דיסקונט ימכור 15% מדיסקונט ניו יורק לגלטין פוינט

בנק דיסקונט חתם עם קרן ההשקעות האמריקאית גלטין פוינט קפיטל על הסכם למכירה של כ-15% מדיסקונט ניו יורק בתמורה להשקעה של 150 מיליון דולר. שיעור אחוז המניות עשוי להגיע ל-20% כתלות בהיקף הדיבידנד שיחולק על ידי דיסקונט ניו יורק

 

 

 
אבי לוי, מנכ״ל קבוצת דיסקונט, צילום: ישראל הדריאבי לוי, מנכ״ל קבוצת דיסקונט, צילום: ישראל הדרי
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/08/2024

דירקטוריון בנק דיסקונט, בראשות היו"ר דני ימין, אישר את העסקה במסגרתה גלטין פוינט קפיטל תרכוש כ-15% מדיסקונט ניו יורק בתמורה להשקעה של 150 מיליון דולר, והבנק הודיע היום (רביעי) על חתימת ההסכם. שותפות זו צפויה לחזק את מעמדו של דיסקונט ניו יורק בשוק האמריקאי תוך מינוף הקשרים האסטרטגיים שיש לקרן, לצד הידע והניסיון העשיר בסקטור הפיננסי האמריקאי. לגלטין פוינט קפיטל היסטוריה ארוכה של השקעות אסטרטגיות במגזר הפיננסי, כולל בישראל, עם עבר ביצועי מוכח של מתן ערך אסטרטגי וכלכלי משמעותי.

דיסקונט ניו יורק, הבנק הגדול ביותר בבעלות ישראלית הפועל בחו"ל, הוא בנק מסחרי המספק את מכלול השירותים הבנקאיים, ומתמקד בשלושה תחומי פעילות: בנקאות מסחרית, בנקאות פרטית מקומית ובנקאות פרטית בינלאומית, באמצעות סניפים בניו יורק, פלורידה וקליפורניה. הבנק, בניהולו של זיו בירון, סיים את המחצית הראשונה של שנת 2024 עם רווח נקי של 38 מיליון דולר. היקף הנכסים של הבנק ליום 30.6.2024 עמד על 12.3 מיליארד דולר.

גלטין פוינט היא קרן פרטית המתמחה בהשקעות בגופים, שירותים ונכסים פיננסיים, שהוקמה ב-2017 על ידי מת'יו בוטין ולי סאקס. הקרן מנהלת מעל 4.5 מיליארד דולר עבור המשקיעים במספר קרנות ומתמקדת בהשקעות בחברות הפועלות בתחומי השירותים הפיננסיים, הלוואות, ביטוח, ניהול נכסים, טכנולוגיה פיננסית, מימון נדל"ן, בנקאות ושוקי הון.

את העסקה הובילו ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אחזקות בדיסקונט, הילה חימי מנכ"לית דיסקונט קפיטל, ועו"ד טל רביד שטרן, מנהלת אגף בחטיבת הייעוץ המשפטי בדיסקונט.

חברת ג'פריס שימשה כיועצת הפיננסית הבלעדית וחברת Simpson Thacher & Bartlett LLP שימשה כיועצת המשפטית לבנק דיסקונט. Davis Polk & Wardwell LLP שימשו כיועצים המשפטיים של גלטין פוינט קפיטל.

יצוין כי שיעור אחוז המניות עשוי להגיע ל-20% כתלות בהיקף הדיבידנד שיחולק על ידי דיסקונט ניו יורק, קודם להשלמת העסקה. העסקה כפופה לאישור בנק ישראל.

אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "מדובר ביוזמה אסטרטגית משמעותית עבור דיסקונט ניו יורק. אני מברך על שיתוף הפעולה המוצלח ובטוח שהמוניטין המוערך והניסיון הרב של גלטין פוינט קפיטל בשוק האמריקאי יתרמו באופן משמעותי לצמיחת דיסקונט ניו יורק".

מת'יו בוטין, שותף, מנהל ומייסד גלטין פוינט קפיטל, אשר יצטרף כדירקטור לדיסקונט ניו יורק: "אנו שמחים לשתף פעולה עם דיסקונט ולהפוך לבעלי מניות של דיסקונט ניו יורק. במשך 75 שנים, דיסקונט ניו יורק מהווה גשר ומורשת ליחסי ישראל-ארה"ב, המשרת את לקוחותיו במסירות לאורך זמן. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה של דיסקונט ניו יורק ובהמשך השבחתו".

x