יוליוס בר: "השווקים מגיבים באופן שקול לפרישתו של ביידן"

כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר מציין כי "השווקים יעקבו מקרוב אחרי המאמץ של המפלגה הדמוקרטית לנצל את התנופה כדי להרחיב את התמיכה לקראת הבחירות"

 

 

 
השווקים מגיבים לפרישתו של ביידן / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדרהשווקים מגיבים לפרישתו של ביידן / תמונה: Dreamstime, עיבוד: פאנדר
 

קספר קוכלי, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/07/2024

השווקים מגיבים באופן שקול לפרישתו של ביידן, ויעקבו מקרוב אחרי המאמץ של המפלגה הדמוקרטית לנצל את התנופה כדי להרחיב את התמיכה לקראת הבחירות.

בעקבות הודעתו של ג'ו ביידן כי לא יתמודד לבחירה מחדש - אירוע נדיר לנשיא מכהן בשנת בחירות - הזרקור מופנה כעת לדרך לוועידה הלאומית הדמוקרטית (19-22 באוגוסט), שתציב במה להתמודדות נשיאותית חדשה. סגנית הנשיא הנוכחית, קמלה האריס, היא המועדפת לזכות במועמדות בתהליך שטרם נקבע. השווקים הגיבו עד כה באופן שקול, ותמחרו סיכויים דומים למסע הבחירות הפוטנציאלי של האריס במרוץ מול דונלד טראמפ. סקרים קרובים יהיו מפתח בהערכה האם הדמוקרטים יכולים לנצל את התנופה כדי לחזק את התמיכה, במיוחד בקרב מצביעים שאולי נרתעו מהדו-קרב הקודם, ולצמצם את היתרון הרפובליקני המשתמע בסקרים.

בפעם הראשונה מאז 1968, כאשר הנשיא לינדון ב. ג'ונסון החליט שלא להתמודד שוב, נשיא מכהן סיים את מסע הבחירות שלו לכהונה נוספת בשנת בחירות. בעוד שהחדשות לא היו בלתי צפויות, בהתחשב בדאגות האחרונות לגבי כשירותו של הנשיא ביידן לכהן בקדנציה שנייה מלאה, הדבר מציב את תהליך המועמדות הדמוקרטי בזרקור. בימים האחרונים, הרעיון של 'מיני פריימריז' צבר תאוצה, מה שעשוי לאפשר תחרות קצרה ופתוחה בין המועמדים הטובים ביותר במפלגה הדמוקרטית. זה רלוונטי במיוחד, מכיוון שכ-4,700 הצירים האחראים על מינוי מועמד דמוקרטי חדש אינם מחויבים לתמוך במועמד מסוים בעקבות החלטתו של הנשיא ביידן לפרוש.

בתהליך כזה, קשה כרגע לראות מנצח אחר מלבד קמלה האריס. לסגנית הנשיא יש יתרונות ברורים, כולל תמיכות פרופיל גבוה רק שעות לאחר הודעתו של ביידן וגישה ישירה לכספי הקמפיין של ביידן-האריס שגויסו עד כה. הסיכויים של האריס לזכות במועמדות הדמוקרטית, כפי שמשתמע משוקי החיזוי, הם סביב 80%, אך רק ישיבת הוועידה הלאומית הדמוקרטית ביום רביעי תספק בהירות נוספת לגבי איך יתנהלו השבועות הבאים.

עם מסע בחירות פוטנציאלי של האריס שצפוי להמשיך את מדיניות הפיסקלית והסחר התואמת של ביידן, השווקים אישרו מחדש את הסטטוס קוו והגיבו בצניעות בפרט על ידי תמחור סיכויים מעט טובים יותר של 40% לטובת נשיאות של האריס על פני טראמפ. בשווקים יעקבו מקרוב כדי לראות האם הדמוקרטים יכולים לנצל את התנופה של השינוי כדי להרחיב את התמיכה ולהתגבר על מה שאסטרטג דמוקרטי תיאר כמצב שבו 'טראמפ אינו פופולרי, אבל האריס פשוט לא מוכרת', ובכך לצמצם את היתרון הרפובליקני הקל הנוכחי במרוצים הנשיאותיים והקונגרסיונליי.
x