ביטוח לאומי חילק את מענק הלימודים למשפחות: מי זכאי לקבל?

לקראת פתיחת שנת הלימודים העביר הביטוח הלאומי את תשלום מענק הלימודים השנתי בסך 1,137 שקלים לילד, ליותר מ-130 אלף משפחות זכאיות. מי זכאי למענק ומה לעשות במקרה שהתשלום לא הועבר?!

 

 
ביטוח לאומי מענק לימודים / תמונת אילוסטרציה: Canvaביטוח לאומי מענק לימודים / תמונת אילוסטרציה: Canva
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/08/2024

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה שתחל בעוד כשלושה שבועות, סיים אתמול הביטוח הלאומי את תשלום מענק הלימודים השנתי ליותר מ-130 אלף משפחות בישראל.

המענק נועד לסייע למשפחות בהכנות לשנת הלימודים הקרובה, כגון: רכישת ספרים, מחברות, תיקים וכד' והעלות הכוללת של תשלומי המענק שהעביר הביטוח הלאומי הוא כ-300 מיליון שקל. 

המענק מהביטוח הלאומי שולם עבור 188,800 ילדים משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד-הורי), ועבור 74,900 ילדים למשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות קיום (הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק , או שאירים).

סכום המענק הוא 1,137 שקלים עבור כל ילד מגיל 6 עד 18, המשולם באופן ישיר על ידי הביטוח הלאומי לחשבון הבנק של ההורים עבור ילדים שנולדו מ-1.1.2007 עד 31.12.2018. 

מי עוד זכאי למענק ומה לעשות במקרה שהתשלום לא הועבר לבנק?

יש לציין, שעשויה להיות זכאות למענק גם אם הילד לא נולד בתאריכים האלה והוא לומד בכיתה א' או י"ב. במצב כזה יש להעביר לביטוח הלאומי את אישור הלימודים.

כמו כן, בביטוח הלאומי מציינים שישנם מקרים בהם זכאים לא קיבלו אוטומטית, מכיוון שזו השנה הראשונה בה הם זכאים (לדוגמה: הורה שהחליף לאחרונה סטטוס לחד-הורי או פרוד הנמצא בהליך גירושין). במצב כזה, עליהם להגיש את הבקשה באופן חד פעמי באתר הביטוח הלאומי או בסניף. 

במקביל, הורה עצמאי (רווק/ אלמן), אישה עגונה, אישה השוהה במקלט לנשים נפגעות אלימות ועולה חדש, גם כן יכולים להיות זכאים למענק.

מביטוח לאומי נמסר: "המענק מועבר באופן אוטומטי לרוב הזכאים מבלי שיצטרכו להגיש בקשה וללא בירוקרטיה מיותרת וזאת כדי לתת את השירות הטוב והנוח ביותר להורים בתקופה זו. זהו אחד המענקים הערכיים והמרגשים עבור הילדים שזכאים לקבל כלים לטובת הצלחה בלימודים, של מי שעתידים להוביל את החברה הישראלית ושגשוגה הכלכלי".

x