ביטוח ישיר מסכמת רבעון חזק

הרווח הכולל של החברה ברבעון השני של 2024 כמעט והוכפל לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בסך של כ-65 מיליון שקל; צמיחה של כ-25% בהיקף הפרמיות ברבעון שהסתכמו בכ-876 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד בסך של 55 מיליון שקל

 

 
קובי הבר, מנכל ביטוח ישיר  / צילום: כפיר סיוןקובי הבר, מנכל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/08/2024

ביטוח ישיר מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2024 ומדווחת על עלייה של 25% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-875.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-700.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בפרמיות נבע מעלייה בהיקף הפעילות במרבית הענפים בהם פועלת החברה, והוא בא לידי ביטוי הן בעלייה משמעותית במספר הלקוחות והן בעליית תעריפים ובהתאמתם לסיכון. 

הפרמיות שהורווחו ברוטו הסתכמו ברבעון בכ-862.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-698 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24%. 

הפרמיות ברוטו מעסקי ביטוח כללי צמחו ברבעון בכ-32% והסתכמו בסך של כ-712 מיליון שקל, לעומת סך של כ-539.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה נובעת מגידול משמעותי בהיקף הפעילות הן במספר הלקוחות והן בשל תהליך של התאמת תעריפים לסיכון, בעיקר בענפי הרכב והדירות, וכן בשל שינוי בתמהיל הרכבים.

הפרמיות ברוטו בביטוח כללי, ללא חשכ"ל צמחו בכ-32% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. יצוין כי רובה המכריע של השפעת מכרז חשכ"ל על הפרמיות ברוטו היא ברבעון הראשון.

סה"כ הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח חיים צמחו ברבעון בכ-2% והסתכמו בסך של כ-92.8 מיליון שקל , לעומת סך של כ-91.4 מיליון שקל ח ברבעון המקביל אשתקד.

הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח בריאות ברבעון הסתכמו בסך של כ-70.8 מיליון שקל , לעומת סך של כ-70 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של כ-10% במוצרי מחלות קשות והוצאות רפואיות, כאשר הצמיחה במוצר הוצאות רפואיות מרוסנת, מאז אוקטובר 2023, בשל כניסת הרפורמה לתוקף והשינוי שנדרש במוצרים אלה.

עלייה זו קוזזה בחלקה מירידה ברכישה של מוצר נסיעות לחו"ל (בגלל הירידה בטיסות לחו"ל מאז פרוץ המלחמה ומהחלטה עסקית על היקף מכירה נמוך של מוצר תאונות אישיות החדש, בעקבות הרפורמה של רשות הפיקוח במוצר זה,  אשר השפיעה על הכדאיות הכלכלית של המוצר.  

רווחים מהשקעות נטו לרבות רווח כולל אחר (לפני מס) והכנסות מימון הסתכמו ברבעון בכ-40.8 מיליון שקל לעומת בכ-56.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים ברבעון הסתכמו בכ-40.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-49.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון הסתכמו בכ-166.6 מיליון שקל לעומת כ-156.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. הגידול נובע בעיקרו מעליית המדד, התפתחות הוצאות השכר במשק, ומהצמיחה בהיקף הפעילות, אשר הביאה לגידול במצבת העובדים הרלוונטיים ולגידול בהוצאות השיווק. 

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח כללי ברבעון הסתכם בכ-75.8 מיליון שקל בהשוואה לכ-22 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקר משיפור בתוצאות החיתומיות בענפי הרכב והחבויות האחרים, אשר קוזז מעט בשל ירידה ברווחיות החיתומית בענפי הרכוש האחרים וירידה בהכנסות מהשקעות. 

ההפסד הכולל לפני מס בתחום ביטוח חיים וחיסכון ברבעון הסתכם בכ-0.8 מיליון שקל לעומת רווח כולל של כ-19.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להפסד נובע, בין היתר, מהשפעת מלחמת חרבות ברזל (גם אם בהיקף לא מהותי) וכן מיחס תביעות גבוה יותר וחריג מהרגיל.

הרווח הכולל לפני מס בתחום ביטוח בריאות ברבעון הסתכם בכ-10.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נובעת בעיקר משיפור ביחס התביעות במוצרי הוצאות רפואיות ומחלות קשות.

הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-65 מיליון שקל , לעומת כ-34.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-87%. הגידול נובע בעיקרו משיפור בתוצאות החיתומיות בענפי הרכב, בענפי החבויות האחרים, ובביטוח בריאות, אשר קוזזו בחלקם מירידה בענפי רכוש אחרים, במגזר חיים ובהכנסות מהשקעות. 

דיבידנד - ביום 25 באוגוסט 2024 אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של 55 מיליון שקל, המצטרף לדיבידנד בסך של 30 מיליוני שקל אשר חולק בחודש מאי 2024, ויחד משקפים שיעור של כ- 73% מרווחי מחצית ראשונה לשנת 2024, וזאת בהתבסס על תוכנית ניהול ההון של החברה.

כושר פירעון -  בהתאם לדרישות הפיקוח הציגה החברה יחס כושר פירעון גבוה של כ-137% ליום 31 בדצמבר 2023, ללא התחשבות בהוראות המעבר לתקופת הפריסה ובהתחשב בחלוקת דיבידנד עד מועד הפרסום.

תשואה להון - ברבעון השני מציגה החברה תשואה להון של 28% במונחים שנתיים.

מנכ״ל ביטוח ישיר, קובי הבר: "ביטוח ישיר ממשיכה להשתפר בביצועיה העסקיים. ברבעון השני של 2024 אנו מציגים גידול של כ-25% בהיקף הפרמיות, צמיחה שמגיעה מכל הענפים בהם אנו פועלים: רכב, דירה, חיים ובריאות ומביאה לעליה של 87% ברווח הכולל. התוצאות שאנו מציגים הן תוצר של תכנון מדויק ויישום מהלכים אסטרטגיים שהובלנו בשנים האחרונות בתחומי החיתום, התמחור, התביעות והשיווק. 

"בענף רכב רכוש רשמנו צמיחה של 39% בהיקף הפרמיות, אשר נובעת מאטרקטיביות המחירים והשירות שאנו מציעים, וכן מהצלחתו הרבה של המותג ׳9׳, שתרם לגידול משמעותי במספר הלקוחות. צמיחה זו מלווה בשיפור ברווחיות החיתומית של הענף.

"חשוב לציין כי התוצאות הכספיות שלנו מגיעות על רקע שוק תחרותי במיוחד, שבו הלקוחות משווים ומחפשים את הצעת הערך הטובה ביותר. כמו יתר הענף, אנו מתמודדים עם היקף גבוה של גניבות רכב, ועם עלייה במחירי החלפים, שנובעת, בין היתר, מעליה בעלויות הייבוא לישראל ומעליות המחירים והשכר בכל התחומים במשק. 

"כחברה ישירה, הקשר הקרוב וההיכרות העמוקה שלנו עם הלקוחות, לרבות פעילות מועדון הלקוחות שלנו, שהוא היחידי בענף, מאפשרים לנו להציע שירותים ממוקדים ויעילים יותר, לצד הטבות בכל תחומי הפעילות". 
 

x