קרדיטו רושמת ביקושים של כ-800 מיליון שקל בהנפקת האג"ח

חברת קרדיטו ביצעה את הנפקת האג"ח הראשונה בישראל המגובה במשכנתאות וזכתה לביקושים של כ-800 מיליון שקל, פי 2 מהסכום שביקשה לגייס; החברה קיבלה התחייבויות מוקדמות של כ-430 מיליון שקל במחיר של 109.39 אגורות

 

 

 
הנפקת אגח / צילום: Dreamstimeהנפקת אגח / צילום: Dreamstime
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/08/2024

קרדיטו הנפקות בע"מ, חברת בת של קרדיטו בע"מ, חברת המשכנתאות החוץ בנקאית מהגדולות בישראל, פרסמה הבוקר את תוצאות המכרז המוסדי. במסגרת ההנפקה המוסדית המוצלחת, שהינה ראשונה בישראל לגיוס אג"ח מגובה משכנתאות, החברה קיבלה התחייבויות מוקדמות של כ- 430 מיליון שקל במחיר של כ- 109.39 אגורות.

בהנפקה השתתפו גופי ההשקעה המובילים בישראל.

אגרות החוב מדורגות על ידי מעלות S&P בדירוג הגבוה ביותר בישראל - טריפל A (AAAil). יצויין, כי אגרות החוב מגובות בתיק משכנתאות לכל מטרה,  מגובות בשעבוד ראשון על נכסי נדל"ן למגורים. במסגרת תנאי הגיוס, הכספים שיתקבלו מהנפקת אגרות החוב הבכירות ישמשו, בין היתר, לרכישת תיק המשכנתאות. 

חברת קרדיטו הוקמה לפני כ-9 שנים והיא מנוהלת ע״י סני זלכה, מנכ"ל החברה, שבעברו כיהן כמנכ"ל משותף של קופות הגמל של ילין לפידות, דורון כהן, יו"ר הדירקטוריון, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומשה מאיו, ממקימי חברת מדרוג. 

קרדיטו מממנת קבוצות רכישה, הלוואות גישור ומשכנתאות בשעבוד ראשון ובשעבוד שני. קרדיטו חיתמה הלוואות מיום הקמתה בהיקף של כ- 12 מיליארד שקל עבור מעל  100 אלף לווים. לפני כ-4 שנים קרדיטו החלה בפעילות המשכנתאות והיא מתגאה ביכולת החיתום שלה, המבוססת על טכנולוגיות חדשניות ומערכות חיתום חכמות.  פעילות קרדיטו ממומנת לאורך זמן ע"י בנקים וגופים מוסדיים מהמובילים בישראל.

את קרדיטו והחברה ליוו בתהליך עורכי הדין רועי נחימזון, אוהד גראוב וניר דאש ממשרד הרצוג, משרד רו"ח PWC . החתמים המובילים בהנפקה הם הפניקס חיתום ויחד איתם פעלו אייפקס, רוסאריו, איי.בי.איי ויוניקורן.

איגוח משכנתאות נפוץ בעולם המערבי מזה שנים רבות ומשמש בעולם ככלי פיננסי מצוין, אך בישראל זו הפעם הראשונה שמאגחים משכנתאות בשוק הסחיר. צעד תקדימי שעשוי להביא לשכלול השוק ולקידום התחרות בשוק המשכנתאות.

עוד יצוין, כי לאורך עשרים השנים האחרונות היו 3 ועדות שהמליצו על חקיקת  חוק האיגוח, בשנה האחרונה פורסמה טיוטת חקיקה לציבור ומשרד המשפטים שוקד על הכנה של החוק בעקבות השינויים. 

דורון כהן, יו"ר קרדיטו: "איגוח משכנתאות ראשון בישראל הוא בשורה לשוק ההון ולצרכנים ומשמש בעולם ככלי פיננסי מצויין למשקיעים. בנוסף, הוזלת מקורות האשראי עשויה להגביר את התחרות בשוק המשכנתאות ולהוזיל את הריבית שמשלם הצרכן". 

x