תורפז רוכשת את חברת F&E תמורת 22 מיליון ליש"ט

תורפז ממשיכה במסע הרכישות ומבצעת רכישה אסטרטגית שלישית מתחילת 2024 באנגליה רוכשת את חברת הטעמים האנגלית F&E תמורת 22 מיליון ליש"ט; זוהי הרכישה ה-11 של תורפז מאז הנפקתה; מניית תורפז עולה ב-4.02%+

 

 

 
קרן כהן חזון, יושבת ראש ומנכ״לית קבוצת ״תורפז תעשיות״, צילום: ששון משהקרן כהן חזון, יושבת ראש ומנכ״לית קבוצת ״תורפז תעשיות״, צילום: ששון משה
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2024

תורפז תעשיות בע"מ (TASE: TRPZ), חברה מובילה בתחום פיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם וריח, וחומרי גלם ייחודיים הודיעה היום על רכישת 100% מהון המניות של חברת Flavours and Essences UK Limited (F&E), חברת טעמים אנגלית, תמורת 22 מיליון ליש"ט מ- IFF. מניית תורפז עולה ב-4.02%+ . 

F&E, שנוסדה ב-1998, מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם למגוון מוצרים. ל- F&E בסיס לקוחות רחב, בעיקר באיים הבריטים, ובארצות נוספות באירופה ובאסיה. היא מעסיקה כ-50 עובדים, הכוללים צוות מכירות בבלגיה האחראי על המכירות מחוץ לאיים הבריטים. 

קרן כהן חזון, יו"ר דירקטוריון ומנכ"לית תורפז, מסרה: "רכישת F&E הינה צעד אסטרטגי משמעותי נוסף עבור תורפז, המרחיב את נוכחותנו באירופה ומחזק את מעמדנו בשוק הטעמים העולמי. כניסתנו לשוק הבריטי, המהווה שוק מרכזי באירופה עם אוכלוסייה שמונה מעל 70 מיליון תושבים, פותחת בפנינו הזדמנויות צמיחה חדשות ומשמעותיות. תורפז תפעל למנף את הסינרגיה בין E& Fלחברות בקבוצה, במטרה להרחיב את היצע המוצרים ולחזק את יכולות המכירה הצולבת של הקבוצה."

מחזור המכירות של F&E בששת החודשים הראשונים של 2024 הסתכם בכ-6.6 מיליון ליש"ט (כ-8.3 מיליון דולר). 

11 רכישות מאז ההנפקה

מלבד רכישה זו, השלימה תורפז שתי רכישות אסטרטגיות ב- 2024 הממשיכות את מגמת ההתרחבות הגלובלית של הקבוצה - רכישת חברת Sunspray בדרום אפריקה ורכישת קבוצת Clarys & Willich בבלגיה וגרמניה. רכישות אלו הרחיבו את פריסתה הגלובלית ומכירותיה של הקבוצה בעולם. תורפז השלימה אחת עשרה רכישות מאז הנפקתה בבורסה במאי 2021.

x