מייסד קבוצת גולדשטיין למפקח על הבנקים: "כנס ועדה שתבחן מסלול משכנתא נוסף"

מייסד קבוצת גולדשטיין נדל"ן ופיננסים, ארז גולדשטיין שלח אמש פנייה אל המפקח על הבנקים בבנק ישראל בקריאה לכינוס ועדה שתבחן מסלול משכנתא נוסף: משכנתא של 85% מימון, ל-40 שנה

 

 

 
משכנתא / צילום: Dreamstimeמשכנתא / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/07/2024

מייסד קבוצת גולדשטיין נדל"ן ופיננסים, ארז גולדשטיין, שיגר אמש פנייה למפקח על הבנקים שבה הוא מבקש לפתוח מסלול משכנתא חדש ב-85% מימון, ל-40 שנה, המיועד לזוגות צעירים.

פנייתו של גולדשטיין מגיעה בעקבות שנתיים קשות עבור זוגות צעירים רבים שביקשו לרכוש את דירתם הראשונה: העליות החדות בריבית, כמו גם נזקי המלחמה וההאטה בהתחלות הבנייה הובילו למציאות בלתי אפשרית בה מחירי הדיור זינקו בכ-5.2% מאז תחילת השנה. במקביל, תוכניות שביקשו בעבר להרחיב את ההקלות בנטילת משכנתא לדירה ראשונה, נפלו בין הכיסאות. 

היוזמה, מדגישה את הצורך המיידי בשינוי מגבלות נטילת המשכנתא בהן רף אחוזי המימון המקסימליים, שעומדים כיום על 75% עבור זוגות צעירים, ומשך תקופת ההחזר המקסימלית שעומדת כיום על 30 שנה בלבד. המגבלות מהוות חסם משמעותי עבור הזוגות הצעירים, שכן זינוק מחירי הדיור בשנתיים האחרונות הובילו גם לעלייה בהון העצמי הנדרש ולקושי גובר לעמוד בהחזרי המשכנתא החודשיים. 

הפתרון מציע להגדיל את שיעור מימון המשכנתא ל-85% ולהאריך את תקופת ההחזר המקסימלית ל-40 שנה. הוא מתבסס על עליית מחירי הדיור והעובדה שבעבר התאפשרו 90% מימון במסגרת "מחיר למשתכן" מבלי שנרשמו קשיים בפירעון המשכנתא. גם הארכת המשכנתא ל-40 שנה, פרקטיקה המקובלת במדינות רבות בעולם, בהן בריטניה, צרפת ושוויץ, תאפשר לזוגות צעירים לרכוש את דירת חלומותיהם ותוביל גם למרחב נשימה בזכות סכומי ההחזר החודשיים הנמוכים שהיא מציעה. 

x