אושר הסדר אכיפה מנהלית עם חברת מ.ל.ר.ן ובעל השליטה בה

במסגרת ההסדר הוטלו עיצומים כספיים בסך 250 אלף ש"ח בפועל וגם על תנאי, והתחייבות לעריכת ביקורת פנימית מקיפה

 

 

 
אושר הסדר אכיפה מנהלית עם חברת מ.ל.ר.ן / Image-by-fabrikasimf-on-Freepikאושר הסדר אכיפה מנהלית עם חברת מ.ל.ר.ן / Image-by-fabrikasimf-on-Freepik
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/08/2024

מותב ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, וחברי המותב עו"ד לינה רסקין ריבקין ועו"ד טל אבן זהב, אישרו ביום 10 ביולי 2024, הסדר אכיפה מנהלית שהוגש לוועדה בין רשות ניירות ערך, ובין חברת מ.ל.ר.ן פרויקטים ומסחר בע"מ ומואנד ריאן, בעל השליטה בה והמנכ"ל לשעבר. 

חברת מ.ל.ר.ן פועלת בתחום מתן האשראי החוץ בנקאי לעסקים קטנים ובינוניים, עם התמחות במגזר הערבי – ישראלי. 

על פי ההסדר הודו החברה והמנכ"ל לשעבר בעובדות ובהפרות מנהליות של הכללת פרט מטעה בתשקיף החברה וכן בדוח התקופתי של החברה לשנת 2019, שעניינן אי גילוי על קיומה של ערבות, ללא הגבלת זמן וסכום, שנתנה החברה לטובת חברה פרטית בבעלות בעל השליטה מלרן צמנט, עוד בהיותה חברה פרטית. חובות החברה הפרטית נעו בתקופה הרלוונטית בין 4-12 מיליון ₪ ודבר הערבות כאמור לא צוין בתשקיף ובדוח השנתי של שנת 2019.

במסגרת ההסדר הוטל על החברה עיצום כספי בסך 100,000 ₪ בפועל ו- 100,000 ₪  על תנאי וכן התחייבות להגיש לרשות ניירות ערך דוח ביקורת מקיף בתוך חצי שנה מאישור ההסדר, כאמצעי למניעת הישנות ההפרה. הדוח ייערך על ידי מבקר הפנים של החברה בנוגע ליישומה של תכנית אכיפה פנימית בחברה, תוך מתן דגש על היבטי גילוי ואישור עסקאות עם בעלי עניין. על מואנד ריאן הוטל עיצום כספי בסך 150,000 ₪ בפועל ו- 150,000 ₪ על תנאי.

להלן קישור להחלטת המותב אשר פורסמה באתר האינטרנט של הרשות.

x