קרן נאמנות במוקד || ילין לפידות Large & mid cap ישראל || קרן מקצועית למניות הגדולות בארץ

למרות התנודתיות הגדולה, היא עומדת יפה מול התחרות שבקטגוריה שלה ונמצאת במסלול הנכון של גיוסים

 

 

 
איור פאנדר אילוסטרציה AIאיור פאנדר אילוסטרציה AI
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/08/2024

בימים אלו של תנודתיות חיובית בשוקי המניות, כאשר המחירים בוולל סטריט נהיו קצת יותר זולים, ואצלנו הם נשארו זולים בגלל הבעיות הביטחוניות הסביבתיות, חשבתי שנבחן קרן אשר הייתה ב-07-08 המובילה בקטגוריה שלה: "מניות Large & Mid Cap".

האם באמת הגיוני להשקיע במניות בתקופה הזו? האמת היא שיש באמת התלבטות למרות העמידה האיתנה של המדדים ברמות התמיכה הקריטיות שלהם. אגב, מפליא הדבר שהמדדים העיקריים מתנהלים בצורה מסודרת גם כאשר הם יורדים הרבה ביום אחד, ומעלים באופן קיצוני את מדדי הסיכון כמו ה-VIX.

בכל אופן, הקרן שלפניכם בהחלט מעניינת בתחומה, והצליחה להשיג מקום של כבוד בתיק המעקב, אם וכאשר, בוחנים השקעה במניות בעלות שווי גדול (מניות כבדות, של חברות מבוססות ויחסית וותיקות). הבה נתחיל.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית ילין לפידות, והיא לא וותיקה מאוד, עם תאריך הקמה של סוף 2021. בדיוק לפני הנפילה הגדולה של שנת 2022... מאז, היא לא שינתה מדיניות השקעה וזו בהחלט נקודה לטובתה, כאשר היו כל כך הרבה אירועים שיכלו להצדיק מחשבות חדשות. היא יחסית קטנה, עם היקף הון מנוהל של 21.7 מיליוני שקלים בלבד, הממקמים אותה במקום ה-20 מתוך 30 הקרנות שבקטגוריה (מהגדולה לקטנה). דמי הניהול שלה עומדים על 1.5%, ואלו ממקמים אותה במקום ה-14 מבין אותן 30 קרנות (מהיקרה לזולה).

סטיית התקן שלה יחסית סבירה, עם 1.97%, כאשר אנו מבינים שבתקופה של מערבולת ביטחונית ותנודתיות חדשה בניו-יורק אין לצפות לרוגע בקרן שכולה מנייתית. למרות התנודתיות הגבוהה, הקרן השיגה תשואה שנתית של 10.09% (מעודכן ל-07-08), וזה בהחלט הישג יפה, כאשר זו גם ההובלה מעל כל התחרות בקטגוריה. בחשיפות אין משהו מעניין חוץ מהעובדה שכל הקרן כולה (94.69%) מושקעת במניות מקומיות, ישירות או דרך תעודות סל, אופציות וכו...

ביצועי הקרן



בגרף השנתי הזה אנו רואים היטב את התמורות שעברו על שוק המניות הישראלי. החזרה מעלה, עד אפריל 2024, מהתחתית של המלחמה, מרשימה ויפה אבל מאז אמצע אפריל השוק הישראלי נמצא בדשדוש רחב בגלל כל גורמי חוסר הוודאות שחווינו: עסקה או לא עסקה, חיסולים והתגובה אליהם, הגעה למלחמה כוללת בצפון או לא, וכו...

בקיצור, הקרן מציגה את כל התנודתיות שציינתי לעיל כנובעת ממצב הביש שאנו נמצאים בו. אוקי, אבל איך היא עומדת מול המדדים המנייתיים החשובים? ת"א 35, 90, והס"כ שלהם: ת"א 125? הנה שלושה גרפים (שנתיים, שנה, ושלושה חודשים) המראים זאת היטב:





חוץ מאשר בשלושת החודשים האחרונים, הקרן מצליחה היטב "להכות" את המדדים ולתת תמורה נאותה לקוני היחידות שלה. ומה הקרן עושה מול התחרות ה"טובה"? הנה 3 גרפים המציגים את הביצועים שלה מול הקרנות הדומות לה, אשר עשו את התשואות השנתיות הטובות ביותר, על פי אותם טווחים:






גם כאן, ילין לפידות נמצאת בהחלט במצב טוב של הובלה, או הימצאות בחבורה הטובה מבין הקבוצה המוצגת.

גיוסים ופדיונות



תמיד מעניין לבחון את תגובת הציבור לביצועי הקרנות. יש מקרים של ביצועים נהדרים שפוגשים פדיונות גדולים. ויש כאלו שפוגשים גיוסים. התשואה אינה תמיד הסיבה היחידה לקנייה של קרן אבל היא בהחלט עומדת גבוה בשיקולים. וכאשר התשואה נמצאת באותה מגמה עם גיוס ההון אנו נבין שסה"כ הפרמטרים של הקרן טובים ומובנים לציבור המשקיעים.

זה המקרה כאן: שימו לב לשינוי החיובי שקרה בגיוסים של ילין לפידות מאז קיץ 2023. אמנם הם קצת קטנו לאחרונה אבל עיקר ההשפעה של השינוי ניכר עדיין. זה לא אומר שאין הרבה עבודה לעשות עוד בתחום הגיוסים כי 21.7 מיליוני שקלים זה ממש לא הרבה. אבל, הכיוון והתודעה כבר נמצאים במצב הנכון. הנה הגיוסים של התחרות:



למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5134317
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/299

המון הצלחה לכולם!

 
x