רציו טכנולוגיות תשקיע בחברת תיגי 2 מיליון שקלים תמורת מניות

במסגרת העסקה, תשקיע רציו טכנולוגיות בחברת תיגי הבורסאית, המפתחת ומשווקת מערכות אנרגיית חום, סך של 2 מיליון שקלים בתמורה להקצאת מניות שיהוו כ-3.6% מההון המונפק של החברה; ההשקעה מתבצעת לפי מחיר ממוצע של כ-9.27 שקל למניה

 

 

 
יגאל לנדאו, מנכ״ל רציו, צילום: רמי זרנגריגאל לנדאו, מנכ״ל רציו, צילום: רמי זרנגר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/08/2024

חברת תיגי מדווחת היום על השלמת הנפקת המניות במסגרת השקעה אסטרטגית פרטית בגובה 2 מיליון ש"ח שהובילה רציו טכנולוגיות, בתמורה להקצאת מניות שיהוו כ-3.6% מההון המונפק של החברה. ההשקעה מתבצעת לפי מחיר ממוצע של כ-9.27 שקל למניה ותמורת ההשקעה תחזק את בסיס ההון של תיגי ותסייע לחברה בהמשך קידום תוכניות הפיתוח שלה להרחבת השימוש בפתרונותיה לאספקת אנרגיית חום לשימושים תעשייתיים ומסחריים. ההשקעה של רציו מצטרפת למספר הסכמים אסטרטגיים עליהם חתמה תיגי בחודשים האחרונים במטרה להרחיב משמעותית את פעילותה בשווקי יעד מרכזיים באירופה ובאסיה. 

ההשקעה של רציו מצטרפת למספר הסכמים אסטרטגיים עליהם חתמה תיגי בחודשים האחרונים, ובהם הסכם עם חברת EREN הבינלאומית, המבטיח מימון לפרויקטים משותפים בסדרי גודל של מיליוני יורו, ורכישת חברת סוליד לטובת הרחבת פעילות החברה לשווקים מרכזיים באירופה ובאסיה.

בשנים האחרונות, חברת תיגי סיפקה פתרונות חום באמצעות התקנת מערכות באתרים של עשרות לקוחות שונים, שמרביתם בשוק המקומי. החברה גיבשה אסטרטגיה להרחבת פעילותה אל מול לקוחות בשוק הבינ"ל, ומובילה מודל עסקי חדש - מעבר ממכירת מערכות למודל של מכירת אנרגיה (Heat as a Service) המייצר יתרונות כלכליים ללקוחות ולחברה.

בשנת 2023 השלימה תיגי לראשונה פרויקט במודל של מכירת חום לאורך 10 שנים למפעל תעשייתי גדול בקליפורניה בפרויקט בשווי של 5 מיליון דולר. בנוסף, תיגי רכשה השנה את השליטה (90%) בחברת סוליד האוסטרית, המובילה והמוכרת בתחום מערכות תרמו-סולאריות לתעשייה וחימום אזורי והקימה עד היום 

כ-200 מערכות ברחבי העולם. השליטה בסוליד היא הזדמנות עבור תיגי לחדור לשווקים הבינלאומיים באמצעות שילוב בין הטכנולוגיה שלה לבין יכולת הייזום והביצוע של פרויקטי חום באנרגיה מתחדשת. 

בחודש יולי השנה, השלימה תיגי השקעה אסטרטגית בחברה מצד חברת EREN Industries, חלוצה אירופית בתחום האנרגיה המתחדשת אשר הקימה ברחבי העולם פרויקטים בהספק מצטבר של כ-15 GW במסגרת שותפויות עם חברות אנרגיה מהגדולות בעולם בכ-40 מדינות. על פי ההסכם, EREN השקיעה כ-8 מיליון שקל בתיגי וביחד צפויות להקים חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגיית חום. במסגרת שותפות זו, תיגי תקים את הפרויקטים כקבלן ראשי ותמכור אותם לחברות הפרויקטים תמורת סכום שייקבע מראש במנגנון של Cost+. כמו כן, החברה תהיה זכאית לדמי ייזום ותספק שירותי תחזוקה שוטפים לאותם פרויקטים. EREN התחייבה בהסכם להעמדת ההון העצמי שיידרש לפרויקטים עד לתקרה בסך של 40 מיליון יורו (או 60 מיליון יורו, אם EREN תממש את מלוא האופציה) באמצעות הלוואות בעלים. 

צביקה קליר, מנכ"ל תיגי: "תיגי נמצאת בתהליך להרחבת פעילותה לשווקי יעד מרכזיים באירופה ובאסיה, וחתמה על מספר הסכמים אסטרטגיים ליצירת שותפויות שיוכלו לקדם את החברה לזכייה בפרויקטים משמעותיים בחו"ל. השקעה בחברה מצד קבוצת רציו מהווה הבעת אמון חשובה בתיגי ובטכנולוגיה שפיתחנו, ומשקפת את הערך ששחקני האנרגיה מגלים בתחום פתרונות אנרגיית החום, הן כפתרונות קו ראשון והן כפתרונות משלימים. ההסכמים האסטרטגיים עליהם חתמנו עם EREN וסוליד פותחים בפני החברה הזדמנויות עסקיות חדשות, וחשוב מכך מאפשרים לנו לממן את הפרויקטים החדשים. אנו מאמינים כי ההשקעה של רציו תהווה צעד חשוב נוסף במסע שלנו להגדלת השימושיות בפתרונות אנרגיית חום כחלק מתמהיל שימושי האנרגיה של מפעלים וגופים מסחריים". 

דני וינטראוב, מנכ"ל רציו טכנולוגיות: "קבוצת רציו מובילה השקעות אסטרטגיות בענף האנרגיה ובתוך כך אנו פעילים בסקטור האנרגיה המתחדשת הצומח. הפעילות הענפה של תיגי בולטת בשוק הישראלי בזכות פיתוח פתרונות חדשניים בתחום אנרגיית החום, שצובר תאוצה לאחרונה על רקע התחזקות המודעות להפחתת פליטות. כבעלי ניסיון של שלושה עשורים בתעשייה, אנו ברציו מזהים הזדמנויות פורצות דרך בשוק האנרגיה המתפתח ופועלים לקדם חידושים נוספים כל העת, לכן אנו שמחים להצטרף כמשקיעים לחברת תיגי שנמצאת בתהליך החדירה לשוק הגלובלי וצפויה לרשום צמיחה משמעותית בתחום".  

x