בעלי חברות נדל"ן מתרעמים על החלטת הריבית של בנק ישראל

כמה מבעלי חברות הנדל"ן בישראל מצרים על החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי. רוני מזרחי, יו"ר ובעלים קבוצת מזרחי ובניו: "בניגוד גמור לדברי נגיד בנק ישראל, דווקא מדיניות הריבית שלו היא זו שמתדלקת הן את שוק הדיור - הן את שוק המשכנתאות והן את האינפלציה"

 

 

 
בתגובה להחלטת בנק ישראל / צילום: Dreamstimeבתגובה להחלטת בנק ישראל / צילום: Dreamstime
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/08/2024


קבלני נדל"ן מתייחסים להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5 אחוזים, ומצרים על ההחלטה.

רוני מזרחי, יו"ר ובעלים קבוצת מזרחי ובניו: "בניגוד גמור לדברי נגיד בנק ישראל, דווקא מדיניות הריבית שלו היא זו שמתדלקת הן את שוק הדיור - הן את שוק המשכנתאות והן את האינפלציה. 

"הריבית הגבוהה גם גורמת לחוסר וודאות בשוק, גם מעלה את יוקר המחיה וגם מרסנת את הפעילות. רק הורדה משמעותית של הריבית בשני אחוזים לפחות תשנה את התמונה"!.

צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "הריבית הגבוהה מקשה מאוד הן על יזמים שנאלצים לשלם עלות מימון גבוהה מאוד לפרוייקטים ובד בבד גורמת לנוטלי משכנתאות להחזרים חודשיים שרבים מהם אינם מסוגלים לעמוד בהם ולכן היא הפכה להיות חרב פיפיות והנזק שלה גבוה בעשרות מונים מיתרונותיה"!.

עו"ד יריב גוטמן, מתמחה בנדל"ן ומקרקעין: "לצערי הרב ממשלת ישראל ונגיד בנק ישראל, מתנהלים כאילו היו שתי מדינות נפרדות. הממשלה, מחד, הזניחה לחלוטין את הטיפול בחוליי ענף הנדל"ן, כולל העדר גיוס עובדים לאתרי הבנייה, העדר קיצור הליכי רישוי והיתרים והעדר סיוע לחיילים שנטלו חלק במלחמה. הנגיד, מאידך, נראה מנותק ממה שקורה כאן והולך כמו טייס אוטומטי אחר עמיתיו שמעבר לים"!.

אמיר רוזנבלום, יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י: "חבל שהנגיד, שכוונותיו אולי טובות, אינו לוקח בחשבון את האינטרס שלנו בעת הזאת להפוך את שוק הדיור לקטר המוביל של כלכלת ישראל ולייצר תמריצים למשקיעים מהארץ ומחו"ל. ברור כי לשם כך גם על ממשלת ישראל לשתף פעולה ולייצר תמריצים למשקיעים, זאת כאמור בשיתוף פעולה מלא עם הנגיד!."

בהודעת הוועדה המוניטרית באשר לגורמים שהביאו להחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%, מפרטת הוועדה את החלטת הריבית.

בהתייחסותה לענף הנדל"ן, הוועדה מציינת כי: "בשוק הדיור נרשמת פעילות ערה. הקצב השנתי של מחירי הדירות המשיך לעלות ועומד על 4.7%. בחודש יולי נמשכה העליה בביצועי המשכנתאות וניטלו משכנתאות בסך 9.1 מיליארדי ש"ח. סעיף הדיור במדד עלה ביולי ב-0.8% ובתוכו, סעיף שירותי הדיור בבעלות עלה ב-0.7% וב-2.6% בסה"כ בשנה האחרונה, בדומה לקצב בחודש הקודם. 

"בשוק נרשמה עליה של 2.6% עבור השוכרים אשר חידשו חוזה ושל 3.4% עבור השוכרים החדשים. ברבעון הראשון של השנה נרשמה יציבות יחסית בהתחלות ובהיתרי הבנייה. לצד אלו, המגבלות על פעילות ענף הבנייה נוכח המלחמה, בדגש על המחסור בעובדים, עדיין משמעותיות, והפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות".

x