הריביות על הפיקדונות עלו: זה הבנק שמשלם את הריבית הגבוהה ביותר

בחודשיים האחרונים העלו הבנקים את הריבית שהם מעניקים על פיקדונות, וכיום הבנקים הגדולים מעניקים לכם קצת יותר. באיזה בנק תקבלו את הריבית הגבוהה ביותר על פיקדונות בריבית קבועה ומשתנה לטווח קצר? ואיזה בנק מנצח בכל קטגוריות הזמן?

 

 
ריביות על פיקדונות / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדרריביות על פיקדונות / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדר
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/07/2024

בשורה משמחת למפקידים בפיקדונות הבנקים, כאשר החל מאפריל העלו הבנקים את הריבית הממוצעת שהם מעניקים על פיקדונות בריבית קבועה.

על פי חישובי פאנדר (על בסיס נתוני בנק ישראל לחודש יוני), הריבית הממוצעת שהבנקים הגדולים מעניקים כעת על פיקדונות בריבית קבועה לתקופות - החל מ"עד חודש" ועד ל-"1-2 שנים" היא 3.37% (לעומת ממוצע של 3.32% באפריל).

הריבית הממוצעת שהבנקים הגדולים מעניקים על פיקדונות בריבית משתנה לתקופות אלו היא 3.20%.

היקף הפיקדונות שהציבור הפקיד בבנקים בחודש יוני גדל אף הוא ועמד על 47.60 מיליארד שקל, ההיקף הגבוה ביותר מאז דצמבר 2023.

הציבור מעדיף פיקדונות לטווח קצר

מנתוני בנק ישראל עולה כי את מרב ההפקדות בפיקדונות בחודש יוני, הפקיד הציבור בפיקדונות בריבית קבועה - 24.12 מיליארד שקל, לעומת 23.48 מיליארד שקל שהציבור הפקיד בפיקדונות בריבית משתנה.

יחד עם זאת, כפי שעולה מהנתונים, הציבור מעדיף בעיקר פיקדונות בריבית משתנה ולטווח קצר. היקף ההפקדות של הציבור בקטגוריית "ריבית משתנה לטווח של עד חודש" היה הגבוה ביותר בחודש יוני ועמד על 19.14 מיליארד שקל. 

לאור זה, ערכנו בפאנדר השוואה ייעודית בין הריביות על פיקדונות בריבית משתנה לתקופה של עד חודש שמעניקים חמשת הבנקים הגדולים.

באיזה בנק תקבלו את הריבית המשתנה הגבוהה ביותר לתקופה של עד חודש?

הבנק המנצח בדירוג פאנדר, שיעניק לכם את הריבית המשתנה הגבוהה ביותר לתקופה של עד חודש הוא בנק דיסקונט – ריבית של 2.67%. במקום האחרון עם הריבית הנמוכה ביותר בקטגוריה הזו נמצא הבנק הבינלאומי בהפרש ניכר, שיעניק לכם ריבית של 1.95% בלבד.


מה לגבי ריבית קבועה לטווח קצר?

גם אלו שיבחרו במסלול ריבית קבועה לטווח הקצר ייהנו מריביות אטרקטיביות יותר כעת עבור הפיקדונות שלהם.

הבנק שיעניק לכם את הריבית הקבועה הגבוהה ביותר בפיקדונות של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים, וכאן הריבית כבר מזנקת ל-4.01%. במקום האחרון בקטגוריה, עם הריבית הנמוכה ביותר, נמצא בנק מזרחי טפחות שיעניק לכם ריבית של 2.48% בלבד.

 


השוואה בין חמשת הבנקים הגדולים בריביות על פיקדונות שהם מעניקים לפי תקופת זמן

הבנק המנצח בדירוג פאנדר ליוני – ריבית קבועה 

הבנק המנצח בדירוג פאנדר שמעניק את הריבית הקבועה הממוצעת הגבוהה ביותר לתקופות - החל מ"עד חודש" ועד ל-"1-2 שנים", הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.89%. במקום האחרון בדירוג פאנדר של ממוצע הריבית הקבועה לתקופות זמן אלו, הוא בנק דיסקונט שמעניק ריבית של 2.97% בלבד.

 


הבנק המנצח בדירוג פאנדר ליוני – ריבית משתנה 

הבנק המנצח בדירוג פאנדר שמעניק את הריבית המשתנה הממוצעת הגבוהה ביותר לתקופות - החל מ"עד חודש" ועד ל-"1-2 שנים", גם כן בנק הפועלים עם ריבית של 3.43%. במקום האחרון בדירוג פאנדר של ממוצע הריבית הקבועה לתקופות זמן אלו, הוא הבנק הבינלאומי שמעניק ריבית של 2.94% בלבד.

 

נמשיך לעקוב אחר הנתונים המתפרסמים על ידי בנק ישראל, ולעדכן אתכם מדי חודש.
 

 

x