הבורסה מתכננת להעלות את דמי הניהול החל מינואר 2025

במידה והתוכנית תאושר, תעריף סליקת הזמנות לרכישה או הוראות לפדיון של מוצרי השקעה אלטרנטיביים יגדל פי 10, ותעריפי המינימום והמקסימום יבוטלו

 

 
הבורסה מתכננת להעלות מחירים / הבורסה מתכננת להעלות מחירים /
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2024

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פרסמה אתמול (ה') טיוטה להערות הציבור, שבה היא מעדכנת בהעלאת תעריפים.

הבורסה מציינת כי היא מבקשת לעדכן את עמלת המשמורת (דמי ניהול חשבון) הנגבית על-ידי המסלקה מחברי המסלקה, כך שיצומצם הפער בין העמלה הנגבית בישראל לבין זו המקובלת בשווקי הון מקבילים.

במידה ותוכנית העלאת התעריפים תאושר על ידי דירקטוריון הבורסה, יעלו עמלות המשמורת (דמי ניהול חשבון) ותעריפי הסליקה לגופים המנהלים פלטפורמות מסחר בשוק ההון, וקרוב לוודאי שיורגשו אצל הלקוחות המשקיעים. 

העלאת המחירים תתבצע בשלוש פעימות, כשהראשונה תתבצע ב-1 לינואר 2025, ובכל שנה תתווסף פעימה נוספת. עדכון התעריפים עוד כפוף לאישור דירקטוריון הבורסה. 

התעריף השנתי של דמי ניהול חשבון עומד כיום על 0.00105%. כוונת הבורסה היא להעלות את התעריף החל מינואר 2025 ל- 0.0014%, החל מינואר 2026 ל-0.0019% והחל מינואר 2027 ל-0.0025%.

תעריף סליקת הזמנות לרכישה/הוראות לפדיון של מוצרי השקעה אלטרנטיביים יגדל פי עשרה, מ-0.01% ל-0.1%.

אגרת סליקה ממוצרי סליקה אלטרנטיביים, אשר כיום עומדת על 28,437 ש"ח או 0.025% מהשווי הכספי של ההזמנות לרכישה (לפי הגבוה מבין השניים), תעלה ל-0.35% ותחושב כמכפלה של סך כל כמות יחידות המא"ה הרשומות לזכות חברי המסלקה ויחידות המא"ה שנפדו עד תקופת החישוב בשווי היחידה. לעניין זה שווי יחידות המא"ה – שער הפדיון הידוע במועד החישוב (החישוב יבוצע אחת לרבעון). 

בבורסה מציינים, על פי הטיוטה, כי כחלק מבחינת העלאת התעריפים, נבחנו באופן נקודתי שירותי משמורת (Custody) של ניירות ערך.

היועצים ביצעו סדרה של בדיקות סטטיסטיות אשר נועדו לנתח את הפער בין שיעור העמלה הנגבה על -ידי המסלקה בישראל לבין השיעור הנגבה על-ידי מסלקות בעלות מאפיינים דומים בעולם.

יוזכר בהקשר זה כי המסלקה מספקת שירותי משמורת לחברי מסלקה בלבד (בנקים, בנקי חוץ, חש"בים 1 וחברים משמורנים), והם אלו שנושאים בעמלות.

עוד מציינים בבורסה, כי הן המסלקה והן הבורסה אינן גובות עמלות מציבור המשקיעים בקשר למשמורת בניירות ערך.

 

 

x