את העליות בשוק הובילו חמשת הבנקים הגדולים

המסחר בשוק התנהל היום בעליות שערים על רקע המו"מ לשחרור החטופים והפסקת אש שאמור להתקיים מחר בדוחא. את העליות הובילו חמשת הבנקים, בראשות לאומי ופועלים אשר פרסמו היום את הדוח הכספי לרבעון שני - הבורסה, סקירת יומית

 

 

 
הסקירה היומית של שוק ההון / צילום: Dreamstimeהסקירה היומית של שוק ההון / צילום: Dreamstime
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני״ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/08/2024

הסקירה היומית של שוק ההון ליום רביעי 14.8.2024

שוק המניות

המסחר בשוק התנהל היום בעליות שערים על רקע המו"מ לשחרור החטופים והפסקת אש שאמור להתקיים מחר בדוחא, ועל רקע הורדת דירוג האשראי של ישראל ע"י סוכנות פיץ' מרמה של A+ לרמה A עם תחזית שלילית, וכן בהשפעת הדוחות הכספיים שפורסמו.

מדדי הדגל ת"א-35, ת"א-125 ות"א-90 עלו כל אחד כ-1.8%, כשמחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל.

את העליות הובילו חמשת הבנקים, בראשות לאומי ופועלים אשר פרסמו היום את הדוח הכספי לרבעון שני, וחברות הטכנולוגיה הדואליות הגדולות בהן נייס (4.4%+), אלביט מערכות (4.1%+) בעקבות דוח כספי מוצלח שכולל עלייה נאה בהכנסות וברווח, ואייסיאל (5.6%+ במחזור גבוה) שרשמה אמנם ירידה בהכנסות וברווח אך באופן צפוי לאור ירידת מחירי האשלג לעומת שנה שעברה.

טבע נותרה כמעט ללא שינוי בת"א, אך בארה"ב היא עולה כעת 4.7%.

עוד בלטו בעליות: לייבפרסון (19.2%+) ואלארום (11.6%+).

בירידות בלטה הייפר גלובל שצנחה כ-11% בתגובה לתוצאות הרבעון השני.

היום פורסמו דוחות כספיים של חברות גדולות וחשובות, בראשם הבנקים לאומי ופועלים, אייסיאל, אלביט מערכות, ומתחום הנדל"ן אלוני חץ וריט 1.

שתי חברות שזינקו בעקבות הדוחות היום הן דלתא מותגים (9.5%+) ומקס סטוק (6.4%+).

מחר יום לא פחות מעניין, בו יפורסמו דוחותיהם של שאר הבנקים הגדולים מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי, ושל נייס, מליסרון, ג'י סיטי, אל על, וואן טכנולוגיות וישראכרט.

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת"א בנקים-5 רשם עלייה חדה של כ-2.6% בהובלת לאומי (3.1%+, מחזור 167 מיליון שקל) ופועלים (2.6%+, מחזור 288 מיליון שקל).

בנק לאומי רשם ירידת ערך גבוהה של כ-600 מיליון שקל על ירידת ערך החזקותין בבנק האמריקאי ואלי אך סיים עם רווח נקי של כ-2.3 מיליארד שקל, והכריז על דיבידנד בסך כ-681 מיליון שקל.

הפועלים רשם רווח של כ-2.2 מיליארד שקל, הכריז על דיבידנד בסך 645 מיליון שקל ועל תוכנית לרכישה עצמית של מניות בסך של כ-1 מיליארד שקל.

מדד ת"א רשתות שיווק בלט עם עלייה של 3.4% בזכות דלתא מותגים (9.5%+), מקס סטוק (6.4%+), קסטרו (6.7%+) ופוקס (4.7%+).

שוק איגרות החוב

עליות שערים של עד 0.3% במדדי התל-בונד המובילים השקליים וצמודי המדד.

עליות שערים גם במדדי התל גוב של 0.1%-0.2% כשהתל גוב שקלי 10+ עלה 0.55%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

• בנק דיסקונט (1.8%+) התקשר עם קרן ההשקעות הפרטיות Gallatin Point בהסכם מחייב למכירת 15% ממניות דיסקונט בנקורפ, המחזיקה (100%) באי.די.בי . ניו-יורק, תמורת כ-150 מיליון דולר.

אימקו ירדה 3.9% בעקבות דיווח על החלטת יו"ר רשות ני"ע לפתיחה בהליך אכיפה מנהלי בקשר להפרות מנהליות של הכללת פרטים מטעים בדוחות הכספיים.

x