חברות ה-S&P 500 הציגו צמיחה של כ-4.8% בהכנסות

חברות ה-S&P 500 הציגו צמיחה של כ-4.8% בהכנסות וכ-8.4% ברווחיות כאשר 9 מתוך 11 הסקטורים במדד הציגו צמיחה חיובית הן בהכנסות והן ברווחים לעומת הרבעון המקביל אשתקד

 

 

 
דן בינשטוק, צילום: סיון פרג׳דן בינשטוק, צילום: סיון פרג׳
 

דן בינשטוק, מנהל דסק לקוחות חו״ל, פעילים ניהול תיקי השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/08/2024

אנו בשלהי עונת הדוחות הנוכחית, עד כה חברות ה-S&P 500 הציגו צמיחה של כ-4.8% בהכנסות וכ-8.4% ברווחיות, כאשר 9 מתוך 11 הסקטורים במדד הציגו צמיחה חיובית הן בהכנסות והן ברווחים לעומת רבעון מקביל אשתקד.

הסקטורים הבולטים בעלייה ברווחיות היו סקטור הבריאות, הצריכה המחזורית והתשתיות.

על פניו נתוני הרבעון הנוכחי מצוינים, כשמדובר בנתון הגבוה ביותר לצמיחה ברווח  מאז הרבעון הרביעי של שנת 2021, אך נראה שהתחזיות המוקדמות של האנליסטים היו מאוד אופטימיות לעונת הדוחות הנוכחית.

האחוז מהחברות שעקפו את תחזיות האנליסטים להכנסות היה נמוך יחסית, כאשר רק 48% מהחברות השיגו זאת בעונה הנוכחית, לעומת ממוצע של 69% בחמש השנים האחרונות ו-64% בעשור האחרון. לעומת זאת, 79% מהחברות עקפו את התחזיות האנליסטים לרווחים, מעט מעל לממוצע ההיסטורי של 77% בחמש השנים האחרונות ו-74% בעשור האחרון.

החברות שעקפו את התחזיות לרווחים עשו זאת בצורה צנועה יותר מהרגיל, עם עלייה ממוצעת של כ-4% מעל התחזיות, בהשוואה ל8.5% ו6.6% בחמש ובעשר השנים האחרונות בהתאמה.

השיפור ברווחיות החברות מוסבר בעיקר בזכות מהלכי התייעלות שביצעו החברות. עם זאת, הכנסות החברות הפכו למקור דאגה עיקרי, שכן הן אכזבו את המשקיעים ובחלק מהדוחות השאירו ספקות בנוגע למצב הכלכלי של הצרכן האמריקאי והשפעת האטה בצריכה על מצב החברות בהמשך. 

מניות מסוימות הובילו את השווקים לאחר פרסום הדוחות, בסקטור הבריאות בלטה במיוחד חברת ELI LILLY, שזינקה בכ-10% לאחר שהציגה צמיחה חזקה של 36% בהכנסות, והעלתה את תחזיות הצמיחה להמשך השנה. הביקוש הגבוה לתרופות הרזיה והיכולת להגביר ייצור בארה"ב היו הגורמים המרכזיים להצלחתה.

מניית החברה התעשייתית M3 זינקה ב-23% לאחר הדוחות, זהו הביצוע היומי הטוב ביותר של החברה בחמישים השנים האחרונות, לאחר שהחברה עקפה את תחזיות הצמיחה בהכנסות וברווחים. העלייה במניה הייתה ביטוי לחיזור האמון בהנהלה החדשה ובמנכ"ל שמונה לפני חמישה חודשים.

כמו כן, חברת מטא זינקה בכ-9% לאחר פרסום הדוחות. ההכנסות שלה לרבעון זה עלו ב-22% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, בעיקר בזכות עסקי הפרסום של החברה, שמהווים את רוב הכנסותיה.

במגזר החברות הטכנולוגיות הגדולות, רוב החברות עמדו בתחזיות האנליסטים, כאשר הצמיחה בתחום מחשוב הענן נותרה הגורם המרכזי להתפתחותם.

עם זאת, חלק מהמניות ירדו לאחר פרסום הדוחות, עקב ציפיות המשקיעים לא רק לעמידה בתחזיות, אלא גם שהחברות יעקפו אותן ויספקו תחזיות חיוביות יותר להמשך השנה.

השאלה המרכזית שעומדת כעת בפני המשקיעים היא האם חדירת יישומי הבינה המלאכותית תתבצע בקצב הדרגתי יותר ממה שהמשקיעים ציפו עד כה. תוך הבנה שהחברות הללו יצטרכו להגביר  את השקעותיהן ההוניות כדי לשפר ולהרחיב את תשתיות הענן והנתונים שלהן.

בשבוע הבא תפרסם חברת NVIDIA  את הדוחות שלה, אשר תשלים את התמונה המלאה על מצב חברות הטכנולוגיה הגדולות בארצות הברית.

הכותב: דן בינשטוק, מנהל דסק לקוחות חו"ל, פעילים ניהול תיקי השקעות.

x