משפחות שכולות פתחו את יום המסחר בבורסה

נציגי המשפחות השכולות פתחו את יום המסחר בטקס זיכרון מיוחד לצד נציגים מחברות סטארט-אפ שבחרו להקדיש את פעילותן להנצחת יקיריהן; איתי בן זאב, מנכ״ל הבורסה לניירות ערך: ״פתיחת מסחר כמו זו לא הייתה בבורסה ומנעד הרגשות הוא עצום"

 

 
נציגי המשפחות השכולות פתחו את יום המסחר / צילום: שחר פליישמןנציגי המשפחות השכולות פתחו את יום המסחר / צילום: שחר פליישמן
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/07/2024

נציגי המשפחות השכולות פתחו את יום המסחר בטקס זיכרון מיוחד, לצד נציגים מחברות סטארט-אפ שבחרו להקדיש את פעילותן להנצחת יקיריהן. האירוע התקיים במסגרת ועידת ארגון ״Next October", שפועל להקמת חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה לזכר כל אחד ואחת מ-1,600 הנופלים במלחמה.

יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, ואביו של סמ״ר ירון (אורי) שי ז״ל, שנפל ב-7 לאוקטובר, אמר בטקס פתיחת המסחר: ״כל אחת ואחד ממי שאיבדנו במלחמה הזו, היה להם אופי מיוחד משלהם, היו להם שאיפות, היו להם אהבות, היו להם חלומות. מגיע להם שנזכור אותם, כל אחת ואחד מהם, בעבור מי שהם היו. הם אינם איתנו, אבל מאות חברות ישראליות ינציחו כל אחת ואחד מהם בדרכן המיוחדת. הם תמיד יהיו איתנו לנצח, וביחד כולנו נמשיך לבנות כאן כלכלה ומדינה לתפארת. זו הסיבה שאוקטובר הבא יהיה טוב יותר,  וזה שאחריו יהיה עוד יותר טוב. זו התשובה הציונית, הלאומית, היהודית, הישראלית הנכונה למי שכפו עלינו את המלחמה הזו: הם באו להרוס, אנחנו בונים עולם טוב יותר. ביחד ננצח את הכאב״.

אופיר שי, מנכ״ל Next October ואחיו של סמ״ר ירון (אורי) שי ז״ל: ״אני נרגש לעמוד בטקס פתיחת המסחר כאן בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אחרי שפתחנו את המסחר כבר בבורסות של ניו יורק ולונדון, הגענו לכאן היום כדי לסמן שגם פה, בתל אביב, בישראל, באוקטובר הבא יהיה יותר טוב.  אני אישית נמצא כאן בשם אחי הקטן ירון, נוני. הוא נפל בקרב גיבורים בהגנה על כרם שלום, ובמותו הציל חיים רבים. נשבעתי לשאת את שמו של אחי איתי בכל מקום בגאווה, ואני שמח על כך שהדרך שלנו כמשפחה להנציח את זכרו ואת האור המיוחד שלו, הפך ממטרה אישית ומשפחתית למפעל הנצחה לאומי״.

איתי בן זאב, מנכ״ל הבורסה לניירות ערך: ״פתיחת מסחר כמו זו לא הייתה בבורסה ומנעד הרגשות הוא עצום. עוד פעם עוברת המחשבה בראש: מה הגיבורים והגיבורות שנפלו עברו ומה הם עשו בשביל לדאוג להווה ולעתיד יותר טוב. זוהי תחושה של גאווה וגם של מועקה, שקשה מאד להסביר במילים. אני מלא הערכה לכל אותם אנשים שנמצאים פה, תורמים ועוזרים למיזם החשוב הזה. אני יכול להגיד לכם שאני באופן אישי מעולם לא הייתי יותר גאה להיות ישראלי, בזכות האנשים הטובים שמרכיבים את העם הזה ושהם עצמם החוסן של החברה האזרחית בישראל".

קארין מאייר רובינשטיין, מנכ״לית ונשיאת IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות: ״לפני 3 חודשים, הצוות של ״אוקטובר הבא״ ליווה אותי בטקס פתיחת המסחר בנאסד״ק בניו יורק. ה היה בוקר קריר ויפה ועשרות אלפי האנשים שעברו בטיים סקוור בניו יורק צפו בנו בשידור החי שהוקרן על קיר הבניין הגבוה של הנאסד״ק, וראו שם משלחת של אנשי הייטק וחדשנות ישראלית פותחים את המסחר ומודיעה בזאת לעולם: מדינת ישראל פתוחה לעסקים למרות המלחמה, למרות שניסו להשמיד אותנו. זה היה מעמד מאוד מרגש, אבל היום אני מתרגשת יותר. האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, שמאגד תחתיו מאות חברות ואת רוב קרנות הון הסיכון שפועלות בישראל, מחוייב לחזון הזה של הצמחת  1,600 חברות חדשנות ישראליות. שינציחו, כל אחת בדרכה, את הנופלים והנרצחים כפי שהמשפחות שלהם היו רוצות שנזכור אותם״. 

עדי סופר תאני, מנכ״לית מטא (פייסבוק) ישראל: ״כמישהי שכבר עשור בעשיית ההייטק אני רוצה להגיד - אנחנו כולנו קמים בבוקר בתחושה שזו זכות להיות חלק מהתעשייה המדהימה הזאת. מאז השביעי באוקטובר זו לא רק זכות - זה גם עם חובה. היום יותר מתמיד, אנחנו חייבים להיות הכי טובים שהיינו. חייבים לעבוד הכי קשה שעבדנו אי פעם. אם נבין מה דרוש כדי לבנות את הפרק הבא של הציונות, אז ברור שמשוואת הניצחון לא מתקיימת בלי תעשיית הייטק ממש ממש חזקה. לומרות שהתקופה נורא מורכבות ומאוד לא פשוט, אנחנו חייבים לעבוד הכי קשה שעבדנו, כדי שתעשיית ההייטק תעשה את התפקיד שלה בבניית הכלכלה. לכל אחד מאיתנו יש צו 8 אזרחי. זו גם ההזדמנות לקרוא לכל מי שצריך לקרוא לו: להחזיר את החטופים הביתה כדי שמדינת ישראל תוכל להשתקם״.

חמי פרס, שותף מייסד קרן ההון סיכון פיטנגו: ״גדלתי בבית של אדם מאוד אופטימי, וככזה אני יכול להעיד: מי שדבק באופטימיות לא עושה את זה מתוך נאיביות - אלא כי זה הכלי הכי טוב שיש לנו. אנחנו נמצאים בשנת מפנה. אותם אנשים שמקימים את הסטארטאפים, אותם אנשים שמגינים על הגבולות בצפון ובדרום, אותם אנשים יודעים שאין ברירה. אין אלטרנטיבה. יש לנו רק אופציות אחת: להמשיך למעלה, להמשיך לצמוח, לפרוץ את תקרת הזכוכית. אנחנו הולכים לדעתי לעשור יוצא דופן מכל בחינה אפשרית״.

עינת גז, מנכ״לית ומייסדת שותפה בפאפיה גלובל: ״להיות יזם ישראלי זה לא כמות להיות יזם בכל מקום אחר בעולם. יש לנו עוד מחוייבות שהיא מעבר לעולמות הקפיטלסטים. בסופו של דבר אנחנו צריכים למצוא את הזמן גם לעשות טוב. רק אנחנו אחראים על לרפא את כל מה שקורה מסביב".

אל״מ (במיל׳) טליה לנקרי: ״אתם, קהילת ההייטק, אתם הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. החוסן של מדינת ישראל תלוי בכלכלה, ביחסים בינלאומיים. כל אלו מושפעים מהפעילות שלכם, תעשיית ההייטק. אני כל יום בכנסים, אני כל יום מרצה, זה הכנס הכי מרגש שהייתי בו. הפעילות של אוקטובר הבא מדגימה למה אנחנו מסוגלים״.

הילה שי, אמו של סמ״ר ירון (אורי) שי ז״ל: ״השתדלתי לטעת בירון את האמונה שהאדם נולד טוב וכך היה בנעוריו. היה חשוב לי שידע ירוני שלי, שלנו כבני אדם יש יכולת להשפיע על הטוב שמסביבנו. נעשה טוב וכמו אדוות הגלים בים, הטוב הזה ילך ויתרחב ויגדל ואז יחזור אלינו. הימים הם ימים קשים. קשים ברמה האישית וקשים ברמה הלאומית. לפעמים מרגיש שהאוויר פה נעשה מאוד דליל.

"כל אחת מאחד מאיתנו צריך למצוא את מטעני הנפש כדי לקום בוקר להמשיך בעשייה, בחדווה לבדוק את הדופק ולראות שאפשר פשוט לנשום. ובימים האילו, NEXT OCTOBER הוא אי של שפיות, אי שמוכיח שצדקתי והאדם אכן טוב מנעוריו. מקום שבו בכל יום מחדש אפשר למצוא מעגלי מתנדבים שבוחרים לעשות הכול לטובת חוסנה החברתי של מדינת ישראל. יזמים שמוצאים את הזמן לחבק את המשפחות של מי ששלמו בחייהם במלחמה הנוראה הזאת והם גם אלו שיביאו להבראתה של כלכלת המדינה ויפתחו מוצרים שיהפכו את העולם כולו לטוב יותר״.

יוזמת Next October הוקמה על ידי משפחת שי, ובראשם יזהר שי לשעבר שר המדע והטכנולוגיה, יזם היי-טק ומשקיע הון סיכון, לאחר נפילת בנו סמ״ר ירון (אורי) שי ז״ל, ב-7 באוקטובר. מטרת הארגון היא לסייע בהמרת הכאב של השכול לאנרגיה של עשיית טוב, דרך חיבור בין חברות סטארט-אפ צעירות למשפחות נופלים. מתנדבי הארגון לומדים את האופי הייחודי של כל סטארט-אפ שמבקש להתקבל ליוזמה, ומחברים אותו למשפחה של נופל או נופלת בעלת קווי דימיון (כך לדוגמה חברה שעוסקת ביין מנציחה נופלת שאהבה יין, חברה בתחום הרפואה מנציחה פרמדיקית שנפלה בעת מילוי תפקידה…). הסטארט-אפים מתחייבים לקיים פעילות הנצחה התואמת את אופי הנופל, פעילות אשר תגדל בהיקפה ככל שהסטארט-אפ יצמח. ארגון Next October מעניק לסטארט-אפים מעטפת של תמיכה - החל מחיבור למשקיעים, דרך ייעוץ פרטני ואירועי העשרה - ובכך מגדיל את סיכוי החברות לצמוח, לייצר מקומות עבודה, ולחזק את החוסן הכלכלי של ישראל.

x