שני אירועים משמעותיים ישפיעו על השווקים ביום רביעי הקרוב

שני אירועים בעלי השלכה ניכרת על שוק ההון בישראל ובארה"ב יתרחשו ביום רביעי השבוע. מה צופים המומחים?!

 

 
אירועים משמעותיים ישפיעו על השווקים השבוע / תמונה: dreamstimeאירועים משמעותיים ישפיעו על השווקים השבוע / תמונה: dreamstime
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/08/2024

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח על רקע ההסלמת המלחמה בצפון והגברת הכוננות בוגש דן וצפונה, ועם זאת השוק שמר על יציבות עם עלייה במדדים המובילים וירידה קלה בלבד בתשואות האג"ח הממשלתיות.

מדד ת"א 35 אשר משפיע ישירות על מדד הפחד ומדד ת"א 90, עלו, נכון להיום (א') בבוקר, ב-0.75% וב-0.95%, בהתאמה. 

החלטת הריבית של בנק ישראל והדוחות הכספיים של אנבידיה יפורסמו ביום רביעי הקרוב

שני אירועים גדולים ובעלי השפעה משמעותי בשווקים, המקומי והאמריקאי, יתקיימו ביום רביעי הקרוב, והם החלטת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל, ופרסום הדוחות של אנבידיה בתום המסחר.

התחזיות לאנבידיה 

ביום רביעי הקרוב, 28 ביולי, צפויה אנבידיה (NASDAQ: NVDA) לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הפיסקאלי שיסתיים ביולי 2024, זאת לאחר שמרבית החברות במדד ה-S&P 500 כבר דיווחו על תוצאותיהן לרבעון.

אנבידיה היא אחת מ"שבע המופלאות" במדד S&P 500 ומשקלה במדד, נכון לרגע זה, עומד על 6.2%.

לפי התחזית של האנליסטים של זקס מחקר השקעות (Zacks Investment Research), על פי הפרסומים, אנבידיה צפויה להגדיל את הרווח למניה ל-0.63 דולר, לעומת הרווח למניה ברבעון המקביל אשתקד אשר עמד על 0.25 דולר.

הכנסות החברה לרבעון צפויות, על פי התחזיות, לעמוד על 28.2 מיליארד דולר, כלומר יותר מפי 2 לעומת הכנסות החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי, על פי התחזיות, צפוי לגדול פי 2 אף הוא, לסך של 14.95 מיליארד דולר.

על פי הערכות אנליסטים, מניית Nvidia נסחרת כעת לפי הערכות של 40.2X קדימה ל-12 חודשים. אנליסטים מציינים כי אומנם המניה לא זולה, אבל היא נסחרה במכפילים גבוהים יותר לאורך ההיסטוריה שלה.

ל-NVDA יש דירוג איכות רווחים "גבוה" (EQR) זה השבוע ה-26 ברציפות, לפי אתר Nasdaq. איכות רווחים הרווחים מתייחסת למידה שבה הרווחים הנוכחיים מנבאים רווחים עתידיים. 

נתונים מהדו"ח הקודם של אנבידיה (מקור: Nasdaq)

כמובן שייתכן שהאנליסטים יתאכזבו מתוצאות החברה לרבעון, וההשפעה על המניה תורגש בהתאם.

ומה קורה אצלנו?

נגיד בנק ישראל צפוי לחזור היום מכנס הנגידים שהתקיים בסוף השבוע האחרון בארה"ב, ולהודיע ביום רביעי הקרוב על החלטתו באשר לרמת הריבית במשק.

על פי ההערכות הכלכלנים, הריבית צפויה להישאר ללא שינוי ברמה של  4.5%.

לאור הפחתת הריבית המתוכננת בארה"ב על ידי יו"ר הפד, ייתכן והנגיד יחליט אחרת. אם כי ההנחה הרווחת היא שבגלל השפעות המלחמה שיעור הריבית לא ישתנה בתקופה זו.

את כל אלו נדע ביום רביעי הקרוב.
 

 

x