בנק ישראל מזכיר לבנקים: המשיכו לשקף לציבור את השפעת המלחמה על תוצאותיכם

לאור החשיבות שהפיקוח על הבנקים מייחס לגילוי איכותי ומלא בדוחות לציבור של התאגידים הבנקאיים, הוא מזכיר לתאגידים להמשיך לוודא כי דוחותיהם לציבור נותנים ביטוי וגילוי נאות להשפעות המלחמה על תוצאות פעילויותיהם

 

 
הרבעון השני של שנת 2024 / צילום: Dreamstimeהרבעון השני של שנת 2024 / צילום: Dreamstime
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/07/2024

"לאור ההשלכות של מלחמת "חרבות ברזל" (להלן – המלחמה) על הכלכלה בישראל ועל פעילותיהם של התאגידים הבנקאיים ושל הסולקים (להלן - תאגידים בנקאיים), ולאור החשיבות שהפיקוח על הבנקים מייחס לגילוי איכותי ומלא בדוחות לציבור של התאגידים הבנקאיים, על התאגידים הבנקאיים להמשיך לוודא כי דוחותיהם לציבור נותנים ביטוי וגילוי נאות להשפעות המלחמה על תוצאות פעילויותיהם, מצבם הכספי, ההתפתחות בסיכונים שונים אליהם הם חשופים, והאופן שבו הם פועלים כדי לנהל סיכונים אלה וכדי לתמוך בצרכים של הלקוחות שלהם, של העובדים שלהם ושל המשק בכללותו". כך מצוין במכתב שפרסם היום הפיקוח על הבנקים בנושא מלחמת חרבות ברזל - דגשים נוספים לגילוי בדוחות לציבור מהרבעון השני של שנת 2024 ואילך.

"בהתאם לכך, על תאגיד בנקאי להמשיך ליישם בדוחותיו הבאים את הדגשים שנכללו במכתבינו מיום 9.11.2023 ומיום 2.1.2024, תוך התאמה למתכונת הגילוי בנספח המצ"ב.

"במסגרת הגילוי על תאגיד בנקאי לפרט את עיקרי המדיניות שלו לביצוע הערכת הסיכון והסיווג של חובות שעברו שינויים בתנאים, לרבות מידע על האינדיקטורים העיקריים, איכותיים וכמותיים, המשמשים אותו לצורך הערכת איכות האשראי של חובות שנמצאים בדחיית תשלומים".

עוד מצוין במכתב הפיקוח על הבנקים, "נבהיר כי על רקע התמשכות המלחמה עולה החשיבות של קיום ויישום מדיניות סדורה בנושא האמור.

"בהמשך לנדרש בהוראות הדיווח לציבור, מדיניות נאותה בהקשר זה מתייחסת ככלל לנושאים כמו מצב הלווה או החוב במועד השינוי (למשל, יכולת ההחזר של הלווה, היקף וחומרת הפיגור והסיווג במועד השינוי), עומק והיקף ה וויתור שהוענק במסגרת שינוי התנאים, היסטוריית הפירעון של הלווה, היקף התמיכה שהלווה צפוי לקבל מהמדינה כאשר רלבנטי, ולכל נושא אחר אשר רלבנטי להערכה האם הגבייה של הקרן ושל הריבית לפי התנאים החדשים מובטחת באופן סביר".

 

x