שיתוף פעולה נדיר בין First Trust האמריקאית לאינדקס הישראלית - קרן מומנטום חדשה

שיתוף פעולה ראשון בין ענקית ההשקעות האמריקאית First Trust לבין חברת המדדים הישראלית אינדקס

 

 

 
צוות אינדקס, צילום: אינדקסצוות אינדקס, צילום: אינדקס
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/08/2024

First Trust דיווחה על הנפקת קרן סל (ETF) באירופה שתיסחר תחת הסימבול "FTMO" ותעקוב אחר מדד US Momentum iNDEX, של חברת המדדים אינדקס.

ענקית ההשקעות האמריקאית First Trust, הכריזה היום על הנפקת קרן הסל FTMO: First Trust US Momentum UCITS ETF, שהתאגדה באירלנד ותיסחר בבורסה של לונדון ובכך מרחיבה את היצע קרנות הUCITS ETF שלה, המנוהלות תחת כללי הרגולציה המחמירים של האיחוד האירופאי.

קרן הסל תעקוב אחר מדד US Momentum iNDEX של חברת המדדים אינדקס הישראלית. מדובר בפעם הראשונה בו מונפקת מחוץ לישראל קרן סל של גוף בינלאומי, המתבססת על מדד גלובלי שפותח על ידי חברת מדדים ישראלית.

FTMO היא קרן סל סחירה ETF שייעודה להעניק למשקיעים בה חשיפה ל-180 חברות בשווי שוק גבוה הנסחרות בארה"ב, בעלות ביצועי המומנטום החזקים ביותר.

קרן הסל כוללת בנוסף גם בחינות כמותיות שנועדו להגנה מפני מצבים קיצוניים בשוק. גישה מאוזנת זו שואפת ליהנות מהיתרונות הפוטנציאליים של אסטרטגית השקעה מסוג מומנטום, תוך הפחתת חלק מהסיכונים הקשורים לאסטרטגיות מומנטום טהורות.

התכונות העיקריות של קרן הסל FTMO:

אסטרטגיית מניות במומנטום: התמקדות ב-180 חברות גדולות בארה"ב בעלות מומנטום חיובי.

ניהול סיכונים מובנה: בניגוד לאסטרטגיות מומנטום טהורות, FTMO כוללת בחינות כמותיות להגנה מפני מצבי שוק קיצוניים ומציעה גישה מאוזנת יותר.

עדכון מדד רבעוני: מטרת העדכון התדיר להבטיח שהרכב המדד יותאם למגמות השוק.

שקיפות ויעילות: קרן צוברת דיבידנדים המהווה פתרון נזיל ויעיל מבחינת עלויות למשקיעים המחפשים חשיפה למניות בארה"ב לפי מומנטום.

גרג גורין, מומחה מוצר בכיר בFirst Trust Global Portfolios ציין: "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת המדדים אינדקס ולהציע למשקיעים כלי מתוחכם שיכול להפיק תועלת ממגמות השוק. על ידי שילוב מומנטום מניה חזק עם שיקולי שווי שוק, אנו גאים להציג מוצר שמטרתו להציע פוטנציאל צמיחה תוך ניהול הסיכונים הטיפוסיים לאסטרטגיות מומנטום טהורות." עוד נמסר מחברת First Trust כי "השקה זו תרחיב את מגוון הUCITS ETF בניהולנו ותחזק את מחויבות החברה לספק פתרונות השקעה חדשניים ומגוונים למשקיעים גלובליים".

יניב קוניס, מייסד ומנכ"ל אינדקס מדדים, ציין: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם אחד ממנהלי קרנות הסל הגדולים בעולם, אשר בחר במדד מניות ייחודי שפיתחנו באינדקס. מהלך זה מהווה צעד נוסף בהרחבת פעילות אינדקס בתעשיית קרנות הסל באירופה, שבה אנו רואים מנוע צמיחה מרכזי לשנים הקרובות ונמשיך לפתח מדדים ולהעמיק את פרסתנו הגלובלית בעתיד הקרוב."

ירון דייגי, מנהל הפעילות הבינלאומית באינדקס מדדים, ציין: "הנפקת הETF, בוודאי במועד הנוכחי, מעידה על האיכות הגבוהה והייחודיות של אינדקס, המשמשת כשגרירה נאמנה של עולם ההשקעות הישראלי. שיתוף הפעולה בין ענקית השקעות אמריקאית לבין חברת פינטק ישראלית וכל זה בשוק התחרותי האירופאי ותחת הרגולציה המחמירה של קרן UCITS, הוא תקדים משמעותי, המלמד על הפוטנציאל הקיים לחברות ישראליות מובילות וחדשניות בשוקי ההון הבינלאומיים".

x