טריא עוברת מהפסד לרווח ברבעון

החברה מסכמת את הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2024 עם עלייה ברווחים וצמצום הוצאות; הרווח הנקי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-3.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-7.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

 
טריא מציגה רבעון שלישי ברציפות של שיפור בתוצאות / צילום: Image-by-pressfoto-on-freepikטריא מציגה רבעון שלישי ברציפות של שיפור בתוצאות / צילום: Image-by-pressfoto-on-freepik
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2024

טריא ישראל, חברת תיווך האשראי בין עמיתים הגדולה והוותיקה בישראל, המתמחה באשראי ופתרונות מימון בתחום הנדל"ן, מפרסמת הבוקר (יום ו') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת  2024 ולמחצית הראשונה של השנה, המצביעות על  התקדמות בתכנית ההתייעלות והצמיחה, עלייה ברווחים וצמצום משמעותי של הוצאות החברה. 

אייל אלחיאני, מנכ"ל טריא: "אנחנו ממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו במסגרת תכנית ההתייעלות והצמיחה של החברה. בשנה האחרונה צמצמנו משמעותית את הוצאות החברה, ולצד זאת אנו מציגים עלייה ברווחים. בחודשים האחרונים המשכנו לפרוע משכנתאות במאות מיליוני שקלים במטרה להמשיך ולתת מענה למשקיעינו אשר מבקשים למשוך את כספם – המשימה המשמעותית ביותר של טריא בעת הזו. העובדה שהתיקים של טריא מבוקשים על ידי גופי מימון והמערכת הבנקאית מעידים על איכות התיק שבנתה טריא לאורך השנים ועל התשואות המשמעותיות בו. המהלכים הנחושים והעקביים שנקטנו להתמודדות עם אתגרי החברה נשאו פירות ואנו ממשיכים בדרך זו". 

אירועים מרכזיים:

כחלק מתכנית הצמיחה של החברה, הודיעה טריא ישראל בשבוע שעבר על חתימה על מסמך עקרונות עם חברת נאוי גרופ, במסגרתו ישתפו פעולה לטובת הקמת חברה למימון חוץ בנקאי למשכנתאות וקבוצות רכישה. 

על פי מסמך העקרונות, הכפוף להשלמת בדיקות, לחתימת הסכם מחייב ולקבלת כל האישורים וההיתרים הנדרשים, נאוי גרופ תעמיד מימון בסכום של עד 120 מיליון ₪ לחברה המשותפת ותפעל להשגת מסגרות אשראי עבורה. החברה המשותפת תסתייע בטכנולוגיה הייחודית שפיתחה טריא, ובאמצעותה ינוהל התהליך השיווקי והתפעולי, הכולל, בין היתר, את שיווק ההלוואות, החיתום, ניהול ההלוואות וגבייתן.

דגשים פיננסיים לרבעון השני של 2024:

ההכנסות ברבעון השני של 2024 הסכמו בכ-15.3 מיליון ₪ בהשוואה לכ-18.2 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. 

סך הוצאות התפעול ברבעון השני של 2024 הסתכמו בכ-13 מיליון ₪, בהשוואה לכ-25.8 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-2.3 מיליון ₪, לעומת הפסד של 7.6 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח לפני מיסים על ההכנסה ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-4 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של כ-7.5 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-3.8 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של כ-7.2 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד.

דגשים פיננסיים למחצית הראשונה של 2024:

ההכנסות במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו בכ- 29.5 מיליון ₪, בהשוואה לכ-35.7 מיליון ₪ במחצית הראשונה של 2023. 

סך הוצאות התפעול במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-25.2 מיליון ₪, לעומת 51.7 מיליון ₪ במחצית הראשונה של השנה שעברה – קיצוץ של יותר מ-50% בהוצאות.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-4.3 מיליון ₪, לעומת הפסד של כ-16 מיליון ₪ במחצית הראשונה של 2023. 

הרווח לפני מיסים על ההכנסה במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בכ-5.3 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של כ-15.9 מיליון ₪ במחצית המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-4.1 מיליון ₪, לעומת הפסד של כ-17.9 מיליון ₪ במחצית המקבילה אשתקד. 

הרווח התפעולי המתואם במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בכ-5 מיליון ₪, בהשוואה להפסד של 15.7 מיליון ₪ במחצית המקבילה אשתקד.

עד היום העניקה טריא אשראי בגובה 9.5 מיליארד ₪ במצטבר. היקף תיק האשראי המנוהל על ידי החברה כיום עומד על כ- 2.7 מיליארד ₪,  בעיקר בשל מתן מענה לבקשות המשיכה ממשקיעים. התיק הצטמצם בכ- 600 מיליון ₪, בנוסף לכ- 350 מיליון ₪ הפקדות (החל מתחילת 2023)  - ועד כה כ- 1 מיליארד ₪ הועברו למשקיעים שביקשו למשוך את כספם.

x