סמנכ"ל המסחר בבורסה: "מספר לא מבוטל של גורמים לעליות היום"

יניב פגוט, סמנכ"ל מסחר בבורסה לניירות ערך, מתייחס לעליות שנרשמו היום בבורסה בתל אביב: "השוק עולה בצורה יפה, על רקע שני נרטיבים מובילים - אלו שמנסים לגמד את האירועים ואלו שמנסים להעצימם"

 

 

 
יניב פגוט, צילום: ניקי וסטהפליניב פגוט, צילום: ניקי וסטהפל
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/08/2024

יניב פגוט, סמנכ"ל מסחר בבורסה לניירות ערך מתייחס לעליות שנרשמו היום בבורסה בתל אביב: "השוק עולה בצורה יפה, על רקע שני נרטיבים מובילים: אלו שמנסים לגמד את האירועים ואלו שמנסים להעצימם, כשכל צד מנסה לשרת מטרה אחרת. הבורסה היא כיכר השוק - המקום בו הדעות והגישות השונות נפגשות ולמעשה קובעות את המחיר לכל נכס. לכן ככלל הבורסה היא מקום מאוזן יותר. 

ישנם מספר לא מבוטל של גורמים לעליות היום: דוחות חזקים מאד שפרסמו הבנקים, אשר משקל מניותהם במדד 125 ו 35 גבוה, מביאים לחיזוק משמעותי במדדים אלו. גם ICL עולה חזק ובנוסף העלייה בשווקים בחו"ל נתנה רוח גבית למסחר. לכל אלו ניתן להוסיף את העובדה שלא התקיים מסחר אתמול (יום שלישי), לצד שמועות חזקות על מתקפה שתהיה ב- 9 באב, שהחזירו את השוק למצב אופטימי יותר היום, עם תיקון גם באג"חים הממשלתיים וגם ביחס שקל/ דולר.

כמו כן, בתקופות כאלו, כאשר הסיכון לא מתממש הרבה שורטיסטים שסחרו על בסיס תסריט של ירידות, כאשר בפועל השוק דווקא עולה, נאלצים לסגור פוזיציות וזהו עוד מהלך שמגביר את העליות. נציין גם בחודש אוגוסט ריבוי חופשות פוגע בנזילות בשווקים ומגביר נטייה לתנודתיות."
x