רשות ניירות ערך קוראת למנהלי הקרנות: השיקו קרנות כספיות חדשות

הרשות מציינת כי הציבור אינו ממצה את תנאי השוק על ידי בחירת מוצרי ההשקעה והחיסכון האופטימליים בעבורו מתוך "שוק הכסף" - מוצרים נזילים קצרי טווח, ומפרסמת טיוטת הוראה למנהלי קרנות ונאמנים בדבר תנאים שיחולו לגבי קרנות כספיות חדשות

 

 
קרנות כספיות חדשות / צילום: Dreamstimeקרנות כספיות חדשות / צילום: Dreamstime
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/07/2024

רשות ניירות ערך מפרסמת היום הצעה לטיוטת הוראה למנהלי הקרנות והנאמנים בדבר תנאים שיחולו ביחס לקרן כספית. זאת עקב היקף כספי הציבור בפיקדונות הבנקים כאשר, לפי רשות ניירות ערך, העלאות ריבית בנק ישראל אינן מגולגלות במלואן אל הפיקדונות הללו, ובפרט אל הפיקדונות לתקופות הקצרות משנה. 

עוד מצוין ברנ"ע, כי החל מאפריל 2022 עם תחילת המדיניות המוניטרית של בנק ישראל להעלאת הריבית ניכר גידול משמעותי בהיקף העברת כספי ציבור מחשבונות העובר ושב אל אפיקי השקעה וחיסכון, ובפרט אל הפיקדונות הבנקאיים. העלאת ריבית בנק ישראל "הפיחה חיים" גם בקרנות הכספיות, אשר בהתאם לסביבת הריבית הנמוכה אשר שררה בישראל עד חודש אפריל 2022, היקף הנכסים המנוהלים בהן ושיעורם מתוך סך הנכסים המנוהלים בקרנות נאמנות היה נמוך באופן יחסי בשנים האחרונות.

על אף תנאי הריבית אשר היו צפויים על פניו לאפשר לציבור למקסם את תנאי השוק ולקבל תמורה גבוהה יותר בעבור השקעותיו וחסכונותיו, באמצעות ערוצי ההשקעה מגוונים, ניכר כי הציבור אינו נהנה מכך באופן מלא. לא זו אף זו, חלק ניכר מהציבור עדיין בוחר להשאיר את כספיו בחשבונות העובר ושב, שם הערך של הכספים נשחק נוכח האינפלציה.

לאור האמור, סגל הרשות פרסם הצעה להערות ציבור תיקוני חקיקה לפיתוח שוק הכסף, ובהמשך לכך, משרד האוצר פרסם להערות ציבור באתר קשרי ממשל תזכיר חוק, המציעים לתקן את חוק השקעות משותפות בנאמנות, וכן את חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, במטרה לאפשר השקת קרנות כספיות חדשות כחלק מ"שוק הכסף" בישראל. 

קרנות אלו יאפשרו השקעה סולידית ושקופה ביחס לתשואה הצפויה המשוערת.
 


x