קרן נאמנות במוקד || קסם אקטיב ענקיות טכנולוגיה חו"ל || קרן המתרכזת ב"חומר חם" של הבורסה האמריקאית

ההתאוששות המהירה כלפי מעלה במדדים האמריקאיים הפתיעה בעוצמתה אבל אישרה את הידוע: כדאי לקנות תחתיות מאז התחתית של מרץ 2009

 

 

 
קרן נאמנות במוקד - קסם אקטיב / תמונת אילוסטרציה: Canvaקרן נאמנות במוקד - קסם אקטיב / תמונת אילוסטרציה: Canva
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/08/2024

למרות שאנו רגילים כבר למהלכים "אלימים" בשוק המניות האמריקאי, מה שקרה מאז תחילת אוגוסט הוא תופעה נדירה למדי. הירידות שהחלו ב-11 ביולי השנה, והסתיימו ב-5 באוגוסט, היו גם הן אסרטיביות מאוד, והולידו חששות כבדים לגבי יכולתו של השוק להשתקם במהירות. הסיבה? ה-OverExtension שהיה לפני כן. גם במחירי המניות, ובמיוחד בסנטימנט של המשקיעים.

כאשר רמות שיא כאלו מקבלות "מכה חזקה", ההפתעה גורמת להשהיה טבעית ברצון המשקיעים לחזור ולקנות את הסחורה שמכרו במחירים הרבה יותר נמוכים. כאמור, ה-V שראינו בשוק הפתיע אבל, בדיעבד, משתלב נהדר בפסיכולוגיה הכללית, מאז מרץ 2009: מי שמתמיד בקניית תחתיות, מצליח מאוד להרוויח הרבה כסף.

וכאן נכנס העניין: במה לשים את מלוא תשומת הלב? האם במניות השורה השנייה? אלו שלא הצליחו מאז נובמבר 2023? או דווקא אלו שהיו לשם דבר ונקראו "מופלאות"? בינתיים, הקבוצה השנייה מובילה בהחלט. עבור אלו ישנה קרן מנייתית ישראלית מעניינת, שבהחלט ראויה להיות בתיק המעקב בזמנים כאן. זוהי הקרן שלפניכם. הבה נתחיל.

קסם אקטיב ענקיות טכנולוגיה חו"ל: פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית קסם אקטיב, ועל פי שמה והרכב תיקה, מתרכזת במניות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב. סגמנט פופולארי מאוד מאז הירידות של 2022. הקרן המקורית ממש ותיקה, עם תאריך הקמה של סוף 1997, אבל בסוף 2018 היה שינוי מדיניות משמעותי שאיפס את ההיסטוריה של הקרן. עדיין, נשאר לנו מספיק זמן לניתוח של הטווח הארוך יותר (שלוש שנים והלאה).

הקרן מנהלת 447.1 מיליוני שקלים, הממקמים אותה במקום השני, אחרי קרן דומה במהותה שמנהלת 513 מיליונים. דמי הניהול די גבוהים, עם 1.94%. אני יודע שקרנות מנייתיות אמורות לקחת הרבה כדמי ניהול אבל זה כאשר מדובר בקרנות שמנהלי הכספים בה צריכים להפעיל הרבה מאמץ לבחירת המניות הספציפיות. כאן, הבחירות די מובנות וברורות. כמו כן, אין אפילו נטרול מט"ח, דבר שהיה מצדיק עוד קצת דמי ניהול. בקיצור: זה קצת יקר כאשר דמי הניהול האלו ממקמים אותה במקום ה-5 מבין 19 הקרנות שבקטגוריה (מהיקרה לזולה).

אין ספק שמי שבחר בקרן מאוד מרוצה ממנה: למרות הירידות האחרונות, הסקטור הזה הביא לקרן 29.50% (עד 08-08) וזה די אסטרונומי ברמה שנתית. כצפוי, החשיפות אינן אומרות לנו הרבה: כל המניות בחו"ל. אבל, קוריוז קטן: אחוז המניות עומד על 94.67%, מול חשיפה מט"חית של 97.55%. קונים דולרים נטו? לא ממש. יש חלק בתיק שמחזיק אג"ח ממשלתי אמריקאי.

ביצועי הקרן



הפעם, נעשה זאת קצת שונה. מעבר לגרף המרשים מאוד של השנה האחרונה, אביא בפניכם ברצף את שתי ההשוואות שהחלטתי לבצע: מול מדד הנסדק-100, עם, ובלי נטרול מט"ח. ולאחר מכן, את ההשוואה עם קרנות דומות לה. בשני המקרים הטווחים הם של שלוש שנים, שנה, ושלושה חודשים. לדעתי, הגרפים מדברים בעד עצמם, ורק אציין: בכל הגרפים, הקרן מובילה, או ממש קרובה למה שמוביל את הגרף. במקרה הראשון, הקרן ממש צמודה למדד הנסדק-100, ללא נטרול מט"ח, וזה מאשר לנו שוב שרוב העליות במדד היו כתוצאה מהמניות הנמצאות בתיק הקרן. הנה הגרפים:









גיוסים ופדיונות



אין צורך בהרבה מילים כדי לתאר את מה שאנו רואים כאן: גיוסים מתמשכים וגדולים. גם בחודשים שהיו פחות טובים לבורסה האמריקאית, וגם כאשר אנו משווים את הגיוסים של הקרן מול הגיוסים של התחרות בה:



אנו מקבלים הוכחה נוספת לפופולאריות של הסקטור ושל הקרן המייצגת אותו.
 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5100151
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/22

המון הצלחה לכולם!

 
x