האריס או טראמפ, יודעים מי ינצח בבחירות בארה"ב ? אלו הקרנות שתרצו לתיק ההשקעות שלכם

הבחירות מתחממות? איך להכין את תיק ההשקעות שלכם לקראת הבחירות. אחרי הוועידה הדמוקרטית, המירוץ עדיין צמוד בין שני המועמדים. אבל עולה השאלה, איזה אפיקי השקעה יהנו אם טראמפ יזכה, ואיזה אפיקים עשויים ליהנות אם האריס תזכה | מה יכול המשקיע המקומי לעשות אם רוצה להיחשף לקרנות שעשויות ליהנות מבחירתו של נשיא כזה או אחר | יצאנו לבדוק, סקירה מקיפה של אתר FUNDER

 

 
האריס או טראמפ, איור: Photo-Palinchak-Dreamstime.comהאריס או טראמפ, איור: Photo-Palinchak-Dreamstime.com
 

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/08/2024

המירוץ לבחירות צמוד מאוד, גם במדגמים הכלליים, וגם במדינות המתנדנדות, שבתכלס, בגלל שיטת האלקטורים, זה בעצם מה שבאמת חשוב. הוועידות הסתיימו, הבוחרים מסתכלים כעת לדיבייט המתקרב ב-10 בספטמבר. בינתיים האריס הסכימה לדיבייט אחד, מעניין יהיה לראות אם יהיו נוספים.

יצאנו לבדוק כיצד על המשקיעים להיערך לקראת הבחירות. כמובן, שהשווקים נעים, מן הסתם, לא רק בהתאם לתוצאות הבחירות, אבל שווה למשקיעים לפזול לכיוונים שונים, שיכולים להרוויח במידה ונשיא כזה או אחר ייבחר או תיבחר.
מדיניות לא תמיד משפיעה

הבדלי המדיניות בין טראמפ לבין האריס נעוצים בראש ובראשונה בהבדלי המדיניות של הרפובליקנים מול הדמוקרטים. ראוי לשים לב שהאריס לא פירטה עדיין מצע כלכלי מסודר, ולהבדיל ממצב שבו מועמדים מגיעים לשלב הבחירות לנשיאות אחרי קמפיין פריימריז ארוך, שבו הם שוטחים את מדיניותם, האריס היא במידה רבה נעלם מההיבט הכלכלי.

ראוי לזכור שלא רק מדיניות משפיעה על המניות, על השווקים ועל הסקטורים השונים. בעיקר כאשר אנחנו נמצאים בנקודת פיתול מבחינת שער הריבית בארה"ב. בכל אופן, במידה ותהיה השפעה, היא אמורה להיות השפעה קצרת טווח, ולא לטווח ארוך. המשמעות היא שאם משקיעים רוצים לנסות לנצל את העיתוי הנוכחי לטובת פעולה בשווקים, אלה כיוונים שניתן לחשוב עליהם בהקשר הנוכחי של הבחירות.

מן הסתם אין גביע קדוש, ושווקים פיננסיים לא עובדים על סמך היגיון אחד. בכל רגע נתון יש כוחות מנוגדים. יש אירועים גיאופוליטיים, יש ריבית והערכות לגבי כיוון הריבית, ויש האטה בסקטורים מסוימים, מול צמיחה באחרים. המשקיעים כל הזמן משכללים את כל הנתונים האלה, ובוחנים אותם על רקע התוצאות של החברות עצמן.

האריס והדמוקרטים
אבל אם מסתכלים על המדיניות של ביידן, המדיניות הכללית שלה המפלגה הדמוקרטית, והתבטאויות עבר של האריס, אפשר להציג קווים מנחים שיכולים לשרת את המשקיעים בכיווני השקעה מסוימים.

אנרגיה מתחדשת. באופן כלל אפשר לומר שהדמוקרטים יותר חיוביים כלפי סקטורים של אנרגיה מתחדשת. ביידן היה נחוש להילחם בשינויי האקלים, והאריס לא צפויה להנהיג מדיניות שונה מזו של ביידן. האריס צפויה להמשיך להעדיף השקעות באנרגיות מתחדשות, בעיקר על ידי הקלות והטבות במס. ביידן הקשיח את היד לגבי חיפושי נפט חדשים, הכביד את הרגולציה על גופי הנפט, תוך מגבלות על צינור הנפט הענקי צינור Keystone. טראמפ מאידך, עשוי לבטל הטבות במס לחברות אנרגיה מתחדשת, ולהעביר את התמיכה הפדרלית לחברות אנרגיה פוסילית.

קנאביס. בתקופת ביידן, המדינות השונות גילו סובלנות כלפי לגליזציה של קנאביס. האריס בעצמה התבטאה בעבר בעד לגליזציה לקנאביס. אין עדיין ודאות שזה יקרה, ומשקיעי הקנאביס בוודאי כבר למודי אכזבות בעבר. כך שאם להיחשף לתחום הזה, שווה בהיקף נמוך מאוד אם בכלל.

האריס והדמוקרטים, עקרונית מציגים בדרך כלל עמדה בעד התערבות רגולטורית באופן כללי. יש הטוענים שהדמוקרטים הם פחות ידידותיים לסקטור הפיננסי, אבל בתקופת ביידן זה לא ממש היה המקרה.

שירותי רפואה. האריס התבטאה בעבר בעד הרחבת תוכנית Medicare לכלל האזרחים בארה"ב. זה עלול לפגוע בביטוחי הבריאות הפרטיים, אבל זה יגדיל משמעותית את ההוצאה הממשלתית על שירותי רפואה. ההשפעה כאן לא חד ערכית, מה גם שהאריס עדיין לא התבטאה באופן מובהק בנושא. בנושא כל כך מורכב, ראוי להמתין, ראשית להתבטאויות משמעותיות יותר של האריס בעניין, ובסופו של יום, יש להמתין, במידה והיא תזכה, גם איך תתבצע רפורמה כזו. מטבע הדברים ברפורמה כל כך מורכבת ובעייתית, השטן נמצא בפרטים הקטנים. צירפנו גם קרנות נאמנות שעוסקות בתחום הרפואי, אבל לא בטוח שזה המקום ללכת אליו בתקווה לעליות מהירות לאור הבחירות.

טכנולוגיה וביג-טק. מן הסתם להמר שחברות טכנולוגיה יעלו, זה קצת לחזור על הסיפור של כל השנה האחרונה. אבל בהקשר של הבחירות, חברות הטכנולוגיה בהחלט יכולות ליהנות מבחירה של האריס, לאור העובדה שלא מעט בכירים בחברות האלה, תרמו בהיקפים משמעותיים מאוד להאריס. מידה והאריס תיבחר היא צפויה לקיים סביבה עסקית מיטיבה עם חברות אלה. טראמפ מהצד השני לא צפוי לפגוע בחברות אלה, אבל גם לא לעודד את הסביבה העסקית שבה הן פועלות. יש לזכור שטראמפ מעוניין להוריד את מס החברות ל-15%, וזה מרכיב שחברות רבות ייהנו ממנו, כולל חברות הביג טק.

טראמפ והרפובליקנים
מהצד השני, טראמפ והרפובליקנים בעד סקטורים אחרים לגמרי. באופן כללי, טראמפ מדבר על קיצוץ במסים, הוא מדבר על הורדת מס החברות ל-15%. פעולה שבמידה ותעבור, תסייע לכלל החברות בארה"ב.
נקודה נוספת. בחירה מחדש של טראמפ עלולה לייצר רעש בשווקים, שכן טראמפ כבר הודיע שלא ימנה מחדש את פאוול (למרות שכהונתו של פאוול ממשיכה עד ה-15 במאי 2026, כך שנותרו לפאוול עוד כשנתיים עד סיום הכהונה שלו). אם זוכרים את כהונתו הראשונה של טראמפ, היא הייתה רוויה בהתבטאויות, שהניעו מהלכי תנודתיות גבוהים מאוד בשווקים. צריך לקחת גם את זה בחשבון.

תעשיה. טראמפ מדבר על Make America Great Again, וזה בעיקר מתכוון לעודד תעשייה מקומית, בין אם על ידי עידוד ותמריצים, ובין אם על ידי חסימת יבוא ממדינות אחרות על ידי מכסים. לאור זאת, סקטור התעשייה אמור ליהנות מבחירת טראמפ. עקרונית דווקא החברות הגלובליות, עלולות להיפגע מהמכסים, שכן הן מייבאות לא מעט רכיבים מחו"ל, ומכסים עשויים לעלות את עלויות הייצור של חברות אלה. כך שבמידה וטראמפ ייבחר ואכן יטיל מכסים, דווקא חברות מקומיות יותר עשויות להרוויח מכך. דגש על תעשיית הפלדה, ועל תעשיות כבדות שיושבות בתוך ארה"ב במדינות שמכונות Rust Belt, מדינות בהן יש תעשיית פלדה, תעשיית רכב, ותעשייה כבדה.

צריך לזכור שטראמפ החל את הגישה שמשיתה מכסים על תוצרת סין. ביידן המשיך את הגישה הזו, ולאחרונה הטיל מכס על רכבים חשמליים סיניים. מניות שיכולות להיפגע מבחירת טראמפ יכולות למשל להיות יצרניות רכבים אירופאיות, שיכולות להיפגע ממדיניות המכסים שטראמפ עשוי להנהיג.

אנרגיה. טראמפ מאוד חיובי לגבי אנרגיה פוסילית. המשפט הידוע שלו הוא Drill Baby Drill. מבחינתו של טראמפ ארה"ב שיושבת על עתודות נפט ענקיות, תעשה טעות נוראית, כלכלית ואסטרטגית, אם לא תפיק את הנפט הזה, בין היתר באמצעות קידוחים אופקיים, טכנולוגיה שידועה בשם Hydraulic Fracturing, או בקיצור Fracking. טראמפ גם מתכוון לחדש את מיזם צינור הנפט הענק Keystone Pype, מיזם שיסייע גם הוא לחברות האנרגיה. באופן די תמוה, אין קרנות נאמנות, מנוהלות או מחקות שחשופות לסקטור האנרגיה. צירפנו את הקרנות האלה לרשימה.

פיננסים. העובדה שטראמפ מגיע מעולם העסקים, צפויה לשרת את הסקטר הפיננסי. במהלך כהונתו הראשונה של טראמפ הוא היה בעד צמצום רגולציה, בין היתר גם על הסקטור הפיננסי. לכן סביר להניח שהוא ימשיך בקו הזה. טראמפ צמצם חלק מה-Dodd-Frank Act שהשית רגולציה כבדה על הסקטור הפיננסי לאחר משבר הסאבפריים. בנקים מקומיים ואזוריים אמורים ליהנות מבחירה של טראמפ, לאור צפי בהקלה בדרישות ההון, וגם בכל הקשור להגבלים עסקיים.
האריס לעומת זאת שונה מטראמפ. כתובעת מחוזית בקליפורניה, היא סייעה למשפחות שנפגעו מהליכי כינוס נכסים ועיקול הדירות, לזכות בחבילת הטבות של 20 מיליארד דולר. היא תקפה גופים שהלוו הלוואות לסטודנטים כדי להוריד את הריבית שהם גובים מהסטודנטים. לאור זאת בחירה של האריס צפויה לייצר חשש אצל הגופים הפיננסיים.

בטחון, הגנה ונשק. טראמפ התבטא מאוד בעד החזרת ארה"ב למקומה ההגמוני בשליטה הגלובלית, בין היתר על ידי חיזוק הצבא. טראמפ זוכה לאהדה בקרב גופים בטחוניים, וזכה לתמיכה של ה-NRA. להבדיל מהאריס, שמעוניינת להגביל את הצריכה של נשק להגנה עצמית, ואולי אף לבטל זאת לגמרי, טראמפ לא מעוניין לשנות את המצב הקיים. טראמפ הודיע שבכוונתו להשקיע בצבא, ולאור זאת הוספנו קרנות שמתייחסות לתחום הבטחוני, Aerospace and Defence. הוספתי גם את תחום הסייבר, שכן אלה תחומים שהולכים יד ביד, גם אם תחום הגנת סייבר, הוא תחום אזרחי.

צריך לזכור, שוב, במסגרת הכללית של השיקולים שמשפיעים על מניות, שאין מדובר בגורם מסוים שישפיע על מניה כזו או אחרת. כך למשל חברת הנשק הוותיקה Smith & Wesson לא זכתה לפריחה ולעליות בתקופת כהונתו הראשונה של טראמפ. אבל באופן כללי, גם לאור האג'נדה של טראמפ, גם לאור המצב הנפיץ בעולם (ישראל, אוקראינה), תעשיות הבטחון אמורות ליהנות מכהונה נוספת של טראמפ.

קריפטו. טראמפ התבטא בעבר באופן חיובי כלפי מטבעות קריפטו. הוא אף קיים כנס בחירות בכנס שקשור לתחום, שריכז פעילים רבים מתחום תעשיית הקריפטו. מאידך, בלי קשר לטראמפ, ראוי לזכור שתחום הכרייה, הבלוקצ'יין והקריפטו זכו לרוח גבית משמעותית בתקופת ביידן, לאור אישור ה-SEC לאפשר למשקיעים מסחר בתעודות סל על ביטקוין, ולאחרונה גם על את'ריום. התחום הזה זכה לעליות חדות, כך שתקווה לעליות נוספות לאור בחירה של טראמפ יכולה להיות קצת מאתגרת (יעידו על כך התשואות של הקרנות השונות בחודש האחרון).

רכב חשמלי. כאן יש קצת דילמה. מצד אחד מאסק הוא אחד התורמים הגדולים של טראמפ. מה שאומר שהסיכוי שטראמפ יבצע מהלכים שיפגעו בטסלה, נמוכים מאוד. טראמפ גם לא יתנגד להמשיך את המדיניות של ביידן, בהטלת מכסים על רכבים חשמליים מתוצרת סין, שכן זה מתאים להשקפת עולמו. העדפת תוצרת אמריקאית, על חשבון תוצרת שמיוצרת מחוץ לארה"ב. מאידך, טראמפ אינו מעוניין להפסיק לייצר רכבי בנזין, וזה בניגוד למדיניות של הדמוקרטים. טראמפ מעוניין שארה"ב תחזור בה ממדיניות שלילת רכבי בנזין, ותאפשר קיום של רכבי בנזין לצד מכוניות חשמליות. זה מן הסתם עשוי לפגוע במאסק ובטסלה. את הקרנות על רכבים חשמליים שמנו תחת קרנות שייהנו אם טראמפ ייבחר, אבל צריך להיזהר מההנחה הזו.
תמימות דעים

שבבים. סקטור נוסף שבו סביר להניח האריס תמשיך את המדיניות של ביידן, קשורה לשבבים. ביידן העביר את ה-Chips and Science Act לתמוך בתעשיית השבבים, תוך העדפת ייצור בארה"ב. סביר להניח שהאריס תמשיך את התמריצים לחברות השבבים. 
סקטור השבבים אמור גם הוא ליהנות במידה וטראמפ ייבחר, שכן זה ממשיך את המדיניות של Make America Great Again. כלומר להביא חזרה מפעלים לארה"ב, לייצר מקומות עבודה בארה"ב על חשבון מדינות אחרות. בטח בתעשייה כל כך חשובה כתעשיית השבבים. לאור זאת, קרנות מסקטור השבבים, שמנו בטבלה כקרנות שייהנו בכל מקרה, גם אם האריס או טראמפ ייבחרו.

ממה להיזהר
חשיפה לסין. ביידן, וגם האריס בהיבט הזה לא שונים דרמטית מטראמפ. ביידן השית מכס על רכבים סיניים. כך שאם צריך להעריך, הייתי שם קרנות עם חשיפה לסין, כקרנות שעדיף להימנע מהן בעת הנוכחית, שכן ללא תלות בזהות הנשיא, יש סיכוי שיחסי הסחר בין סין לארה"ב יחוו תנודתיות.

תמימות דעים
בהיבט של ייצור ותעשייה, שני הצדדים תומכים בייצור מקומי, והעדפה של תעשייה אמריקאית, תוך הגנה מפני תחרות בעיקר מסין.

קרנות על הסקטורים השונים
ביצעתי חיפוש בקרנות השונות, בין אם מנוהלות ובין אם מחקות. בהתאם להיגיון שמופיע בכתבה הזו, ולסקטורים שרשמנו כאן. מן הסתם לא היה טעם, ואין לנו רצון להתייחס למניה ספציפית, אלא לסייע למשקיעים להיחשף באופן רחב לסקטור מסוים, שעשוי ליהנות (או להפסיד) מבחירתו של נשיא כזה או אחר.

במידה ויש קרן שלא מופיעה כאן ברשימה, מוזמנים לעדכן אותנו במערכת. הצגנו את כלל הקרנות בסקטור שעשוי להיות רלבנטי. מן הסתם אין כאן המלצה לפעולה ולחשיפה לקרן כזו או אחרת, או על סקטור כזה או אחר, וכל משקיע יפעיל את שיקול דעתו.

קרנות בחשיפה לסקטורים שעשויים להרוויח במידה וטראמפ יזכה

שם קרן הנאמנות

סוג קרן

מתחילת החודש

מתחילת השנה

שנה

דמי ניהול

גודל קרן

תאריך שער

ותק

גיוס אחרון

מגדל מניות סייבר חו"ל

מנוהלת

2.74%

12.22%

30.25%

1.94%

175.1

20-אוג

8.76

-8.4

מור מחקה אינדקס סייבר למחשוב ענן גלובלי

מחקה

6.32%

7.29%

33.77%

0.75%

119.7

20-אוג

3.7

-3.09

אי.בי.אי. מחקה ISE Cyber Security

מחקה

3.35%

4.80%

16.31%

0.50%

23.2

19-אוג

3.61

-0.34

תכלית TTF יIndxx US Junior Cybersecurity

מחקה

-4.82%

-1.69%

-1.99%

0.80%

22.3

20-אוג

5.43

-1.76

קסם KTF י ISE Cyber Security מנוטרלת דולר

מחקה

4.41%

1.19%

16.33%

0.50%

41.2

19-אוג

3.82

2.11

MTF מחקה Indxx Pure Cyber מנוטרלת דולר

מחקה

2.72%

4.80%

21.60%

0.80%

27.5

20-אוג

4.68

-1.59

ילין לפידות מחקה אינדקס סייבר ארה"ב - מבוסס AI מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.03%

0.98%

18.43%

0.77%

24

20-אוג

2.27

-0.62

תכלית ISE Cyber Security TTF מנוטרלת דולר

מחקה

4.52%

0.86%

16.15%

0.80%

138.6

19-אוג

6.5

-7.86

אי.בי.אי. מחקה אינדקס סייבר גלובלי משקל שווה מנוטרלת דולר

מחקה

2.66%

5.59%

21.74%

0.40%

3.4

20-אוג

2.45

-0.06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קסם אקטיב חלל והגנה ארה"ב

מנוהלת

-2.22%

15.39%

24.62%

1.75%

10.5

20-אוג

1.65

0.29

תכלית S&P Aerospace & Defense TTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.04%

9.34%

23.85%

0.30%

190.5

20-אוג

6.42

11

קסם S&P Aerospace & Defense KTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

-0.05%

9.08%

23.42%

0.50%

49.7

20-אוג

6.29

-1.01

MTF מחקה Indxx Global Aerospace & Defense

מחקה

3.06%

34.42%

45.13%

0.80%

1296.8

19-אוג

6.65

77.88

הראל מחקה אינדקס תעשיות ביטחוניות ארה"ב וישראל

מחקה

1.68%

#

0.00%

0.40%

106.2

20-אוג

0.42

2.71

אי.בי.אי. מחקה BlueStar Total Security

מחקה

0.50%

18.03%

29.85%

0.80%

8.7

20-אוג

4.74

-0.04

MTF מחקה S&P Aerospace & Defense מנוטרלת מט"ח

מחקה

-0.02%

9.01%

23.35%

0.80%

205.2

20-אוג

7.77

-4.38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קסם S&P Financial KTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

-0.23%

14.74%

27.69%

0.40%

39.2

20-אוג

6.95

1.43

קסם KTFי Indxx US Banks Top 10 מנוטרלת מט"ח

מחקה

-3.26%

12.99%

0.00%

0.35%

1.6

20-אוג

0.87

0.16

אי.בי.אי. מחקה S&P Financial מנוטרלת מט"ח

מחקה

-0.15%

14.72%

27.53%

0.40%

22.8

20-אוג

9.07

0.11

אי.בי.אי. מחקה S&P Financial

מחקה

-1.60%

19.17%

27.99%

0.15%

139.5

20-אוג

5.24

4.28

קסם S&P Financial KTF

מחקה

-1.61%

18.76%

27.01%

0.25%

77.1

20-אוג

6.75

4.18

מור מחקה S&P Financial

מחקה

-1.62%

18.62%

26.61%

0.00%

13.6

20-אוג

7.65

0.63

MTF מחקה Bluestar Top 10 US Banks מנוטרלת מט"ח

מחקה

-3.45%

16.40%

36.78%

0.50%

214.2

20-אוג

3.91

10.38

תכלית סל ‏S&P Regional Banks

מחקה

-8.01%

5.48%

22.43%

0.50%

5.8

20-אוג

5.78

0.2

אי.בי.אי. מחקה S&P Regional Banks

מחקה

-8.04%

5.33%

22.56%

0.40%

8.1

20-אוג

3.61

0.7

קסם S&P Regional Banks KTF

מחקה

-8.18%

5.38%

22.67%

0.50%

6.2

20-אוג

5.73

0.95

תכלית TTF אינדקס Mega 20 US Banks מנוטרלת מט"ח

מחקה

-4.09%

15.05%

38.64%

0.40%

31.7

20-אוג

1.78

0.99

MTF מחקה Bluestar Fintech מנוטרלת דולר

מחקה

4.61%

-0.06%

16.75%

0.80%

44.9

19-אוג

4.15

-3.77

אי.בי.אי. מחקה Solactive FinTech

מחקה

-0.02%

13.46%

31.35%

0.80%

8.9

20-אוג

6.12

-0.09

תכלית KBW NASDAQ Financial Technology TTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.85%

8.18%

27.24%

0.60%

7

20-אוג

6.18

-0.19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קסם אקטיב מניות בלוקצ`יין

מנוהלת

-11.35%

10.83%

104.34%

1.75%

15.1

20-אוג

1.47

1.57

איילון מניות בלוקצ`יין וכרייה

מנוהלת

-11.77%

11.99%

72.39%

1.85%

18.8

20-אוג

2.82

0.71

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אי.בי.אי. מחקה S&P Industrial

מחקה

-2.25%

13.91%

18.24%

0.70%

17.3

20-אוג

5.79

-0.44

קסם S&P Industrial KTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

-0.69%

10.42%

19.17%

0.20%

73.7

20-אוג

6.95

-1.21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אי.בי.אי. מחקה אינדקס רכב חשמלי גלובלי

מחקה

-6.40%

-21.27%

-26.63%

0.80%

12.9

20-אוג

3.53

-0.67

הראל מחקה S&P Kensho Electric Vehicles מנוטרלת מט"ח

מחקה

-7.98%

-15.86%

-18.69%

0.75%

4.9

20-אוג

3.53

-0.09

קסם KTFי S&P Kensho Electric Vehicles Index מנוטרלת מט"ח

מחקה

-8.15%

-17.47%

-19.85%

0.75%

4.1

20-אוג

3.55

-0.16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שם הקרן

סוג קרן

תשואה חודשית

תשואה שנתית

 

 

 

תאריך נכונות

 

 

הראל סל (4D) ‏S&P Energy

קרן סל

-5.99%

8.78%

 

 

 

22-אוג

 

 

קסם S&P Energy (4D) ETF

קרן סל

-6.57%

8.60%

 

 

 

22-אוג

 

 

תכלית סל (4D) ‏S&P Energy

קרן סל

-6.54%

8.27%

 

 

 

22-אוג

 

 

MTF סל (S&P Energy (4A מנוטרלת מט"ח

קרן סל

-4.86%

4.99%

 

 

 

22-אוג

 

 


קרנות בחשיפה לסקטורים שעשויים להרוויח במידה והאריס תזכה

שם קרן הנאמנות

סוג קרן

מתחילת החודש

מתחילת השנה

שנה

דמי ניהול

גודל קרן

תאריך שער

ותק

גיוס אחרון

קסם KTFי S&P Health Care מנוטרלת מט"ח

מחקה

3.00%

12.10%

14.49%

0.60%

57.4

20-אוג

1.82

2.32

MTF מחקה Indxx US Healthcare Top 10 מנוטרלת מט"ח

מחקה

4.04%

17.12%

0.00%

0.50%

26.1

20-אוג

0.96

-2.3

מור מחקה S&P Health Care

מחקה

1.31%

15.62%

13.10%

0.50%

76.1

20-אוג

7.73

-2.41

אי.בי.אי. מחקה S&P Health Care

מחקה

1.28%

16.02%

14.19%

0.30%

263.1

20-אוג

5.24

1.9

הראל מחקה S&P Health Care מנוטרלת מט"ח

מחקה

3.01%

#

0.00%

0.58%

96

20-אוג

0.37

-0.71

MTF מחקה Indxx Global Medical Devices מנוטרלת דולר

מחקה

1.16%

0.23%

1.98%

0.80%

71

19-אוג

5.87

-5.38

הראל מחקה Dow Jones U.S. Select Medical Equipment

מחקה

2.25%

7.50%

8.28%

0.80%

187.6

20-אוג

5.37

-11.87

קסם KTF י Indxx Advanced Life Sciences & Smart Healthcare Thematic

מחקה

2.30%

6.89%

5.64%

0.60%

7.8

20-אוג

4.01

-0.6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מור מניות טכנולוגיה גלובלי

מנוהלת

0.77%

16.32%

26.06%

1.85%

300.4

20-אוג

5.47

-2.07

אנליסט טכנולוגיות חו"ל

מנוהלת

0.68%

24.32%

31.30%

1.95%

516

20-אוג

24.25

13.89

קסם אקטיב ענקיות טכנולוגיה חו"ל

מנוהלת

0.47%

24.63%

33.67%

1.94%

447.1

20-אוג

5.8

6.46

הורייזן פיוצ`ר טק גלובלי

מנוהלת

-0.22%

13.93%

21.32%

1.60%

36.3

20-אוג

3.74

1.48

מיטב מניות טכנולוגיה חו"ל

מנוהלת

-1.00%

15.72%

22.47%

1.69%

219.3

20-אוג

6.71

3.47

MTF מחקה S&P Technology מנוטרלת מט"ח

מחקה

2.11%

14.04%

30.62%

0.60%

131.4

20-אוג

6.47

-0.48

אי.בי.אי. מחקה DJ Internet Composite מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.98%

5.23%

21.97%

0.80%

33.8

20-אוג

3.74

-0.77

הראל מחקה S&P Technology מנוטרלת מט"ח

מחקה

2.06%

14.04%

30.49%

0.65%

220.3

20-אוג

4.95

1.58

אי.בי.אי. מחקה S&P Technology מנוטרלת מט"ח

מחקה

2.17%

14.53%

31.15%

0.20%

123

20-אוג

3.71

3.05

אי.בי.אי. מחקה S&P Technology

מחקה

0.76%

18.52%

30.88%

0.20%

114.6

20-אוג

3.71

2

הראל מחקה אינדקס Top10 Tech

מחקה

0.37%

34.96%

0.00%

0.50%

33

20-אוג

0.94

5.06

תכלית Dow Jones Internet Composite TTF

מחקה

-0.39%

8.81%

21.22%

0.60%

13

20-אוג

5.66

-0.25

אי.בי.אי. מחקה Solactive US Internet

מחקה

-0.46%

14.08%

27.34%

0.80%

64

20-אוג

6.54

-2.46

קסם DJ Internet Composite KTF

מחקה

-0.55%

9.13%

21.35%

0.50%

18

20-אוג

5.51

0.36

קסם KTFי Indxx US Tech Top 10 - MR מנוטרלת מט"ח

מחקה

2.14%

29.18%

44.29%

0.50%

267.5

20-אוג

2.24

7.51

קסם S&P Technology KTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

2.13%

14.37%

30.77%

0.25%

189.8

20-אוג

6.76

-14.73

תכלית TTF אינדקס ביג טק 30 ארה"ב מנוטרלת מט"ח

מחקה

1.52%

26.00%

42.65%

0.50%

176

20-אוג

3.74

10.35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מור אנרגיה נקיה גלובלי

מנוהלת

-1.80%

-1.63%

-1.16%

1.85%

27.8

20-אוג

4.25

-2.35

אלטשולר שחם ירוקה גלובלי

מנוהלת

-2.95%

1.83%

-1.15%

2.25%

53.7

20-אוג

19.54

-2.1

קסם Indxx Climate Change Solutions KTF

מחקה

-2.03%

-5.69%

-7.87%

0.80%

37.5

19-אוג

4.45

-3.46

ילין לפידות מחקה אינדקס אנרגיה ירוקה גלובלי - מבוסס AI

מחקה

-1.42%

-10.55%

-16.27%

0.77%

20.7

19-אוג

1.67

-0.39

אי.בי.אי. מחקה BlueStar Global GreenTech

מחקה

-3.29%

-0.31%

0.51%

0.80%

20.3

20-אוג

3.64

-1.51

MTF מחקה Bluestar Solar Energy Industry מנוטרלת דולר

מחקה

-6.01%

-41.13%

-46.49%

0.80%

7.2

19-אוג

4.01

-0.44

MTF מחקה Indxx Renewable Energy מנוטרלת דולר

מחקה

-0.59%

-9.13%

-10.63%

0.80%

92.2

19-אוג

4.44

-10.1

MTF מחקה אינדקס אגירת אנרגיה גלובלי מנוטרלת דולר

מחקה

-6.33%

-41.25%

-50.69%

0.80%

1.5

19-אוג

2.8

-0.14

תכלית NASDAQ Clean Edge Green Energy EW TTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

-9.11%

-31.40%

-40.05%

0.80%

58

20-אוג

4.1

-8.46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איילון קנאביס חו"ל

מנוהלת

-6.57%

9.75%

22.92%

1.60%

6.9

20-אוג

6.21

-0.7

אי.בי.אי. מחקה Solactive North American Cannabis

מחקה

-7.28%

4.43%

26.38%

1.00%

7.3

20-אוג

6.2

-0.69


קרנות בחשיפה לתחום שעשוי להרוויח לאחר הבחירות ללא תלות בזהות הנשיא

שם קרן הנאמנות

סוג קרן

מתחילת החודש

מתחילת השנה

שנה

דמי ניהול

גודל קרן

תאריך שער

ותק

גיוס אחרון

מור מחקה אינדקס יצרני ציוד לשבבים גלובלי

מחקה

2.06%

19.15%

34.19%

0.75%

106.4

19-אוג

2.8

5.21

תכלית PHLX Semiconductor Sector TTF

מחקה

-2.37%

25.69%

42.24%

0.80%

1051.4

20-אוג

6.31

1.26

ילין לפידות מחקה אינדקס שבבים גלובלי - מבוסס AI

מחקה

-4.41%

10.98%

23.02%

0.77%

72.9

20-אוג

1.65

1.78

אי.בי.אי. מחקה אינדקס מוליכים למחצה גלובלי EW מנוטרלת דולר

מחקה

-3.77%

3.72%

18.00%

0.80%

64.4

20-אוג

3.11

-0.4

MTF מחקה אינדקס שבבים ארה"ב Top10 מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.32%

34.23%

60.90%

0.50%

230.2

20-אוג

1.96

12.92

אי.בי.אי. מחקה S&P Semiconductor Select Industry מנוטרלת מט"ח

מחקה

-4.47%

-0.16%

10.34%

0.40%

49.9

20-אוג

3.24

-0.94

איילון מחקה אינדקס Global Semiconductors מנוטרלת דולר

מחקה

-3.29%

14.67%

34.38%

0.50%

50.1

20-אוג

2.78

-0.57

קסם KTF MVIS US Listed Semiconductor 25 מנוטרלת מט"ח

מחקה

0.07%

38.29%

60.67%

0.40%

260

20-אוג

3.38

15.75

תכלית PHLX Semiconductor Sector TTF מנוטרלת מט"ח

מחקה

-1.00%

21.30%

42.61%

0.50%

220

20-אוג

2.5

0.64

תכלית TTF Indxx Semiconductor Equipment Providers מנוטרלת דולר

מחקה

2.98%

6.61%

22.22%

0.60%

18.2

19-אוג

2.7

-0.18


קרנות בחשיפה לתחום שעשוי להיפגע אחרי הבחירות ללא תלות בזהות הנשיא

שם קרן הנאמנות

סוג קרן

מתחילת החודש

מתחילת השנה

שנה

דמי ניהול

גודל קרן

תאריך שער

ותק

גיוס אחרון

קסם Indxx China Internet KTF

מחקה

-1.00%

-7.51%

-7.67%

0.80%

7.4

19-אוג

3.97

-0.6

MTF מחקה Bluestar Asia Technology

מחקה

2.83%

19.85%

20.62%

0.60%

61.9

19-אוג

5.78

-0.86

MTF מחקה Bluestar China Internet Software

מחקה

-0.33%

-2.98%

-10.28%

0.80%

18.5

19-אוג

5.78

-0.85

MTF מחקה אינדקס Asia Semiconductors מנוטרלת דולר

מחקה

-0.87%

2.29%

18.42%

0.80%

16

19-אוג

3.3

-0.61

תכלית TTF אינדקס ביג טק 30 סין מנוטרלת דולר

מחקה

-0.64%

-6.34%

-10.26%

0.80%

4.4

19-אוג

3.44

-0.1



x