בהיקף של 100 מיליון שקל: הבנקים והסוכנות היהודית משיקות קרן מענקים לאנשי מילואים

הקרן תעניק מענקים של 7,000 עד 50 אלף שקלים לעסק בהתאם לגודלו ולמספר ימי המילואים, כמו כן תעניק ליווי עסקי לעסקים ללא תמורה על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים

 

 
קרן סיוע למילואמניקים / איתן מדמון, צילום: יחצ; מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדרקרן סיוע למילואמניקים / איתן מדמון, צילום: יחצ; מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדר
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/08/2024

המערכת הבנקאית והסוכנות היהודית אימצו את יוזמת ועדת הכספים של הכנסת ומשיקות כעת קרן סיוע מיוחדת לאנשי/נשות המילואים ובני/בנות זוגם שעסקיהם נפגעו בעקבות המלחמה. שם הקרן: "עצמאימניקים" וההיקף הכספי שלה הוא כ- 100 מיליון שקלים. קרן עצמאימניקים, נועדה לסייע לחיילות ולחיילי מילואים עצמאיים, אשר העסקים שלהם נפגעו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

הבנקים המשתתפים בקרן: בנק הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי, לאומי, מזרחי טפחות, בנק יהב, מסד ומרכנתיל.

הקרן, שמוקירה את תרומתם האדירה של המילואימניקים למען מדינת ישראל מאז 7 באוקטובר, מבוססת על מתן מענקים כספיים שגובהם ינוע בין 7,000 שקל עד 50 אלף שקל לעסק, בהתאם למספר ימי המילואים ולגודלו של העסק (הקריטריונים המלאים מופיעים באתר המיזם שכתובתו https://www.atzmaimnikim.org/) ועל ליווי עסקי ללא תמורה שיינתן על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים.

מי זכאי לסיוע?

הזכאים לסיוע הם משרתי מילואים מכל רחבי הארץ, אשר שירתו לפחות 60 ימים במלחמת חרבות ברזל ובבעלותם או בבעלות בנות/בני זוגם עסק (עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ) עם מחזור הכנסות בגובה של עד 10 מיליון שקלים ואשר ספגו ירידה של לפחות 20% במחזור העסקי בתקופת המלחמה.

יש לציין שהסיוע יוענק גם לבעלי עסקים חדשים, אשר הוקמו בין החודשים יולי 2023 עד 7 אוקטובר 2023, מבלי שיהיה צורך להוכיח ירידה בהכנסות העסק. בנוסף, במידה ולמשרת המילואים ולבן או בת הזוג יש עסקים נפרדים, יוכלו שניהם להגיש בקשה לסיוע. מילואימניקים בעלי עסקים אשר שירתו 200 ימים ומעלה יהיו זכאים למענק מוגדל.

קרן הסיוע לחיילות ולחיילי המילואים, בעלי העסקים, היא חלק ממגוון יוזמות לאומיות שהסוכנות היהודית מובילה מאז 7 באוקטובר, כדי לסייע לשיקום ישראל, וחלק מחבילת הצעדים שהבנקים קידמו ומקדמים כדי לסייע לאוכלוסיות שנפגעו במלחמה. 

מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר כי לא מעט משפחות של מילואימניקים עצמאיים התגייסו מאז שבעה באוקטובר ועזבו את המשפחות ואת העסקים שלהם כדי לסייע לכלל אזרחי מדינת ישראל בהגנה על המולדת והמיזם הנוכחי מנסה לסייע להם להתאושש מהמכה הפיננסית הכרוכה בכך. ״המילואימניקים העצמאיים, סומנו כקבוצה שרמת הפגיעות והפגיעה בפועל בה, עקב המלחמה, הייתה המשמעותית ביותר״, אמר מדמון. ״מטרת מתווה המענקים שמתחיל בימים אלה היא להעניק להם בחזרה ולסייע להם לצמצם את הנזקים הכלכליים שנגרמו עקב שירות המילואים הארוך. מתווה המענקים ינגיש את הסיוע באופן פשוט ומיידי ועומד לרשות משפחות המילואימניקים כהוקרה על תרומתם עבורנו״.

יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל. דורון אלמוג: ״אנשי ונשות המילואים הם אלה המאפשרים לצה"ל להוסיף ולהלחם במלחמה הקשה שנכפתה עלינו מאז שבעה באוקטובר ובזכותם ובזכות כל המשרתות והמשרתים בסדיר ובמילואים, אנחנו פה. כל אחד ואחת מהם הותיר בני משפחה, עבודה וחיים שלמים על מנת להלחם עבור מדינת ישראל, הנס האחד אין שני. זאת דרכנו להביע את הערכתנו הגדולה על הקרבתם. הערכה גדולה גם לבנות ובני הזוג של משרתי המלאים המהווים נדבך מרכזי במערכה הזו וגם להם אנו חייבים תודה. נשות ואנשי מילואים יקרים, אנחנו מעריכים ואוהבים אתכם, הסיוע הזה הוא חלק במעטפת שאנו נותנים ונמשיך להעניק לכם. נעמוד לצדכם ונתמוך בכם בכל הזדמנות.״

x