ציפיות גבוהות מהדוחות הקרובים של אנבידיה

אנבידיה אמורה לפרסם את רווחי הרבעון השני שלה ביום רביעי אחרי הסגירה, והמשקיעים מצפים לכך שהכנסות החברה יותר מיוכפלו

 

 

 
הדוחות הקרובים של אנבידיה  / צילום: Dreamstime, עיבוד: פאנדרהדוחות הקרובים של אנבידיה / צילום: Dreamstime, עיבוד: פאנדר
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/08/2024

הביצועים המדהימים של אנבידיה היו כוח מרכזי בתנופת הבינה המלאכותית, כשמחיר המניה שלה זינק ביותר מ-160% מתחילת השנה והעלה את שווי השוק שלה בכ-1.82 טריליון דולר. הצמיחה הזו עזרה להעלות באופן משמעותי את ה-S&P 500 לגבהים חדשים. 

מניית אנבידיה, גרף שבועי מאת TradingView

אז כמובן שהמשקיעים עוקבים ממש מקרוב אחר אנבידיה בגלל התפקיד המרכזי שיש לה בכל הקשור לתשתיות בינה מלאכותית. הרי חברות כמו מיקרוסופט מסתמכות מאד על יחידות העיבוד הגרפי (GPU) שלה למרכזי הנתונים שלהן. ההכנסות של אנבידיה ברבעון השני צפויות לזנק ב-112% משנה לשנה ל-28.68 מיליארד דולר. אך יחד עם זאת, מניית אנבידיה נסחרת בx 37 וזה הרבה מעל הממוצע של חברות טכנולוגיה גדולות אחרות, מה שאומר שאפילו אם תהיינה פספסוסים או אכזבות קלות מבחינת הנתונים שהיא תפרסם, זה עלול להשפיע על המשקיעים שמגיעים עם ציפיות דיי גבוהות ולכן גם להשפיע על מחיר המניה בפרט, וכמובן שגם על השווקים בכלל.

למרות הביצועים החזקים של אנבידיה,יש  כמה משקיעים שמביעים סימני שאלה לגבי היכולת של החברה לשמור על שיעורי צמיחה גבוהים על רקע העובדה שראינו שיש עלייה בעלויות הייצור ועיכובים אפשריים בהשקת שבבי Blackwell AI מהדור הבא שלה כפי שפורסם ממש לאחרונה.  אמנם ברור לכולם שאנבידיה נחשבת למעצבת השבבים החדשנית, המתקדמת והמובילה ביותר בשוק וזו גם הסיבה שהלקוחות שלה מצטופפים בתור, וכשהודיעו על השבבים של הדור הבא של Blackwell בחודש מרץ, החברות כבר התחילו לקוות שבאופק יוכלו לחסוך בעלויות טכנולוגיות ולשפר את שולי הרווח. אך למרות שההשקה הייתה במקור מתוכננת לאוקטובר הקרוב, פתאום התעוררו בעיות ייצור שעלולות לדחות את התאריך הזה בשלושה חודשים לפחות - ומכיוון ששנת הכספים של אנבידיה מתחילה בחודש ינואר, יוצא שההשקה תהיה רק ב 2025, וזה אומר שיש סיכוי שהשבבים האלה לא יניבו גם לה רווחים עד אפריל.

כזכור, החששות האחרונים לגבי קצב הוצאות הבינה המלאכותית של לקוחות גדולים של החברה הובילו לצניחה של 20% במניית אנבידיה, וזה משהו שדיי הדגיש עד כמה השווקים רגישים לכל מיני שיבושים בלתי צפויים. ברקע יש את קבלנית השבבים TSMC שעלולה להעלות את העמלות, כך שהרווח הגולמי המתואם של אנבידיה יכול לרדת מעל 3% ל-75.8%.

אמנם כל האתגרים האלה לא אומרים שהשבבים של אנבידיה בסכנה גדולה מידי או משהו. כי ההזמנות שהיא מקבלת מהחברות עדיין מגיעות מהר יותר ובכמויות גדולות יותר ממה שהחברה יכולה בכלל לעמוד בהן - כך שבאופן מציאותי, כרגע אנבידיה נמצאת במצב שבו היא יכולה לקבוע את המחיר עד ההשקה הבאה שלה. צריך לזכור שחברות הטכנולוגיות הגדולות הוציאו מיליארדים על אותם חלקים מאותה ספקית, וזה משהו שגורם להעלאת המחירים (ביקוש גבוה מול היצע נמוך). אם כי לא לעולם חוסן, אותן חברות גם עלולות לרעות בשדות זרים... יש חברות שבבים מתפתחות כמו Cerebras והסטארט-אפ של מוליכים למחצה Groq שמתחרות על מקומה של אנבידיה בצמרת ולפעמים ההתפתחויות מתרחשות מהר יותר ממה שאנו רגילים לחשוב, אז לא מזיק לעקוב גם אחריהן.

אתגרים בדרך

ההשפעה של אנבידיה משתרעת מעבר לייצור שבבים ועד לקביעת תקנים של בינה מלאכותית. ובזמן שהחברה מעריכה שיהיה זינוק של 75% בהכנסות ברבעון השלישי, היא גם מתמודדת עם אתגרים כמו חקירות הגבלים עסקיים ומתחים גיאופוליטיים שמשפיעים על הפעילות שלה בסין. מעבדי H20 של אנבידיה צריכים למצוא את הדרך שלהם בכל הקשור להגבלות שיש על מכירת שבבים בארצות הברית ולהתחרות עם חברות מקומיות (סיניות) גדולות כמו .Huawei כך שאם אנבידיה רוצה לשמור על עצמה כמובילת בינה מלאכותית, היא צריכה לעשות מהלכים אסטרטגיים שקשורים בחדשנות המוצר ובהרחבת השוק, כי זה יהיה אחת מנקודות המפתח מבחינת החברה. 

התמונה הגדולה יותר: צרות לחברות הטכנולוגיה הגדולות 

לחברות הטכנולוגיה הגדולות יש צרות גדולות יותר. כשיש עיכובים בייצור זה פוגע באופן ישיר בלוחות הזמנים של חברות הטכנולוגיה בעצמן, ועלול במקרה הטוב לעכב מאד פיתוח שיפורים במוצרים וכדומה. אבל אלפבית, מיקרוסופט ואפל צריכות לשמור על עצמן, כי הן מסובכות כרגע בתיקים של הגבלים עסקיים. שבוע שעבר, הייתה פסיקה אמריקאית שהכריזה שגוגל מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים, והכינה את הקרקע למשפט נוסף. במקרה הגרוע ביותר זה יכול אפילו לכלול פירוק של חברת האם אלפבית, או איום על עליונות הפרסום המקוון של החברה. אז המשקיעים צריכים לפקוח עין על כל מה שקורה גם בתי המשפט סביב החברה כי כשמתקבלות החלטות כאלה זה יכול לשנות את הדרך שבה חברות הטכנולוגיה יעשו כספים בעתיד.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

40 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 120.97 מיליון ב-NVIDIA CORP
קרנות נאמנות שמחזיקות את NVIDIA CORP. לרשימה המלאה
x