פוםוום חוצה לראשונה את רף ה-100 מיליון שקל במחצית שנה

חברת פוםוום מפרסת את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2024 ומדווחת על שיא בהכנסות במחצית שהסתכמו בכ-100.4 מיליון שקל, גידול של כ-18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד; החברה מודיעה על תוכנית התייעלות לקיצוץ של למעלה מ-9 מיליון שקל בהוצאות השנתיות השוטפות

 

 

 
Pomvom Leadership, צילום: דניאל אליאור Daniel EliorPomvom Leadership, צילום: דניאל אליאור Daniel Elior
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/08/2024

Pomvom Ltd. (TASE:PMVM) ("Pomvom" או "החברה"), חברת טכנולוגיה המפתחת תוכן חוויתי לפארקי שעשועים ואטרקציות ברחבי העולם, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה לשנת 2024 ועדכון עסקי.

שיא בהכנסות המחצית הראשונה לשנת 2024 (המושפעת מסורתית מעונת החורף), שהסתכמו בכ- 100.4 מיליון ש"ח, גידול של כ- 18% בסך ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל כניסה לאתרים חדשים בארה"ב ויפן.

הכנסות הפעילות ביפן שהחלה בסוף יוני 2023 הסתכמו בכ- 11.7 מיליון ש"ח עם רווחיות גולמית של כ-18.4%.

הכנסות החברה ממוצרים דיגיטליים במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בסך של כ- 28.5 מיליון ש"ח (כ- 28.4% מסך הכנסות החברה); הכנסות החברה מערוצי מכירה באונליין במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ- 12.9 מיליון ש״ח (כ- 12% מסך הכנסות החברה), ומצויות במגמת עלייה, כשגידול במכירות בערוצי האונליין צפוי להתבטא לאורך זמן בקיטון בעלויות כ"א וחשיפה רחבה יותר למוצרי התוכן הדיגיטלי של החברה.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ- 14.7 מיליון ש"ח (שיעור של כ- 14.6% מההכנסות), קיטון של כ- 11.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לאור גידול בעמלות לפארקים, עלויות כח אדם ועלויות פחת, הקמה ורכוש קבוע בשל כניסה לאתרים חדשים בתקופת הדוח.

תוכנית התייעלות: לאור הגידול בהפסד התפעולי ובתזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת בתקופת הדוח, שהסתכמו בכ- 18.8 מיליון ש"ח וכ- 19.1 מיליון ש"ח בהתאמה וכוללים גם הוצאות בסך כ- 4.5 מיליון ש"ח בגין עסקת המיזוג עם הספאק ISRL שעל ביטולה הודיעו הצדדים בשבוע שעבר, הודיעה החברה על תוכנית התייעלות לקיצוץ של למעלה מ- 9 מיליון ש"ח בהוצאות השנתיות השוטפות, הכוללת צמצום כ- 45% מכח האדם, שינוי המבנה הארגוני של החברה וצמצום הוצאות תפעוליות, תוך מאמץ לשימור הידע בחברה ויכולת החברה להתקשר בהסכמים עתידיים עם שותפים אסטרטגיים.

סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל- 30 ביוני 2024 הסתכם בכ- 14.3 מיליון ש"ח. במחצית הראשונה לשנת 2024 השקיעה החברה כ- 4 מיליון ש"ח בציוד ורכוש קבוע בשל כניסה לפעילות באתרים חדשים בארה"ב. כאמור החברה פועלת להתאמת מבנה ההוצאות למעבר לערוצי מכירה באונליין ולשיפור תזרים המזומנים והנזילות של החברה. במקביל ליישום תכנית ההתייעלות החברה בוחנת חלופות לגיוס מקורות למימון הפעילות השוטפת לצד צמיחה והתרחבות באמצעות התקשרות בהסכמים חדשים.

החל מ- 1 בינואר 2024 החברה עברה למתכונת דיווח חצי שנתי. עם ביטול הסכם המיזוג החברה בוחנת חזרה למתכונת דיווח רבעוני.

ב- 28 באוגוסט 2024 הודיע מר יהודה מינקוביץ, מנכ"ל החברה, על הארכה נוספת של חופשת המחלה עד ליום 28 בספטמבר 2024 וכי עקב הימשכות תקופת החלמתו, בכוונתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה. דירקטוריון החברה החליט לקבל את התפטרותו, ובהתאם, החל מיום 29 באוגוסט 2024, מר מינקוביץ חדל מלכהן כמנכ"ל החברה. מר מתן מנדלבאום, מנהל פעילות החברה בארה"ב, ימשיך בכהונתו בתפקידו הנוכחי כמ"מ מנכ"ל.

מתן מנדלבאום, מ"מ מנכ"ל Pomvom ומנהל פעילות ארה"ב, מסר: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של השנה, המושפעת באופן מסורתי מעונת החורף שבה חלק מהפארקים בהם אנו פועלים סגורים, עם שיא הכנסות של מעל 100 מיליון ש"ח וצמיחה דו ספרתית. זאת, בעקבות כניסה לאתרים חדשים כחלק מיישום האסטרטגיה שלנו להתרחבות בשוק פארקי השעשועים האמריקאי והגלובלי."

"נכון להיום, Pomvom מחזיקה בשותפויות אסטרטגיות עם שלוש מתוך שבע קבוצות פארקי השעשועים והבידור הגדולות בארה"ב - Merlin, Warner Bros. ו- Six Flags שמספר המבקרים באתריהן בארה"ב הסתכם בלמעלה מ-40 מיליון מבקרים בשנת 2023. שותפויות אלה משקפות לחברה פוטנציאל צמיחה ורווחיות משמעותי בשנים הקרובות. בנוסף לכך, אנו מצויים במגעים מתקדמים עם הקבוצות הדומיננטיות בשוק האמריקאי והגלובלי, שמשרתות עשרות מיליוני מבקרים בשנה."

"במקביל לצמיחה בהכנסות ולהתרחבות לפארקים חדשים, השלמנו במהלך ששת החודשים הראשונים של 2024 את הנחת התשתית למעבר מערוצי מכירה פרונטליים לערוצי מכירה באונליין של מוצרי הפרינט והדיגיטל שלנו באתרי השותפים. אנו עדים לגידול הדרגתי במכירות מראש, בעת הזמנת הכרטיסים לאתרים, ומצפים שהמעבר לערוצים אלה יוביל להרחבת החשיפה של משתמשי הקצה למוצרי התוכן הדיגיטלי שלנו, יאפשר לנו גמישות תפעולית ותמחורית רבה יותר ויתרום להגדלת ההכנסה הממוצעת למבקר, לצד קיטון בהוצאות התפעול וכוח האדם."

"עם זאת, שורת הרווח ומצבת המזומנים של החברה הושפעו מהגידול בהוצאות הקשורות לכניסה לאתרים חדשים, הכולל עלויות ציוד והתקנה, כוח אדם, וכן הוצאות שיווק מוגברות. בנוסף, ההוצאות הכרוכות בתהליך המיזוג עם ספאק בנאסד"ק, שעל ביטולו הודענו בשבוע שעבר, השפיעו אף הן על שורת הרווח."

"על כן, הכרזנו על תהליך התייעלות אגרסיבי, שהחל בהדרגה ברבעון הראשון של השנה שמטרתו להתאים את מבנה ההוצאות של החברה למעבר לערוצי מכירה באונליין, לשפר את תזרים המזומנים והאיתנות הפיננסית של החברה, ולהביא לצמצום ההפסד ולמעבר לרווחיות. דירקטוריון החברה וההנהלה רואים בכך משימה עליונה, ובוחנים  צעדים נוספים, הן תפעוליים והן אסטרטגיים, כולל בחינת חלופות מימון שתומכות ביעדי הצמיחה וההתרחבות של החברה לשנים הקרובות."

"בשם חברי הדירקטוריון והנהלת החברה, ברצוני לשלוח למנכ"ל החברה, יהודה מינקוביץ, שהודיע על סיום תפקידו, איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה."

יישום תוכנית התייעלות

כחלק מאסטרטגיית החברה להגדלת פעילות האונליין והדיגיטל שלה, במהלך המחצית הראשונה לשנת 2024 החלה החברה ליישם תוכנית התייעלות לחיזוק הנזילות והאיתנות הפיננסית שלה תוך התאמת מבנה ההוצאות לפעילות, שיפור הרווחיות הגולמית ותזרים המזומנים וצמצום ההפסד התפעולי, לצד שימור הידע בחברה. להערכת החברה, יישום תוכנית זו צפוי להביא לחיסכון מוערך של מעל ל- 9 מיליון ש"ח ב- 12 החודשים הקרובים. התוכנית כוללת:

צמצום היקף כוח האדם בחברה בדרך של סיום העסקה וחל"ת ל- 3 חודשים - למועד פרסום הדוח מצבת כוח האדם של החברה מונה כ- 73 עובדי מטה, לרבות נושאי משרה וחברי הנהלה בכירה (ביניהם עובדים שצפויים לסיים העסקתם בשבועות הקרובים), לעומת כ- 110 עובדים נכון ל- 31 בדצמבר 2023. צמצום כוח האדם צפוי להקטין את מצבת עובדי החברה בהיקף כולל של כ-45% מכלל עובדי החברה נכון ל- 31 בדצמבר 2023.

שינוי המבנה הארגוני של החברה והסבת עובדים לתפקידים אחרים, תוך התאמת המבנה הארגוני לפעילות מלאה של החברה באמצעות מספר מצומצם יותר של עובדים.

צמצום הוצאות תפעוליות בדגש על צמצום הוצאות הרכש, חומרי גלם והוצאות התוכנה בחברה.

במקביל ליישום תכנית ההתייעלות, החברה תמשיך לפעול ולהקצות משאבים על מנת לגייס מקורות מימון לצורך פעילותה השוטפת, הרחבת הפעילות באמצעות חתימה על הסכמים חדשים וכן המשך בחינת צעדים נוספים, תפעוליים ואסטרטגיים לטובת החברה, והכל תוך התחשבות בהיקף המשאבים העומדים לרשותה.
 
תוצאות המחצית הראשונה לשנת 2024:
 
הכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2024 חצו לראשונה את רף ה- 100 מיליון ש"ח והסתכמו בכ- 100.4 מיליון ש"ח, צמיחה של כ- 18% בהשוואה להכנסות בסך כ- 84.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מכניסה לפעילות באתרים חדשים. נכון למועד הדוח, החברה פועלת ב-42 אתרים בהשוואה ל-39 אתרים נכון ליום 31 בדצמבר 2023. הכנסות החברה ביפן במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ- 11.7 מיליון ש״ח, בהשוואה להכנסות בסך כ- 0.8 מיליון ש"ח (פעילות שהחלה באופן הדרגתי החל מחודש יוני 2023), גידול של כ- 8% בהשוואה להכנסות בסך כ- 10.8 מיליון ש"ח במחצית השנייה של 2023 (שמאופיינת בפתיחת פארקים שסגורים בחודשי החורף ובגידול במספר המבקרים בפארקים בשל שיא עונת התיירות בחודשי הקיץ). בארה"ב חל גידול של כ- 9.4% בהכנסות המחצית הראשונה לשנת 2024 בהשוואה לאשתקד, שהסתכמו בכ- 24.5 מיליון ש"ח. עיקר הגידול נובע מכניסת החברה ל-6 אתרים חדשים, כמו גם גידול מועט באתרים הקיימים, לצד סיום התקשרות ויציאה מ-2 אתרים בהם פעלה החברה בשנת 2023, עקב מימוש אסטרטגיית החברה למיקוד בהתקשרויות עם קבוצות גלובליות גדולות ובפארקי שעשועים המאופיינים בהיקף הכנסות גבוה משמעותית ביחס להשקעות הנדרשות. הכנסות החברה באירופה במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו לכ- 64.2 מיליון ש״ח, גידול של 4% בהשוואה להכנסות בסך של כ- 61.7 מיליון ש״ח בתקופה המקבילה אשתקד.
 
הכנסות החברה ממוצרי דיגיטל במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בסך של כ- 28.5 מיליון ש"ח (כ- 28.4% מסך הכנסות החברה), בדומה להכנסות בסך כ- 28.2 מיליון ש"ח (כ- 33% מסך הכנסות החברה) בתקופה המקבילה אשתקד. למועד הדוח, החברה סיימה להניח את התשתית למעבר מערוצי מכירה פרונטליים של מוצרי פרינט לערוצי מכירה אונליין במודל היברידי של מוצרי פרינט ודיגיטל במרבית האתרים בהם היא פועלת בארה"ב, אירופה וביפן, בהתאם לתכנית העבודה. תשתית זו כוללת, בין היתר, התממשקות לאתרי האינטרנט של השותפים והנגשת התכנים הקיימים (תמונות סטילס) להורדה, רכישה והפצה אונליין דרך הפלטפורמה הדיגיטלית ומתן אפשרות לרכישה מראש של שירותי החברה (חבילות מוצרי דיגיטל ופרינט) במעמד רכישת הכרטיסים לאתר טרם הביקור. הכנסות החברה מערוצי מכירה באונליין במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ- 12.9 מיליון ש״ח (כ- 12% מסך הכנסות החברה). החברה מזהה מגמת עלייה בשיעור/היקף רכישת מוצרי החברה (חבילות דיגיטל ופרינט) בערוצי המכירה באונליין במהלך השנה ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כשמעבר למכירה בערוצי האונליין צפוי להתבטא בקיטון בעלויות כ"א וחשיפה רחבה למוצרי התוכן הדיגיטלי של החברה.
 
ההכנסה הממוצעת מלקוח (Non GAAP) באתרים המאוישים על ידי החברה באירופה במחצית הראשונה לשנת 2024 עמדה על כ- 1.40 דולר בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסה הממוצעת מלקוח (Non GAAP) באתרים המאוישים בהם פועלת החברה בארה"ב במחצית הראשונה לשנת 2024 עמדה על כ- 0.83 דולר, בהשוואה ל- 0.92 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע מכך שבמהלך תקופת הדוח החברה נכנסה לאתרים חדשים בארה"ב בהתאם לאסטרטגיית החברה לחדירה לשוק האמריקאי, המאופיינים בפרופיל דמוגרפי שונה מיתר אתרי החברה בהם החברה פעלה עד לתקופת הדוח. הדבר השפיע באופן שלילי על יחס ההמרה וההכנסה הממוצעת מלקוח, בעוד שביתר האתרים בארה"ב חל גידול ביחס ההמרה וההכנסה הממוצעת ללקוח.
 
הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ- 14.7 מיליון ש"ח (שיעור של כ- 14.6% מההכנסות), קיטון של כ- 11.4% בהשוואה לרווח גולמי בסך כ- 16.6 מיליון ש"ח (שיעור של כ- 19.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול מענק חד פעמי בסך כולל של כ- 2.5 מיליון ש״ח שהתקבל במחצית הראשונה לשנת 2023 מממשלת ארה״ב בגין העסקת עובדים באתרי החברה בארה"ב בשנת 2021, והקטין את עלויות כוח האדם בתקופה המקבילה אשתקד, שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2023 עמד על כ-16.5%. הקיטון ברווח הגולמי נובע מגידול בעמלות לפארקים בתקופת הדוח, כאשר שיעור חלוקת ההכנסות עם השותפים יכול לעלות או לרדת מתקופה לתקופה ותלוי בהסכמי חלוקת ההכנסות בין החברה לכל אחד מהשותפים, המושפעים בין היתר מתמהיל האתרים, עונתיות, היקף הפעילות, איוש האתר ע"י עובדי החברה, הסכמים גלובליים ארוכי טווח וכו'. כמו כן, חל גידול בעלויות כוח אדם כתוצאה מכניסת החברה לפארקים חדשים, כאשר תהליכי התייעלות בכוח אדם שביצעה החברה בהדרגה מתחילת שנת 2024 צפויים לבוא לידי ביטוי באופן משמעותי ב- 12 החודשים שלאחר תקופת הדוח. השפעה נוספת הינה בשל גידול בעלויות אחרות, שנבע בעיקר מגידול בהוצאות פחת והפחתות הוצאות הקמה ורכוש קבוע בתקופת הדוח בשל כניסה ל- 6 אתרים חדשים אשר ייצרו השקעות הוניות בציוד והתקנה באתרים אלו.
 
שיעור הרווח הגולמי מפעילות החברה ביפן במחצית הראשונה לשנת 2024 עמד על כ-18.4% מההכנסות.

שיעור הרווח הגולמי מפעילות החברה באירופה במחצית הראשונה לשנת 2024 עמד על כ-16.7% מההכנסות, בהשוואה לשיעור של כ-18.7% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מפעילות החברה בארה״ב במחצית הראשונה לשנת 2024 עמד על כ-7.3% מההכנסות בהשוואה לכ-10.3% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד (לאחר נטרול המענק שהתקבל ממשלת ארה״ב). הקיטון ברווחיות הגולמית בארה"ב נובע מכניסה לאתרים חדשים, בהתאם לאסטרטגיית החברה לחדירה לשוק האמריקאי, המאופיינים בפרופיל דמוגרפי שונה מיתר אתרי החברה בהם החברה פעלה עד לתקופת הדיווח, והיא עדיין מצויה בהליך למידה והתאמה לצרכי המבקרים באתרים אלו, אשר השפיע לשלילה על שיעור הרווח הגולמי בטווח הקצר.
 
ההפסד התפעולי במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ- 18.8 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ- 14.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי הושפע מהקיטון ברווח הגולמי ומגידול בהוצאות השיווק ומכירה, שהסתכמו בכ- 5.1 מיליון ש"ח בתקופת הדוח ונבעו בעיקר מכניסה רחבה של החברה לשווקים אסטרטגיים חדשים וכן מהשקעה בקידום המכירות בערוץ המכירות באונליין. מנגד, הוצאות הנהלה וכלליות הצטמצמו בכ- 3% והסתכמו בכ- 20.9 מיליון ש"ח, וכוללות בין היתר הוצאות חד פעמיות בסך של כ-4.5 מיליון ש״ח בגין שירותים ויועצים מקצועיים אשר התהוו לחברה בתקופת הדוח כתוצאה מעסקת המיזוג שבוטלה לאחר תאריך הדיווח. כמו כן, חלה ירידה של כ- 10.6% בהוצאות מחקר ופיתוח, שהסתכמו בכ- 7.4 מיליון ש"ח. הקיטון נבע בעיקר כתוצאה מהפחתה של כ-36% בעלויות שירותי ענן למחקר ופיתוח וכן הפחתה של כ- 32% בהוצאות לא תזרימיות בגין תשלום מבוסס מניות שהוענק לעובדי מחקר ופיתוח, בעוד שבתקופת הדוח חל גידול של כ- 14% בעלויות כוח אדם למחקר ופיתוח אשר נבע מגידול במצבת עובדי הפיתוח של החברה אשר הורחבה למטרת תמיכה בהליך הנגשת ערוצי מכירה אונליין וכהכנה לצמיחה הצפויה בפעילות החברה עקב זכיות במכרזים ו/או התקשרויות עם שותפים אסטרטגיים.
 
הוצאות המימון במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ- 1.3 מיליון ש"ח, בהשוואה להוצאות מימון בסך של כ- 0.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מהוצאות ריבית בגין ההלוואה הבנקאית שנלקחה במהלך תקופת הדוח. כמו כן, הוכרו הוצאות בגין הפרשי שער בסך של כ- 1.3 מיליון ש״ח, כאשר מנגד הוכרו הכנסות בגין שערוך כתבי האופציה שהונפקו לתאגיד הבנקאי בתקופת הדוח בסך של כ- 1.5 מיליון ש״ח.
 
ההפסד הכולל במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ- 19.8 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד כולל בסך כ- 12.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
 
Adjusted EBITDA במחצית הראשונה לשנת 2024 הינה שלילית בסך של כ- 10.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לAdjusted EBITDA שלילית בסך של כ- 7.8 מיליון ש"ח אשתקד. ההתאמות בתקופת הדוח נובעות מהוצאות שאינן תזרימיות במהלך תקופת הדוח, שנגרמו כתוצאה מרישום הוצאות בגין הענקת אופציות ויחידות מניה חסומות (RSU) לעובדים, יועצים ודירקטורים בחברה בסך של כ-0.9 מיליון ש״ח, וכן הוצאות חד פעמיות בסך של כ-3.7 מיליון ש״ח אשר התהוו לחברה כתוצאה מהסכם המיזוג.
 
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בסך של כ- 19.2 מיליון ש"ח, בהשוואה לתזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך כ- 11.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
 
סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל- 30 ביוני 2024 הסתכם בכ- 14.3 מיליון ש"ח, בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים בסך כ- 21 מיליון ש״ח נכון ל- 31 בדצמבר 2023. בפברואר 2024 התקשרה החברה בהסכם לקבלת הלוואה בנקאית מתאגיד בנקאי בסך של 8 מיליון דולר, מתוכה כ- 2 מיליון דולר הופקדו בפיקדונות לזמן ארוך. לאחר תאריך הדיווח, החברה חתמה על עדכון ההתניות הפיננסיות, כך שהפיקדון יהווה בכל רגע נתון 25% מקרן ההלוואה, כאשר ברבעון השני של שנת 2025 יתרת הפיקדון תעמוד על סכום של 1 מיליון דולר ללא תלות ביתרת ההלוואה. עם זאת, הקיטון ביתרת המזומנים של החברה נובע מגידול בהוצאות בגין הפעילות השוטפת של החברה. במחצית הראשונה לשנת 2024 השקיעה החברה כ- 4 מיליון ש"ח בציוד ורכוש קבוע לצורך כניסה לפעילות באתרים חדשים בארה"ב והיוון העלויות הקשורות במישרין להקמת פעילויות אלו. 

לגרף פוםוום לחצו כאן

9 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 222.93 אלפי בפוםוום
קרנות נאמנות שמחזיקות את פוםוום.
x