נופר אנרגיה סוגרת עסקה באיטליה בהיקף של כ-204 מיליון יורו

העסקה מהווה את אחת הסגירות הפיננסיות הגדולות בעולם למימון פרויקטי Greenfield בתחום ה-I&C; מניית החברה עולה ב-1.45%+

 

 

 
נופר אנרגיה / Image-by-fabrikasimf-on-Freepikנופר אנרגיה / Image-by-fabrikasimf-on-Freepik
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/07/2024

עסקת המימון אשר נחתמה מול הבנק האירופאי להשקעות (EIB) ונטיקסיס, מצטרפת להסכם מימון שנחתם בסוף 2022 ומביאה את סך הפרויקטים הממומנים של החברה באיטליה לכ-440 מגה-ואט.

הסגירה הפיננסית מתאפיינת בתנאים אטרקטיביים, ובפרט שיעור המינוף הגבוה – כ-85%, ושיעור הריבית הקבוע בהסכם המימון – מרווח של כ-200 נקודות בסיס, אשר צפוי להביא לריבית All In ממוצעת נמוכה מ-4.7%.

החברה פועלת באיטליה באמצעות Sunprime, אשר מובילה את שוק ה-I&C באיטליה, ומחזיקה בצבר פרויקטים בהספק של 743 מגה-ואט, מתוכם 343 מגה-ואט מחוברים ובהקמה.

מתוך צבר הפרויקטים של החברה באיטליה, כ-320 מגה-ואט כבר זכו בתעריף מובטח (CFD) לתקופה של 20 שנה, והם זכאים לתעריף ממוצע גבוה של כ-86 אירו למגה-ואט שעה.

Sunprime  נמצאת בתנופת הקמות וחיבורים של הפרויקטים בהם זכתה וצפויה לחבר 500 מגה-ואט עד סוף 2026, כאשר הסכם המימון יאפשר את האצת השלמת עבודות ההקמה והמשך פעילות הפיתוח.

סגמנט ה-I&C באיטליה נמצא במגמת צמיחה מואצת ונהנה מרגולציה תומכת, אשר מייצרת אופק ברור וחיובי לסגמנט ותביא לגידול דרמטי בהיקף מכרזי ה-CFD באיטליה.

"נופר אנרגיה" ממשיכה בתנופת ההקמות והחיבורים, ומדווחת הבוקר על סגירה פיננסית משמעותית נוספת בפעילותה באיטליה. ההסכם, אשר נחתם מול הבנק האירופאי להשקעות (EIB) ונטיקסיס, מאפשר קבלת מימון פרויקטלי בכיר בהיקף של עד 204 מיליון יורו. עסקת המימון מצטרפת לסגירה פיננסית שביצעה החברה בסוף 2022 ומביאה את סך הפרויקטים הממומנים של החברה באיטליה לכ-440 מגה-ואט. מדובר באחת מהסגירות הפיננסיות הגדולות בעולם למימון פרויקטי Greenfield בתחום ה-I&C, אשר מהווה קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בפעילותה של החברה באיטליה.

"נופר אנרגיה" פועלת באיטליה בשותפות עם קרן נוי באמצעות חברת Sunprime האיטלקית, אשר מובילה את שוק ה-I&C באיטליה ומחזיקה בצבר פרויקטים בהספק של 743 מגה-ואט, מתוכם כ-343 מגה-ואט מחוברים ובהקמה. מאז כניסתה של "נופר אנרגיה" ל-Sunprime, זכתה האחרונה במכרזים שפרסם מינהל שירותי החשמל האיטלקי בהספק של 320 מגה-ואט בתעריפים מובטחים (CFD) גבוהים בסך ממוצע של כ-34 אגורות לקוט"ש מיוצר. סגמנט ה-I&C באיטליה נמצא במגמת צמיחה מואצת ונהנה מרגולציה תומכת, אשר מייצרת אופק ברור וחיובי לסגמנט ותביא לגידול דרמטי בהיקף מכרזי ה-CFD.

הסגירה הפיננסית מתאפיינת בתנאים אטרקטיביים, ובפרט שיעור המינוף הגבוה – כ-85%, ושיעור הריבית הקבוע בהסכם המימון – מרווח של כ-200 נקודות בסיס, אשר צפוי להביא לריבית All In ממוצעת נמוכה מ-4.7%, ומלמדת על איכות פרויקטי Sunprime, על יכולותיה ועל המוניטין שצברה. יצוין כי Sunprime הזרימה את רוב ההון העצמי הנדרש על ידה לטובת מימון זה, ולא צפויה העמדת הון נוספת מצד החברה להקמת פורטפוליו זה.

Sunprime מצויה בתנופת הקמות וחיבורים של הפרויקטים בהם זכתה ומחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר באיטליה בסגמנט ה-I&C, המאופיין בקצב צמיחה מהיר וברווחיות גבוהה, תוך ניצול הסינרגיה עם יכולותיה ונסיונה של "נופר אנרגיה" המובילה את שוק ה-I&C בישראל. הסכם המימון מהווה אבן דרך משמעותית וקפיצת מדרגה נוספת לפעילותה של החברה באיטליה ויאפשר האצה של השלמת עבודות ההקמה של הפרויקטים הקיימים והמשך פעילות הפיתוח של פרויקטים נוספים.

חברות קרנות המחזיקות את

לחיצה על האיקון של הגרף תציג את היסטורית האחזקות של מנהל הקרן/השקעות בנייר ערך
מנהל הקרן שווי באלפי בשקלים
מנהל השקעות שווי באלפי בשקלים
0 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 0 ב

קרנות נאמנות שמחזיקות את

שם קרן אחוז מהקרן בשקלים כמות ניירות סוג
x