפוליטיות מול המציאות הכלכלית"

 

 

 
מחירי הנפט / Image by wirestock on Freepikמחירי הנפט / Image by wirestock on Freepik
 

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/07/2024

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא ביוליוס בר: "מחירי הנפט: האמביציות הפוליטיות מול המציאות הכלכלית".

המדינות המפיקות נפט ניצבות מול תחרות בבמת פוליטיקת הנפט העולמית. עם עליית הסיכויים לנשיאות נוספת של טראמפ, ההשפעות הפוטנציאליות על שוקי האנרגיה בארה"ב מתחילות לקבל תשומת לב. למרות ההבטחות לתמוך בהפקת נפט באמצעות הקלה ברגולציות כדי להוזיל את עלויות הדלק, הפרטים המלאים של מדיניות האנרגיה עדיין אינם ידועים ברובם.
 
הפחתת הרגולציה על קידוחים עשויה להתבטא בצורות שונות. פתיחת שטחים נוספים למכרזי חכירה לקידוחים במים פדרליים או בצפון אלסקה תשפיע על האספקה רק בטווח הארוך, וככל הנראה לא בצורה מרשימה במיוחד. הקלה בכללים המגבילים את פליטות המתאן עשויה להיות חיובית עבור חלק מהיצרנים הקטנים, אך לא צפויה להשפיע משמעותית על רוב ייצור הנפט והגז בארה"ב. סוגיית דליפת המתאן זוכה לתמיכה רחבה מצד היצרנים הגדולים, בשל לחץ ציבורי ומעורבות בעלי מניות, ומתאן עצמו הוא מוצר בעל ערך כלכלי.

עסקי הנפט והגז בארה"ב מונעים בעיקר על ידי השוק. מחירי הנפט העולמיים, עלויות התשומות, ההתפתחויות הטכנולוגיות ומצב הרוח העסקי הכללי קובעים במידה רבה את רמות האספקה. כיום, אנו עדים לעסקי פצלי שמן המתמקדים ברווחיות במקום בצמיחה. מחירי הנפט מעל 70 דולר לחבית נשארים אטרקטיביים לתמיכה בקידוחים. השנה, תפוקת פצלי השמן בשוליים הפתיעה לטובה. הגברת ההיצע תדרוש שינוי גישה מחזרה לצמיחה ליתר זהירות בהשקעות.
 
האמביציות האנרגטיות הפוליטיות כפופות למציאות השוק, הכלכלה והטכנולוגיה, כפי שניסיון הממשל הראשון של טראמפ הוכיח. מעבר לפוליטיקה האמריקאית, אנו רואים שוק נפט מסופק היטב עם קיפאון בביקושים בעולם המערבי ובסין, והמשך גידול בתפוקה בארה"ב. לקראת 2025, דפוס שוק הנפט עשוי להשתנות ככל שהמלאים יצטברו בהדרגה וגורמים כלכליים עולמיים ישפיעו, מה שידחוף את המחירים כלפי מטה.
x