המרכז בכוננות: ההנחיות החדשות של פיקוד העורף וההשפעה הצפויה על השווקים

פיקוד העורף מעדכן את ההנחיות בעקבות המצב: מגוש דן ועד הצפון מותר להגיע לעבודה ולפעילויות חינוכיות רק במקומות שיש בהם או בסמוך להם מרחב מוגן, התקהלות בשטח פתוח עד 30 איש ובמבנה עד 300 איש, בקו העימות החופים יהיו סגורים

 

 
פיקוד העורף מעדכן את ההנחיות / תמונת אילוסטרציה: dreamstimeפיקוד העורף מעדכן את ההנחיות / תמונת אילוסטרציה: dreamstime
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/08/2024

פיקוד העורף מגביר כוננות מגוש דן, דרך השרון ועד לצפון הארץ ומעדכן בהנחיות החדשות.

מגוש דן ועד הצפון מותר להגיע לעבודה ולפעילויות חינוכיות רק במקומות שיש בהם או בסמוך להם מרחב מוגן, התקהלות בשטח פתוח עד 30 איש ובמבנה עד 300, בקו העימות החופים יהיו סגורים.

להלן ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף ברחבי הארץ:


 
ההנחיות החדשות מגיעות בהמשך לפרסום של דובר צה"ל, מוקדם יותר הבוקר בטוויטר, אודות הפעולה של צה"ל בלבנון, במסגרתה כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון ואגף המודיעין, תקפו והשמידו אלפי קני שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה שמוקמו והוטמנו במרחב דרום לבנון. רובם, כך על פי הפרסום של דובר צה"ל, כוונו לעבר הצפון וחלקם לעבר מרכז הארץ. כמו כן, הותקפו למעלה מ-40 מרחבי שיגור.

התייחסות של אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים, לשווקים הבוקר: "אנחנו מתעוררים הבוקר לידיעות על מתקפת מנע גדולה בלבנון ועל מטחים גדולים וחריגים של חיזבאללה לצפון הארץ, אך מטחים שלא חורגים מ'כללי המשחק' של החודשים האחרונים.

"שוק ההון פועל בהתאם לציפיות לעתיד. ככל שתתחזק הערכה לפיה חיזבאללה התכוון להגיב בירי מאסיבי למרכז הארץ, וינסה להגיב באופן דומה בהמשך, הרי שמדובר בחדשות לא טובות לשווקים שיעיבו עליהם בימים הקרובים, גם אם מתקפה של חיזבאללה כבר מגולמת במחירים. ככל ויתקבלו אינדיקציות לפיהן תגובת חיזבאללה תמה ואין פנינו להסלמה נוספת, הרי שמדובר בחדשות טובות לשווקים, שיצטרפו למגמה החיובית מסוף השבוע בשווקי העולם.

"מעבר לאירוע הנקודתי, וככל ולא תתרחש הסלמה גיאופוליטית או ירידות מהותיות בעולם, השוק המקומי צפוי לפרוץ בשבועות הקרובים את שיא כל הזמנים והערכה זו לא השתנתה".

יובל אייזנברג, מנכ"ל בית ההשקעות אם אס רוק בתגובה לאירועים הביטחוניים: "האירועים הביטחוניים יוצרים באופן טבעי חששות גדולים בכל הנוגע לביטחון האישי, וכולנו תקווה לאפס פגיעות. בכל הנוגע לחסכונות הציבור, הבשורות הטובות הן שהאירועים הם בעלי השפעה מוגבלת. בשנים האחרונות הסיטו הגופים המוסדיים, חלק גדול מההשקעות בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות לשוקי חו"ל.

"בטווח הקצר הבורסה המקומית תגיב באופן שלילי להתפתחויות, בטווח הבינוני ההשפעה על השוק המקומי תלויה בהתפתחויות הביטחוניות, במקרה של הסלמה והתפתחות של מערכה נרחבת בצפון, הכלכלה הישראלית תספוג עוד מהלומות וגם הבורסה. מבחינת ההתנהלות בהשקעות, אין צורך לבצע פעולות פזיזות. בראייה קדימה המגמה בקרב משקי בית רבים יותר, תהיה של הסטת השקעות לאפיקי חו"ל ואף פתיחה של חשבונות השקעה בחו"ל כדי לפזר את התיק. כמו כן, המגמה של נתח השקעות שאינן סחירות בתיקים תימשך, על מנת לאזן פגיעה במקרה של הפתעות בלתי צפויות, לא רק בזירה הביטחונית בישראל, אלא גם הפתעות שונות שמגיעות בעקבות התפתחויות ברחבי העולם".

 

x