סיבוב שני של טראמפ: השפעת ניצחון אפשרי על עולם ההשקעות

מה המשמעות של ניצחון של טראמפ, המועמד הרפובליקני, בהקשר להשקעות שונות?!

 

 

 
סיבוב שני של טראמפ / צילום: Dreamstimeסיבוב שני של טראמפ / צילום: Dreamstime
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/07/2024

אין ציפיה שהבחירות בארה"ב ישפיעו באופן דרמטי על שוק המניות הכולל, כי בכל זאת, מה שמניע את המניות לפני הכל זה התחזית לצמיחה כלכלית ואינפלציה. אבל גולדמן זאקס עשה קצת עבודה בנושא והוא כן רואה שיש כמה זוכים ומפסידים אפשריים בתחום ההשקעות שעשויים להיות מושפעים מתוצאות הבחירות בארצות הברית.

השקפתו של גולדמן זאקס לגבי האופן שבו זכייה של טראמפ יכולה להשפיע על נכסים שונים. מקור גולדמן זאקס

הציר האנכי מראה עד כמה ההון של מגזרים שונים קשור לסיכויי הזכייה של טראמפ - ככל שהקו גבוה יותר, המתאם חזק יותר. הציר האופקי עוקב אחר האופן שבו הגיבו המניות למחרת הדיון הנשיאותי הראשון, אפשר לראות שהמניות בצד ימין הרוויחו הכי הרבה. כשמשלבים את השניים אפשר לראות שהמניות ברבוע הימני העליון הן הביצועים הטובים ביותר שיהיו במקרה של ניצחון של טראמפ, בעוד שאלו בשמאל התחתון צפויים להיות המניות שיפגעו הכי הרבה.

שלושת הזוכים הפוטנציאליים

חברות עם מיקוד מקומי חזק - הנטייה של טראמפ למדיניות הגנתית, כמו הטלת מכסים, יכולה להפוך את המוצרים המקומיים של ארה"ב לתחרותיים יותר על ידי הפיכת היבוא ליקר יותר. לצד זה, חברות עם מיקוד מקומי צפויות להפיק תועלת מהפחתת מסים ומחשיפה מוגבלת שלהן למתיחות גיאופוליטית.

הראסל 2000, עמוס במניות קטנות ובינוניות. ומבחינה היסטורית, סנטימנט העסקים הקטנים התגבר בעקבות הניצחונות של הרפובליקנים בבחירות. הסנטימנט הזה יכול להגביר את ההוצאות וההשקעות, ועשוי להעלות את הרווחים של החברות הללו, גם ללא שינויים במדיניות. מהצד השני, מניות הטכנולוגיה (כלומר הנאסד"ק) בדרך כלל הסטורית לא נהנו באופן מובהק, וכך גם לגבי מניות מהתחום הפיננסי ומתחום האנרגיה.

ארגונים בחסות ממשלתית (GSEs) כמו פאני מיי ופרדי מאק Fannie Mae & Freddie Macענקיות הפיננסים הללו שתפקידן העיקרי זה לתמוך במגזר הדיור – גם הן יכולות להפיק תועלת.

שלושת המפסידים הפוטנציאליים

אנרגיה מתחדשת – יתכן שטראמפ יפחית הלוואות ומענקים פדרליים לתעשייה הזו, וגם כל מיני הקלות מס שעוזרות לממן פרויקטים מתחדשים כמו אנרגיה סולארית ולכידת פחמן. זה יכול לייקר את הטכנולוגיה המתחדשת.

מניות סיניות - טראמפ דיבר על הטלת מכסים על סין ויש חשש שהוא עלול לנתק את קשרי הסחר הרגילים לגמרי. הוא הרי הציע להטיל מכס של מינימום 10% על כל היבוא ומס של 60% על כל הסחורות המגיעות מסין. מהלכים כאלה יובילו לעלויות גבוהות יותר עבור הצרכנים האמריקאים, ויפגעו באופן לא פרופורציונלי במשקי בית עניים יותר. עליית עלויות, באופן טבעי, תגביר את האינפלציה, מה שעלול לגרום לריבית גבוהה עוד יותר שיהיה צריך לטפל בה. אם הוא אכן ינקוט במהלכים מסוג כזה, זה יכביד על המניות הסיניות, לא רק בגלל ההשפעה הישירה של המכס, אלא גם בגלל צעדי תגמול מהצד הסיני כפי שאנו יודעים שקורה כאשר נפתחת מלחמת מכסים, סין לא נשארצ חייבת ומגיבה, ולמעשה מדובר במצב של מתיחות גיאופוליטית שגובר.

מניות תשתיות - העדפתו של טראמפ לדלקים מאובנים והסרת רגולציה ידועה ומוכרת והוא עלול לקצץ את התמיכה שהתעשיות האלה נהנות מהן כיום.

מה ההזדמנות?

המגזרים שלמעלה הם נקודת התחלה ראויה. אמנם כאמור, הבחירות בארה"ב לא צפויות לעורר שינויים משמעותיים בשוק ולכן גם ההזדמנויות לא נוצצות יותר מידי. אבל יש אפשרות לקחת את הדברים הנ"ל בחשבון הכולל בעת בחירת השקעות בהתבסס על תוצאות ההצבעה, כל אחד לפי הערכתו.. רק חשוב לזכור שהרבה ציפיות שיש לגבי הבחירות כבר מגולמים במחירי השוק הנוכחיים. כמובן שאפשר גם להמר על הניצחון של הדמוקרטים..למקרה שהסיכויים יתהפכו לכיוון השני.

אך לסיום, מבחינת רוב המשקיעים לטווח ארוך, המעד הנבון ביותר הוא כנראה להישאר במסלול. גורמים רבים אחרים משפיעים על התעשיות השונות ולמרות שבגדול יש משהו שמחובר למציאות בכל התיאוריה הנ"ל, אי אפשר לנבא בצורה מושלמת מה עלול לקרות לאחר ה-5 בנובמבר (מועד הבחירות בארה"ב). למעשה, הדבר היחיד שאפשר להיות בטוח בו הוא שלא משנה מי יהיה בבית הלבן בשנה הבאה, מה שבוודאות יניע את השווקים באופן כולל זה צמיחה ואינפלציה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x