לומברד אודייר: מעדיפים אנרגיה ורואים סיכון בבריאות

מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר מתייחסים לסקטורים שצפויים להוביל את השווקים במחצית השנייה של השנה: מעדיפים סקטורים מחזוריים על פני סקטורים הגנתיים

 

 

 
מעדיפים סקטורים מחזוריים / צילום: Dreamstimeמעדיפים סקטורים מחזוריים / צילום: Dreamstime
 

מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2024

הסקטורים שצפויים להוביל את השווקים במחצית השנייה של השנה

הצורך בהקצאת סקטורים מתאימה - משקיעים יכולים להפגין שביעות רצון מהביצועים של המניות השנה, כאשר שווקים רבים מגיעים לשיאים חדשים והתנודתיות נותרת נמוכה. עם זאת, לאחר עליות משמעותיות מתחילת השנה, הטיעון התומך בלקיחת סיכון נוסף במניות נראה פחות משכנע. אמנם אין סימנים רבים לעודפי ספקולציות המאפיינים את סוף תקופת השווקים השוריים, אך תיאבון הסיכון ואלוקציית המשקיעים נראים מתוחים, מה שמגדיל את הסבירות לקונסולידציה בטווח הקצר. ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ ב-13 ביולי לא אמור לשנות את התחזית באופן מהותי, אך עשוי להגביר את המומנטום בסקטורים שעשויים להרוויח מתקופת כהונה שנייה של טראמפ.

סקטורים מחזוריים על פני סקטורים הגנתיים - השנה, העדפות הקצאת הסקטורים שלנו הוסיפו ערך לתיקים, עם העדפה מתמשכת לסקטורים מחזוריים על פני סקטורים הגנתיים אנו מאמינים שהצמיחה הכלכלית תישאר יציבה, והדיפלציה תימשך, מה שיקל על הלחצים ביוקר המחיה לצרכנים. לסקטורים מחזוריים יש תחזית בסיסית חיובית, עם מכירות חזקות של מוליכים למחצה וסימנים להתאוששות בביקוש לחומרת צרכנים כמו מחשבים אישיים וסמארטפונים. מגמה זו עשויה להתחזק עוד יותר עם מכירות מכשירים מבוססי בינה מלאכותית ברבעונים הקרובים בעקבות השקת מוצרים חדשים.

סלקטיביות ודינמיות הן המפתח - מיקומי הסקטורים הנוכחיים שלנו מבוססים על מסגרת השקעות המתחשבת ברקע המקרו-כלכלי, תחזית הרווחים, הערכות שווי וגורמים טכניים. גישה ממושמעת זו מסייעת לנו למצוא הזדמנויות המאוזנות בין סיכון לתגמול פוטנציאלי. לדוגמה, אנו מחזיקים במניות טכנולוגיה במשקל אסטרטגי בתיקים שלנו למרות הערכות שווי גבוהות, מתוך אמונה שפוטנציאל הרווחים החזק שלהן מפצה על האתגרים בהערכות השווי. העדפנו גם מניות שירותי תקשורת מאז סוף 2023, המציעות חשיפה להזדמנויות צמיחה בפרסום דיגיטלי ולהתקדמות בבינה מלאכותית (AI). בתגובה לביצועים נמוכים משמעותית של סקטורי השירותים והנדל"ן מתחילת השנה, סגרנו את חשיפות החסר שלנו בסקטורים אלו.

הגזמה בחששות הצרכנים - לאחרונה הוספנו את סקטור הצריכה המחזורית והחומרים לרשימת הסקטורים המועדפים ביותר שלנו, על רקע תמחור יחסי נמוך משמעותית מסקטורים אחרים. אנו מאמינים שהחששות מהאטה בארה"ב וחולשת הצרכנים כבר מתומחרים ברובם, והרווחים בסקטורים אלו עשויים כעת להכות את התחזיות הפסימיות. לדוגמה, מניות צריכה מחזורית מסוימות התאוששו לאחרונה, ואנו רואים פוטנציאל להרחבת העליות מעבר לסקטורים הנוכחיים שמובילים עליות -מסחר אלקטרוני ורכבים חשמליים לסקטורים נוספים כמו מותגי יוקרה, מניות הקשורות לדיור, ורשתות מזון מהיר. סקטור החומרים מציע שילוב מעניין של חברות שצריכות להרוויח מהתאוששות גלובלית בייצור ובפעילות תעשייתית. חלק מהחברות מציעות צמיחה אמינה במחיר סביר, כמו בתחום הייצור של גזים לתעשייה, שם החברות נהנות מחוזים רב-שנתיים וכוח תמחור. אנו רואים גם פוטנציאל בחברות מחזוריות באיכות גבוהה כמו חברות מתכות וכרייה, שם הצמיחה בביקוש וההיצע המוגבל מרמזים על היתכנות למחירי מתכות גבוהים יותר לאורך זמן. צמיחה בסין ושינויים במדיניות הממשלתית מהווים אי ודאות, אך אנו מאמינים שהציפיות נמוכות, ומציעות יחס סיכון-תגמול טוב למשקיעים.

הערכת סקטורי האנרגיה והבריאות - אנו מאמינים שסקטור האנרגיה מציע כעת מאפיינים הגנתיים בסביבת סוף מחזור, אפיק השקעה חזק עצמאי ויתרונות גיוון לתיקים. אנו מצפים שמחירי הנפט יישארו בטווח של 80-90 דולר לחבית, מה שיאפשר לסקטור להשקיע בצמיחה, להפחית חוב, לשלם דיבידנדים ולבצע רכישה עצמית של מניות. חשיפה לחברות אלו יכולה גם לגדר תיקים על רקע סיכונים גיאופוליטיים גבוהים. כהונה שנייה לטראמפ עשויה להועיל עוד יותר לחברות האנרגיה המסורתיות. לעומת זאת, אנו צופים קשיים מתמשכים לחברות הבריאות. עלויות הבריאות הגבוהות בארה"ב ותוצאות המטופלים הגרועות הפכו לנושאים דו-מפלגתיים, עם לחץ מתמשך על תמחור התרופות. גם מנהלי הסחר בבתי המרקחת יעמדו בפני בדיקה מדוקדקת עקב חששות שכוחם בשוק פוגע בנגישות ובמחיר ההשגה של שירותי הבריאות. כהונה שנייה של טראמפ עשויה להיות פחות מזיקה לחברות התרופות, שכן סביר להניח שהמדיניות הראשונית שלו תתמקד בנושאים אחרים.

סיכונים לתחזית - מספר גורמים עשויים לשנות את דעותינו על הסקטורים. סימנים להאטה חדה בצמיחה בארה"ב עשויים לגרום למשקיעים לעבור ממניות מחזוריות לסקטורים הגנתיים. לעומת זאת, תחזיות לריבית גבוהה יותר עקב האצה כלכלית חזקה עשויה להטיב עם מניות ערך ומניות של חברות קטנות. נכון לעכשיו, אנו רואים את הסיכונים הללו כמוגבלים. אנו גם עוקבים אחר החלטות מרכזיות מהמליאה השבועית של המפלגה הקומוניסטית הסינית. צעדי תמרוץ בסין עשויים להעלות את המניות בכלל, במיוחד בסקטור החומרים והמותרות, אם כי חבילת תמרוץ רדיקלית נראית בלתי סבירה בשלב זה. אנו ממשיכים לעקוב אחר התקדמות המוניטיזציה של מוצרים ושירותים הקשורים לבינה מלאכותית, מה שמחזיק את המפתח להמשך העליות בסקטורים הקשורים לבינה מלאכותית.
x