נשיא התאחדות התעשיינים: "על הממשלה להביא משקיעים"

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא המגזר העסקי בישראל, ד״ר רון תומר, דיבר בכנס החירום בצפון ובין היתר אמר: "הלחימה בצפון אינה מסבה רק פגיעה פיזית ונפשית, אלא גם פגיעה מורלית. הממשלה חייבת תוכנית סדורה שתביע אופק חיובי כלפי משקיעי חוץ וכמובן להחזיר השקעות להייטק"

 

 

 
קרדיט: התאחדות התעשייניםקרדיט: התאחדות התעשיינים
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/07/2024

נשיא התאחדות התעשיינים ונשיא המגזר העסקי בישראל, ד״ר רון תומר דיבר בכנס החירום הלאומי שנערך אתמול (א׳) בקריית-שמונה.
 
בין היתר, אמר ד"ר תומר את הדברים הבאים: ״בחודשים אלה כשהצפון בוער, יש עסקים ומפעלים שפועלים תחת אש ולא מפסיקים לייצר עבור תושבי ישראל ועבור בטחון ישראל. אני לא מכיר מדינה אחד שהייתה מסכימה למצב כזה,  אבל אנחנו הפכנו את זה לנורמלי. חברים, זו לא רק פגיעה פיזית ונפשית. זו גם פגיעה מורלית!! זו הבעיה״. 

ד״ר תומר קרא בהמשך דבריו לממשלה לסיים עם הדרום כמה שיותר מהר ולטפל בצפון עם הסכם אמיתי ובטוח עבור התושבים. ״המגזר העסקי התגייס בשקט החל מה 7 לאוקטובר- כל המוצרים נמצאים על המדף, המערכת הפיננסית, המלונאים שקלטו מפונים, הקבלנים … כולם, ואני גאה על-כך. אבל צריך לזכור שהמשבר הוא גם הזדמנות. הזדמנות לשלב יותר אוכלוסיות לשוויון בנטל בצבא, בעבודה, בייצור. לשלב ולא להרחיק כפי שעושים עם המגזר הדרוזי. לחשוב איך חושבים על עצמאות יצרנית ללא תלות באוייבי ישראל״. 

באשר לתקציב המדינה, אמר ד״ר תומר כי הבעיה האמיתית היא שאין תקציב ואם לא תהיה מסגרת תקציב למדינה במשבר- זה יביא אותנו לפער שיהיה בלתי ניתן לגישור. ״הממשלה צריכה לחשוב על סעיף ההכנסות״, ציין נשיא ההתאחדות. ״יש פטורים שיש לבטל, יש לצמצם הוצאות כגון משרדי ממשלה ועוד כי אין לנו כסף. ומעל הכל- יש לפעול לעסקת חבילה משמעותית במשק שאולי תביא להקפאת מחירים, הקפאת שכר וקצבאות כדי להיכנס מתחת לאלונקה״. 

בסיום דבריו הוסיף ד״ר תומר שכדי לשקם את הצפון צריך להביא משקיעים. ״הממשלה חייבת תוכנית סדורה שתביע אופק חיובי כלפי משקיעי חוץ וכמובן להחזיר השקעות להייטק. יש עתיד למדינה. התוכניות למזרח תיכון אחר קיימות, יש שת״פים על הפרק ויש רצון ולכן אין להתייאש״.

קרדיט: התאחדות התעשיינים


x