הסערה באוגוסט הותירה תמחור אטרקטיבי בשוקי המניות אך הסיכונים לא נעלמו

המשקיעים עברו מלהשקיע במניות טכנולוגיה וצמיחה למניות של חברות קטנות יותר, מה שגרם לירידה כללית בשוק

 

 

 
הסערה באוגוסט הותירה תמחור אטרקטיבי שוקי המניות  / צילום: Dreamstimeהסערה באוגוסט הותירה תמחור אטרקטיבי שוקי המניות / צילום: Dreamstime
 

מומחי לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/08/2024

מאז סקירתנו האחרונה בחודש יולי, הכלכלה הגלובלית ושוקי ההון חוו תקופה סוערת. במחצית השנייה של יולי, נרשמו נתונים מאכזבים ותוצאות כספיות חלשות, במיוחד בחברות טכנולוגיה אשר גרמו לשינוי בשוק. המשקיעים עברו מלהשקיע במניות טכנולוגיה וצמיחה למניות של חברות קטנות יותר, מה שגרם לירידה כללית בשוק. פרישתו של ג'ו ביידן מהמירוץ לנשיאות האיצה את המגמה הזו, עם הירידה בתמיכה בטראמפ.

באוגוסט, הנסיגה הפכה לתיקון מלא, כאשר נתוני שוק העבודה האמריקאי החלשים וריבית גבוהה ביפן עוררו חששות ממיתון וגרמו לסילוק השקעות בתשואות גבוהות. נכסים יפניים כמו מדד ניקkei 225 הושפעו במיוחד, אך נכסים בסיכון ברחבי העולם התאוששו לאחר מכן.

בחודש שעבר, המלצנו על גישה זהירה להשקעות, תוך שמירה על הקצאת נכסים אסטרטגית וטיפול סלקטיבי בסיכונים. בעקבות התיקון, אנו מחדשים את ההערכה הזו. התחזית הבסיסית לשוקי המניות חיובית, עם צמיחה יציבה ונתונים כלכליים משתפרים. הורדות ריבית ממדינות מחוץ ליפן והרווחיות הבריאה של התאגידים תומכות בשוק. עם זאת, אנו נשארים ערניים לסיכון נוסף ולסיכון גיאופוליטי גבוה במזרח התיכון.
x