תשואות האג"ח בארה"ב עולות כשהמשקיעים בציפייה לפגישת הפד הקרובה

תשואות האג"ח בארה"ב עלו ביום שישי, בזמן שהמשקיעים ממתינים בכיליון עיניים לנתונים הכלכליים של השבוע הבא ולפגישת המדיניות של הפד כדי לקבל עוד כמה רמזים לגבי הפחתת ריבית אפשרית

 

 

 
תשואות אג״ח בארה״ב / צילום: Dreamstimeתשואות אג״ח בארה״ב / צילום: Dreamstime
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2024

תשואות האג"ח בארה"ב עלו למרות שאין גורמים משמעותיים או נתונים מיוחדים שהתפרסמו שיניעו את התנועה הזו באופן המיידי. המשקיעים נמצאים במעקב צמוד אחרי נתונים כלכליים חדשים ומצפים לפגישה הבאה של הפדרל ריזרב כדי לקבל תובנה לגבי השאלה מתי הבנק המרכזי עשוי להתחיל להוריד את הריבית. מוקדם יותר החודש, התשואות ירדו בגלל שקיבלנו נתוני עבודה רכים והקלה באינפלציה, זה גם מה שהיווה רמז להורדות ריבית בטווח הקרוב. ואכן, הסנטימנט בשוק מצביע על הורדת ריבית כלשהי בחודש ספטמבר, ובכל זאת פקידי הפד נשארו זהירים, והדגישו את הצורך בנתונים כלכליים נוספים לפני שהם מקבלים החלטות נחרצות. נציין שנתוני מפתח למעקב בשבוע הבא כוללים ביום חמישי את התמ"ג ברבעון השני וביום שישי את הוצאות הצריכה האישית של יוני (PCE) , אלה אמורים לתת לנו תמונה ברורה יותר על המצב הכלכלי בנקודת זמן זו.

כל העיניים על הנתונים הכלכליים והפד

משתתפי השוק עוקבים מקרוב אחר פעולות הפד, כאשר העלייה בתשואות האג"ח מעידה על עניין מוגבר מצידם. נכון ליום שישי, התשואות לשנתיים טיפסו ב-5 נקודות בסיס ל-4.509%, ואילו התשואות ל-10 שנים עלו ב-5.5 נקודות בסיס ל-4.241%. גם עקום התשואות התחדר מעט, מה שמשקף את ציפיות השוק שהתשואות לטווח הקצר יותר ירדו מהר יותר מהתשואות לטווח ארוך יותר על רקע הציפיה להורדות הריבית של הפד. הדוחות הכלכליים שאמורים להתפרסם בשבוע הקרוב וההערות של יו"ר הפד ג'רום פאוול אמורים לתת למשקיעים תובנות דיי קריטיות בתהליך הערכת התנועה של השוק בהמשך.

אג”ח ארה"ב לשנתיים,עשר ושלושים שנה. גרף יומי מאת TradingView

התמונה הגדולה יותר: גישה זהירה לקיצוצי ריבית

גורמים רשמיים של הפדרל ריזרב רמזו ששיפור התנאים הכלכליים מחזק את הסבירות להורדת הריבית, אך בכל זאת הם עדיין לא מתחייבים לגבי העיתוי. חלק מהאסטרטגים מציינים כי בעוד שהשוק בטוח בהורדת הריבית של ספטמבר, הטון הזהיר של הפד משקף דאגות לגבי אי הוודאות הכלכלית. תנאי שוק העבודה חלשים יותר והאינפלציה, במיוחד לאחר רבעון ראשון שהיה מאתגר יותר - כל אלה רק תורמים לאופטימיות המאד זהירה הזו. לכן המשקיעים עם היד על הדופק לגבי הנתונים הכלכליים הקרובים והערות הפד כדי לנסות להעריך במידה ברורה יותר את מידת הסבירות להורדת הריבית.

מה עוד יכול לעודד את המשקיעים?

רווחים חזקים מחברות טכנולוגיה מובילות עשויות להקל על חששות המשקיעים לגבי הערכות היתר והתנודתיות של המגזר. אנבידיה, למשל, זינקה ב-145% השנה למרות הירידה האחרונה במחיר המניה שלה, זה עוד משהו שמשקף את דאגות המשקיעים לגבי הרווחים שלה והיציבות שלה בהמשך. העתידית. חברות כמו אלפבית, טסלה, אמזון, מיקרוסופט, מטה, אפל ואנבידיה הביאו לכ-60% מהעליות של S&P 500 השנה. אבל בינתיים, מגזר הטכנולוגיה של S&P 500 ירד בכמעט 6% תוך קצת יותר משבוע, והשיל כ-900 מיליארד דולר משווי השוק למרות התקוות לעונת רווחים סולידית. לעומת זאת, ה-S&P 500 הרחב יותר ירד רק ב-1.6% במהלך אותה תקופה. 

אם כן, שחקניות הטכנולוגיה הגדולות כמו טסלה ואלפבית ידווחו על רווחים ביום שלישי, כשמיקרוסופט ואפל ידווחו בשבוע הבא. גם לנתונים אלה המשקיעים ממתינים בכיליון עיניים כדי להרגיע חששות הנוגעות להערכות יתר ותנודתיות במגזר הטכנולוגי. תוצאות חיוביות של החברות הללו הן בהחלט חיוניות לשמירה על הדומיננטיות של מגזר הטכנולוגיה בפרט ויכולות להגביר גם את סנטימנט השוק הרחב יותר.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x