דוח עושר קריפטו חושף: פי 2 מתעשרי קריפטו בתוך שנה

נתוני דוח עושר קריפטו 2024 מציגים עלייה של 95% במספר המחזיקים בנכסי קריפטו בשווי של מעל מיליון דולר ברחבי העולם; מספר המיליונרים שנוצרו בזכות אחזקתם בביטקוין זינק בכ-111% בשנה האחרונה, ועומד על כ-85,400

 

 

 
מימין לשמאל: דניאל שמילין, יועץ בהנלי & פרטנרס, דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של החברה, דניאל קנופוב ואחמד דג׳אני יועצים בחברה, צילום: רמי זרנגרמימין לשמאל: דניאל שמילין, יועץ בהנלי & פרטנרס, דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של החברה, דניאל קנופוב ואחמד דג׳אני יועצים בחברה, צילום: רמי זרנגר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/08/2024

דו"ח עושר קריפטו 2024 כולל נתונים סטטיסטיים בלעדיים על מיליונרי קריפטו וביטקוין, בעלי הון ומיליארדרים, שסופקו על ידי חברת מודיעין העושר העולמית New World Wealth, יחד עם תובנות מאקדמאים מובילים מומחים ומשקיעי קריפטו.

172,300 בני אדם בכל רחבי העולם מחזיקים בנכסי קריפטו בשווי של מעל מיליון דולר - עלייה של 95% בהשוואה לשנה שעברה. 

מספר המיליונרים שנוצרו בזכות אחזקתם בביטקוין זינק בכ-111% בשנה האחרונה, ועומד על כ-85,400.

Henley & Partners מצביעה השנה על עלייה משמעותית של מחזיקי מטבעות הקריפטו המחפשים אפשרויות מגורים ואזרחות חלופיות.

"מדינות שיבנו אקו-סיסטם הוליסטי למשקיעי הקריפטו, שיכלול תקנות ידידותיות, תשתיות, מסלולי קבלת אזרחות או מגורים חלופיים, ישיגו לעצמן יתרון חשוב בעידן הבהלה לזהב הדיגיטלי", מסביר דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של הנלי ושות' מחברת הדו"ח.

172,300 בני אדם בכל העולם, מחזיקים בנכסי קריפטו בשווי של מעל מיליון דולר - עלייה של 95% בהשוואה לשנה שעברה. שיעור המיליונרים בזכות אחזקתם בביטקויין זינק בכ-111% בשנה האחרונה, ועומד על כ-85,400. כך עולה מדו"ח Crypto Wealth Report 2024 שמפרסמת מדי שנה הנלי ושות' (Henley & Partners). 

שווי השוק הכולל של נכסי קריפטו הגיע השנה לכ-2.3 טריליון דולר, לעומת 1.2 טריליון דולר אשתקד, זינוק מטאורי של 89%. הנלי ושות' מנהלת 2 סניפים בישראל, בתל אביב וירושלים, ומעניקה שירותים לאזרחי ישראל ולתושבים ממדינות זרות המתגוררים בישראל. הקמה הסניפים בישראל נבעה מעלייה בעניין בתושבות או אזרחות נוספת של אזרחים ישראלים והסניפים מנגישים את השירות לישראלים.  

"התפוצצות הקריפטו" הצליחה גם להגדיל דרמטית את מספר בעלי ההון המחזיקים בנכסים בשווי 100 מיליון דולר ומעלה. בשנה האחרונה מספרם זינק בכ-79% ועמד על 325. במקביל, מילארדרי הקריפטו שמספרם נאמד כעת בכ-28, קפץ השנה ב-27%.

דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של Henley & Partners מציין: "מתעשרי הקריפטו של 2024 אינם מסתפקים בעושר דיגיטלי בלבד; הם מבקשים להגדיל את הניידות הגלובלית שלהם, בדיוק כמו הנכסים הדיגיטליים שלהם, שאינם מקובעים במקום אחד. אנחנו רואים שיותר ויותר מדינות מתחרות ביניהן על משיכת מתעשרי קריפטו, ולכן אנחנו גם צפוים לראות שרבות מהן יציעו בתוכניות הגירה העושר שלהן תנאים משופרים וייחודים לבעלי ההון הללו. מדינות שיבנו אקו-סיסטם הוליסטי למשקיעי הקריפטו, שיכלול תקנות ידידותיות, תשתיות, מסלולי קבלת אזרחות או מגורים חלופיים, ישיגו לעצמן יתרון חשוב בעידן הבהלה לזהב הדיגיטלי".

דומיניק וולק, מנהל תחום לקוחות פרטיים ב-Henley & Partners: "הצמיחה המהירה בשוק הקריפטו, והזינוק של הביטקוין לשווי של 73,000 דולר, שיא של כל הזמנים, נובעת בעיקר הודות לאישור שהעניקה רשות ני"ע האמריקאית לתעודות הסל על הביטקויין. הצעד הזה, תרם במקביל לשחרור הון מוסדי רב שהושקע בהן. כעת יש גם ציפיה רבה לתעודות הסל Solana. כל אלה סוללים עידן חדש בתחום הקריפטו, במהלכו השילוב בין הנכסים המסורתיים והדיגיטליים הוא חזק ומשמעותי יותר ולניידות הגלובלית של משקיעים ויזמים יש חשיבות רבה יותר".

אנדרו אמוילס, ראש מחלקת המחקר ב-New World Wealth: "מתוך 6 מיליארדרים חדשים שנולדו השנה בזכות מטבעות הקריפטו, 5 עשו זאת בזכות הביטקויין, מה שמדגיש את מעמדו הדומיננטי בכל הנוגע למשיכת משקיעים לטווח ארוך שרוכשים אחזקות גדולות".

אנטוניו הנריקס, מנכ"ל Bison Bank ויו"ר Bison Digital Assets: "בעולם הפיננסים המתפתח במהירות, מטבעות קריפטוגרפיים מאתגרים את הדומיננטיות של מטבעות הפיאט המסורתיים. כששני התחומים הפיננסיים הללו מצטלבים, אנו חוזים בשחר של עידן חדש בתחום הפיננסים העולמי, במהלכו החדשנות שמביאים עמם הנכסים דיגיטליים פוגשת את היציבות של הכסף המסורתי".

ז'אן-מארי מוגנטי, מנכ"ל ומייסד שותף של CoinShares: "האישור שהעניקה ה-SEC לתעודות סל ביטקוין מסמן את 2024 כשנה מהפכנית עבור תעשיית הנכסים הדיגיטליים וסולל את הדרך לאימוץ מוסדי רחב יותר של מטבעות הקריפטו".

הנרי בורוז, מנכ"ל Hoptrail, מדגיש את השינוי בפרדיגמות של יצירת עושר. "בקרב הדורות הקודמים רוב העושר נצבר בזכות רכוש ומניות. היום המצב משתנה וחלקים גדולים יותר ויותר נצברים בזכות ביטקוין, Ethereum, NFTs, הנפקות מטבעות ראשוניות, כרייה ועוד. במקרים רבים, תשואות מדהימות מתקבלות מסכומים קטנים יחסית של הון ראשוני".

בעוד שביטקוין מככב לרוב בכותרות, לארק דייוויס, משקיע במטבעות קריפטוגרפיים ומייסד Wealth Mastery, מדגיש את התפקיד הקריטי של שחקן מרכזי אחר: "את'ריום הוא נכס מרכזי בשוק. רוב שוק הקריפטו בנוי על Ethereum. עובדה זו ממחישה את האקו סיסטם המורכב שהתפתחה סביב מטבעות קריפטוגרפיים, שהתרחב הרבה מעבר לחלופות מטבעות פשוטה".

גוניט קאור, עורך ב-Cointelegraph, מצביע על המגמה המתהווה בתחום הקריפטו על רקע החשש לכמה מתנודתיות: "על ידי מינוף היתרונות גדולים בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, כלומר, שקיפות, אבטחה וביזור, מטבעות stablecoin מציעים מפלט למשקיעים וכלי רב עוצמה לחיסכון והשקעות. המסקנה של קאור מתיישבת היטב עם המגמה לפיה מטבעות הקריפטו מתפתחים במטרה לענות על צרכים פיננסיים מגוונים, מהשקעות ספקולטיביות ועד לחנויות ערך יציבות יותר.

המטבעות הדיגיטליים מאפשרים ניוד הון ודוחפים את הביקוש לתכניות תושבות ואזרחות

Henley & Partners מצביעה השנה על עלייה משמעותית במחזיקי מטבעות הקריפטו המחפשים אפשרויות מגורים ואזרחות חלופיות. כדי להבין את נוף הקריפטו המשתנה הזה, הנלי ושות' חשפה זו השנה השנייה ברציפות את מדד Henley Crypto. המדד מבצע ניתוח עמוק של תוכנית הגירת השקעות, חדשנות טכנולוגית, רגולציה, מדיניות כלכלית, מיסוי של מדינות העולם השונות, מנקודת המבט של משקיעי הקריפטו.

המדד מציג השנה את הדומיננטיות המתמשכת של סינגפור כמרכז מטבעות הקריפטו העולמי. המדינה אשר זכתה לציון 45.7 מתוך 60, נחשבת למצטיינת בתחומי החדשנות הדיגיטלית, הרגולציה ופיתוח התשתיות. מיד אחריה מגיעה הונג קונג, המתאפיינת בכלכלה חזקה ומדיניות מס ידידותית למשקיעים. איחוד האמירויות כובשת את המיקום השלישי, ומציעה הטבות מס משמעותיות וכלכלה דיגיטלית המתרחבת במהירות. יש לציין שאף אחת משלוש המדינות הללו לא גובה מס רווחי הון, וזה יתרון משמעותי, במיוחד עבור משקיעי קריפטו ובעלי הון.

המדד של השנה מדגיש את המשמעות ההולכת וגוברת של תוכניות הגירת השקעות עבור עשירי הקריפטו. מדינות אירופיות כמו קפריסין ומלטה למשל, כוללות תקנות מתקדמות וגישות חדשניות לנכסים דיגיטליים. מדינות האיים הקריביים, אנטיגואה וברבודה מתגלות כיעד אטרקטיבי, לאחר שחוקקו חקיקה חלוצית שנועדה לפתות יזמים בעלי נכסים דיגיטליים.

x