אלטשולר שחם משיקה שתי קרנות חדשות

הקרנות החדשות מחקות מדדי אג"ח ייחודיים3,7, פותחו בשיתוף עם חברת המדדים אינדקס*

 

 

 
אלטשולר שחם משיקה שתי קרנות / צילום: Dreamstimeאלטשולר שחם משיקה שתי קרנות / צילום: Dreamstime
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2024

השקת הקרנות המחקות תרחיב את אפשרויות ההשקעה של ציבור המשקיעים ותאפשר בנייה של תיקי אג"ח מותאמים לתקופה1

בית ההשקעות אלטשולר שחם מרחיב את מגוון הקרנות המחקות מדדי אג"ח שבניהולו. הקרנות המחקות החדשות עוקבות אחר מדדי אג"ח ייחודיים7 שפיתחה חברת המדדים "אינדקס"*. מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין שתי החברות. 

עיתוי השקת קרנות אג"ח מחקות של אלטשולר שחם אינו מקרי. עם סיום תהליך העלאות הריבית בארה"ב ובישראל והצפי להפחתות ריבית בשנים הקרובות, התגבר הצורך של המשקיעים בפתרונות השקעה שקופים בתחום האג"ח1. לאחר שנתיים בהן ציבור המשקיעים התמקד להערכתנו בקרנות הכספיות ובפיקדונות, בשנים הקרובות אנו צופים מעבר של אותם משקיעים מהקרנות הכספיות, לעבר פתרונות אג"ח, אשר עשויים לתת פתרונות לשינויים הצפויים באינפלציה והריבית1,6

שתי הקרנות הראשונות בסדרה9 הונפקו ביום ראשון- 21/07/2024 - הן קרנות אג"ח המורכבות ממנפיקים איכותיים וחזקים בישראל: אגרות חוב של בנקים ואגרות חוב המדורגות בדירוג הגבוה ביותר 5AAA (מועד סיום תקופת התאמת הנכסים למדיניות ההשקעות -4/9/2024):

א.ש מחקה (00)4 אינדקס בנקים לפדיון - מח"מ עד 3 שנים, מספר בורסה: 2,35138946. המדד כולל כיום^ 34 אגרות חוב של בנקים ישראלים בישראל, שקליות וצמודות מדד בריבית קבועה בדירוג השקעה מקומי, אשר מוחזקות עד לפדיונן הסופי. המח"מ של המדד לא יעלה על 3 שנים במועד הקובע8.

א.ש מחקה (00)4 אינדקס AAA צמוד, מספר בורסה:2,35138953. המדד כולל כיום^ 31 איגרות חוב ישראליות קונצרניות צמודות מדד בריבית קבועה בדירוג AAA, הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב5. מדובר במדד הראשון והיחיד מסוגו^ של אינדקס, אשר מחוייב להשקעה אך ורק בסדרות אג"ח בדירוג AAA - הנחשב לדירוג הגבוה ביותר והאיכותי ביותר5.

שי ירון, מנכ"ל אלטשולר שחם קרנות נאמנות: "אנחנו שמחים לעשות צעד משמעותי עבור ציבור המשקיעים בתחום הקרנות המחקות מדדי אג"ח, יחד עם חברת המדדים אינדקס. סביבת הריבית הגבוהה, כמות הכספים הנזילים בשוק, לצד המשך רמת האינפלציה הנוכחית בישראל, מגלמים להערכתנו הזדמנויות השקעה שלא היו במשך שנים ארוכות. הפתרונות שאנו משיקים עשויים להוות אלטרנטיבת השקעה עבור אותם משקיעים שעד היום התבצרו בקרנות הכספיות ומחפשים את הצעד הבא עבורם, תוך שמירה על רמת דירוג גבוהה מאוד"1

יניב קוניס, מייסד ומנכ"ל אינדקס מחקר ופיתחו מדדים בע"מ: "הכניסה של בית השקעות גדול ומוביל כאלטשולר שחם לתחום קרנות המחקות מדדי אג"ח מהווה ציון דרך בשוק המקומי. אינדקס שמחה לקחת חלק במסורת החדשנות של אלטשולר שחם ולפתח עבור אלטשולר שחם סדרת מדדי אג"ח ייחודיים7".

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם ב-1990 על ידי קלמן שחם וגילעד אלטשולר ומתמחה בניהול קרנות נאמנות, תיקי השקעות, קופות גמל וקרנות פנסיה. גילעד אלטשולר ורן שחם מכהנים כמנכ"לים משותפים של בית ההשקעות.

אינדקס מחקר ופיתחו מדדים בע"מ נוסדה בשנת 2015 על ידי יניב קוניס וכיום הינה עורך המדדים העצמאי הגדול והצומח  בישראל.

דיסקליימר

מנהל הקרן הינו אלטשולר-שחם ניהול קרנות נאמנות בע"מ (להלן:"מנהל הקרן").^נכון לתאריך 21/07/2024 .1.להערכת מנהל הקרן . מונח "איכותי" מתייחס לדירוג הממוצע של אג"ח הנכללות בנכסי המעקב של הקרנות. 2. הקרנות הינן קרנות חדשות. יחידות הקרנות מוצעות לראשונה בתאריך 21.07.24. מועד סיום התאמת נכסים 04/09/2024. 3. למדיניות השקעות מלאה ראה תשקיפי הקרנות ודיווחים מידיים שבתוקף. 4. פרופיל החשיפה (00) 0- ללא חשיפה למניות. 0- ללא חשיפה למט"ח.5. פרוט נוסף אודות המדד, ולצפייה במחירי המדד, המתפרסמים על בסיס יומי, יש לעיין באתר עורך המדד אינדקס : 

https://indx.co.il/index/1134-index/. 6. המידע האמור מבוסס על מידע פומבי וכן על הערכות ואומדנים הנכונים למועד הנ"ל בלבד ומטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים לאחר מכן. כמו כן, המידע כולל תחזיות והערכות המהוות מידע צופה פני עתיד והתממשותן אינה בשליטת מנהל הקרן. עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין ההערכות המובאות במידע זה לבין התוצאות בפועל.7.למנהל הקרן קיימת בלעדיות בכל הקשור לשימוש במדדים אלה.8.פרוט נוסף אודות המדד, ולצפייה במחירי המדד, המתפרסמים על בסיס יומי, יש לעיין באתר עורך המדד אינדקס: 

https://indx.co.il/index/1135-index/ . 9. בכוונת מנהל הקרן להנפיק קרנות אג"ח נוספות בשיתוף עם חברת אינדקס•  אין בתוכן המידע משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות אישי ו/או ייעוץ מס המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם או המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במוצרים פיננסים כלשהם, ואין בדברים משום הזמנה או הצעה לביצוע פעולות במוצרים פיננסים כלשהם, לרבות המלצה ו/או הצעה ו/או הזמנה לרכוש או למכור את ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בו • רכישת יחידות בקרנות היא בהסתמך על תשקיף עיקרי, דוח שנתי ודיווחים מידיים שבתוקף • ט.ל.ח.

*המדדים המפורטים לעיל נערכים ומחושבים על ידי אינדקס מחקר ופיתוח מדדים בע"מ (להלן ולעיל: "אינדקס"). כל הזכויות הנגזרות מהמדד שייכות לאינדקס. כל המידע המוצג לעיל מובא לצרכים אינפורמטיביים בלבד. בנוסף, המידע עלול לכלול אי דיוקים וטעויות וייתכן שחלו במידע המובא לעיל שינויים מאז פרסומו. אינדקס לא תהא אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במידע המופיע בעמוד זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אין לראות במידע המופיע בעמוד זה המלצה לביצוע פעולות השקעה ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות האמור להינתן באופן פרטני על פי צרכי המשקיע ו/או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא. מדדי ניירות ערך אינם מהווים מכשירי השקעה ולא ניתן להשקיע בהם באופן ישיר. אינדקס עוסקת בניתוח ובפיתוח, חישוב ועריכת מדדי ניירות ערך למגוון צרכי השקעה ואינה מנהלת, מאשרת, משווקת או מקדמת מכשירי השקעה על המדדים שהיא עורכת ו/או מחשבת. השימוש במדדי אינדקס לצורך יצירת מכשירי השקעה מחייב התקשרות עם אינדקס לקבלת זכויות שימוש במדדים. שמות המדדים הינם סימנים מסחריים של אינדקס. אין לבצע כל שימוש בסימנים המסחריים של אינדקס ללא אישור מראש ובכתב מאינדקס. אין להעתיק, לשכפל, לצטט ו/או לפרסם עמוד זה, או כל חלק ממנו ללא קבלת אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות.

x