מדד הדולר צונח: האם הפדרל ריזרב והבחירות בארה"ב ישנו את כיוון השווקים?

למרות שהמדיניות של הפדרל ריזרב עשויה להיחשב למרסנת, המדיניות של הבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי של אנגליה גם היא מצמצמת, מה שהופך את הדולר למטבע בעל תשואה גבוהה יחסית

 

 

 
מדד הדולר צונח / צילום: Dreamstimeמדד הדולר צונח / צילום: Dreamstime
 

לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/08/2024

מדד הדולר DXY, שמודד את הדולר האמריקאי מול מטבעות של כלכלות מתקדמות, ירד ביותר מ-4% מאז סוף יוני, ונמצא כעת קרוב לרמות השפל של השנה. הסיבה העיקרית לירידה היא ציפיות השוק לשינוי מדיניות מרחיבה יותר מצד הפדרל ריזרב והסיכוי המופחת לממשל רפובליקני בארה"ב לאחר פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ.

למרות שהמדיניות של הפדרל ריזרב עשויה להיחשב למרסנת, המדיניות של הבנק המרכזי האירופי והבנק המרכזי של אנגליה גם היא מצמצמת, מה שהופך את הדולר למטבע בעל תשואה גבוהה יחסית. שני הבנקים המרכזיים הללו החלו להקל במדיניות המוניטרית שלהם, וכלכלותיהם חשופות להאטה בצמיחה הגלובלית, בעיקר בסין.

השקל והפאונד עשויים להישאר חלשים יחסית בשל הבדלים במדיניות המוניטרית בין הפדרל ריזרב לבנקים מרכזיים אחרים. לעומת זאת, הין היפני גם צפוי להתחזק במהלך השנה הקרובה בעקבות שיעורי ריבית גלובליים נמוכים יותר. הבחירות לנשיאות בארה"ב צפויות להשפיע גם הן על המגמות במטבעות, כאשר ממשל דמוקרטי עשוי לחזק את האירו, וממשל רפובליקני עשוי להחליש אותו.

x