מנורה מבטחים פועלת לרכישת גרעין השליטה בישראכרט

חברת הביטוח מנורה מבטחים מציעה לרכוש את גרעין השליטה של חברת ישראכרט בפרמיה שתהיה מעל שווי השוק הנוכחי של ישראכרט העומד על 2.58 מיליארד שקל

 

 
מיכאל קלמן, מנכ״ל מנורה מבטחים ביטוח, צילום: נטי לוימיכאל קלמן, מנכ״ל מנורה מבטחים ביטוח, צילום: נטי לוי
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/08/2024

מנורה מבטחים פועלת לרכישת גרעיון השליטה בישראכרט. 

החברה דיווחה כי היא מעוניינת להיכנס למשא ומתן להשקעה בישראכרט בדרך של הקצאה פרטית בפרמיה שתהיה מעל שווי השוק הנוכחי של ישראכרט העומד על 2.58 מיליארד שקל. הרכישה תייצר למנורה גרעין שליטה בישראכרט (כ- 32% בהנחת דילול מלא).

במכתב שנשלח מחברת מנורה ליו"ר ישראכרט, תמר יסעור ולמנכ"ל החברה, רן עוז, נכתב כי "רכישת גרעין שליטה בישראכרט, על ידי מנורה, תשיא ערך רב לישראכרט ולבעלי מניותיה. בהתאם, נשמח להיכנס למשא ומתן להשקעה".

עוד צוין במכתב, כי "השקעת מנורה בישראכרט תחזק את הונה העצמי של ישראכרט ובכך תסייע ותתרום להמשך צמיחתה והצלחתה של ישראכרט בעתיד, ואף תאפשר לישראכרט לחלק דיבידנדים משמעותיים לבעלי מניותיה. קבלת הצעתה של מנורה תשמר את ישראכרט כחברה ציבורית ותאפשר לבעלי מניותיה ליהנות מגידול והרחבת פעילותה ומהצפת ערך עתידית בפעילות ישראכרט. תחת גרעין שליטה יציב של מנורה, ניתן יהיה להמשיך ולפתח את פעילות ישראכרט ולהובילה, בתמיכתה של מנורה, לצמיחה משמעותית".

במנורה מעריכים, על פי הדיווח של החברה, כי ניתן יהיה לקדם את ההתקשרות בעסקה במהירות. כמו כן מוסיפים כי מנורה לא תתנה את התקשרותה בעסקה בביצוע בדיקת נאותות מקיפה כמקובל בעסקאות מסוג זה, ותסתמך בעיקר על המידע הפומבי שמפרסמת ישראכרט לציבור. 

ההערכה במנורה היא שקיימת ודאות גבוהה להשלמת העסקה. הערכה זו, מבוססת על בדיקות שמנורה ניהלה בעבר ועל בחינה מעמיקה שקיימה מנורה, יחד עם יועציה, של נימוקי רשות התחרות שלא לאשר את העסקה הקודמת, זאת בין היתר, בהתחשב במבנה תיק הביטוח של מנורה מבטחים. 

מנורה וישראכרט יוותרו גם לאחר העסקה חברות ציבוריות, הכפופות לכללי ממשל תאגידי מחמיר ולפיקוח של מספר רגולטורים.

במנורה מבקשים מהנהלת ישראכרט לעדכן עד ה-1 בספטמבר 2024, על נכונותם להיכנס לעסקת המו"מ עם החברה לחתימת הסכם מחייב עד ליום 1 באוקטובר 2024.   

x