בלקרוק: מניות הטכנולוגיה עדיין צפויות להמשיך ולספק את הסחורה

תחזיות הקונצנזוס לרווחי מניות הטכנולוגיה עלו הרבה מעל אלו של שאר מדד ה-S&P500, ואנליסטים רואים שהרווחים של מניות הטכנולוגיה גדלים ב-18% משנה לשנה ברבעון השני, לעומת 2% בשאר המדד.

 

 

 
מניות הטכנולוגיה עדיין צפויות להמשיך / צילום: Dreamstimeמניות הטכנולוגיה עדיין צפויות להמשיך / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/07/2024

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירה שפרסמה למניות של חברות הטכנולוגיה הגדולות, לירידה במניות בחודש האחרון, ולעלייה בשווי של המניות הקטנות:
 
נוכח הירידה שהורגשה החודש, בהובלת מניות הטכנולוגיה, המשקיעים זזו לסגמנטים אחרים - כמו חברות קטנות יותר, וזאת בתקווה לצינון האינפלציה והורדות הריבית של הפדרל ריזרב. אך כאשר מסתכלים מבעד לרעש בטווח הקצר, בבלקרוק חושבים שמניות הטכנולוגיה ימשיכו להניב תשואות, כיוון שציפיית הקונצנזוס מחברות הטק הגדולות היא לספק תוצאות חיוביות לשוק. לפי בלקרוק, הירידות הללו הן הזדמנות לחשיפה לתוך שוק המניות - ולכן בלקרוק ממשיכה להקצות משקל עודף בנושא הבינה המלאכותית והמניות בארה"ב.
 
מניות של חברות קטנות, בעלות עומס חוב כבד ורגישות לריביות, זינקו ב-3.7% לאחר שנתוני מדד המחירים של יוני בארה״ב הציתו מחדש את התקוות בשוק להורדת ריבית מהירה יותר של הפדרל ריזרב. בבלקרוק חושבים שצינון האינפלציה אומר שהפדרל ריזרב יכול להתחיל להוריד את שיעור הריבית בחודשים הבאים. עם זאת, בבלקרוק צופים שהריבאונד של המניות הקטנות יהיה קצר-מועד, שכן הבנקים המרכזיים עשויים להחזיק בריבית גבוהה יותר למשך זמן רב, בהינתן לחצי האינפלציה המתמשכים. 
 
תחזיות הקונצנזוס לרווחי מניות הטכנולוגיה עלו הרבה מעל אלו של שאר מדד ה-S&P500, ואנליסטים רואים שהרווחים של מניות הטכנולוגיה גדלים ב-18% משנה לשנה ברבעון השני, לעומת 2% בשאר המדד. תחזיות אלו מציבות רף גבוה לחברות הטכנולוגיה להמשיך ולספק את הסחורה בדו״חות. בבלקרוק חושבים שהחברות יכולות לעשות זאת, אבל התנודתיות עשויה להמשיך עם הדו״חות הצפויים של אנבידיה בסוף אוגוסט. מגזר הטכנולוגיה עלול לסבול גם במידה שהמשקיעים יחששו שצמיחה בהכנסות לא תצדיק הוצאות הון גדולות על בינה מלאכותית, וחששות אלה תרמו ככל הנראה לצניחת המניה עבור יצרניות השבבים הגדולות - בנוסף לדיווחים על מאמצים אפשריים של ארה"ב להגביל עוד יותר את הגישה של מדינות זרות לשבבים. שינויים במדיניות סחר או רגולציה לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר, שיגבילו את פיתוח הבינה המלאכותית, עלולים גם הם לפגוע גם במניות הטכנולוגיה. 
 
הפער ברווחים של מגזר הטכנולוגיה אל מול מגזרים אחרים עשוי להצטמצם, כאשר האנליסטים צופים כי התוצאות של מגזרים נוספים ישתפרו בהמשך השנה. בבלקרוק ממשיכים לראות את התחזקות המגזרים התומכים בבינה מלאכותית, כמו תעשיות וחומרים, אנרגיה ושירותי בריאות. עם זאת, בבלקרוק לא סבורים שהראלי במניות הקטנות מהווה חלק מהשיפור הזה. בנוסף, בבלקרוק מקצים משקל עודף גם למניות בבריטניה מאחר שיציבות פוליטית לאחר הבחירות בממלכה המאוחדת, לצד צמיחה והתאוששות, יכולות להעלות את הערכות השווי.
 
בשורה התחתונה: בבלקרוק נשענים כנגד השוק שמבצע אקסטרפולציה רבה מדי מפרסום נתון בודד כמו מדד המחירים לצרכן. בבלקרוק מצפים שחברות הטק הגדולות ימשיכו להניב תשואה על ההון, וממשיכים להקצות משקל עודף למניות בארה"ב ובנושא הבינה המלאכותית.
 
x